logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

ZSSK: Ako sme pomohli národnému dopravcovi získať viac spokojných zákazníkov

Kategória:

Performance & Sociálne siete

Klient:

ZSSK

Predstavenie klienta 

ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko) je národným dopravcom. Prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu na Slovensko a my všetci s ňou máme bohaté skúsenosti. 

Zadanie: 

Zadaním klienta bolo primäť viac ľudí, aby cestovali vlakom a zvýšiť povedomie o možnosti nákupu cestovných lístkov online priamo na webe železničnej spoločnosti.

ZSSK zároveň chceli rozbehnúť komunikáciu na ich sociálnych sieťach, vybudovať Instagram temer od nuly a ukázať Slovákom, že sú značkou, ktorej chcete byť ambasádorom. 

Ciele:

1. Predať viac lístkov z onlinu

2. Zlepšiť všeobecné PR spoločnosti v očiach Slovákov

3. Naštartovať sociálne siete a priniesť ZSSK viac fanúšikov

Stratégia: 

Počas cestovania vlakom získavate to najdôležitejšie, čo máte – čas. Nemusíte sa focusovať na to, čo sa deje na ceste. Môžete sa v pokoji vyspať a nikoho tým neohroziť. Môžete ho využiť na učenie alebo na prácu a kým dorazíte do cieľa, všetko bude vyriešené a vy ste neprišli ani o minútu. Lístok si pohodlne kúpite online. 

Mnoho ľudí má so železničnou dopravou neblahé skúsenosti, ktoré sa nehanbia na sociálnych sieťach prezentovať, preto klient očakával nielen dobrú PPC kampaň na sieťach na predaj lístkov, ale aj vyšperkovanú krízovú komunikáciu a community management.

Ako sme postupovali 

Počas spolupráce so ZSSK sme vytvárali najmä searchové kampane, bannerové kampane a remarketing. Vďaka našej vyhľadávacej kampani z toho bola napokon vynikajúca konverzná kampaň. Ľudia neboli zvyknutí nakupovať cestovné lístky na stránke ZSSK. Naučili sme ich to. 

V druhej časti spolupráce sme uverejňovali príspevky, ktoré boli zamerané na interakciu s publikom, na otázky, ku ktorým sa vie vyjadriť každý – od toho, či sa im páči železničná stanica v ich meste, až po výzvy, aby nám posielali fotky vlakov či označovali nás na fotkách. Naša kreatíva bola postavená na tom, čo všetko môžete vidieť, ak budete cestovať vlakom. Vzdelávali sme publikum nielen o krásach Slovenska, ale aj Európy. Publikovali sme vzdelávacie cestopisné príspevky a spájali cestovateľov s národným dopravcom. 

Instagram sme budovali od nuly a Facebook už síce existoval, no napriek tomu sa nám podarili fantastické výsledky nielen v počte fanúšikov, ale aj v upokojení verejnej mienky, ktorá bola v tom čase pohnutá voči klientovi.

Každú stredu sme prišli s kamerou a mikrofónom na hlavnú stanicu v Bratislave a kládli ľuďom otázky o cestovaní vlakom, pýtali sa ich na názor a zvereňovali videá v stories.

Neúnavným vzdelávaním a vysvetľovaním sme vytvorili v spolupráci s PR agentúrou a teamom klienta krízovú komunikáciu, ktorá ľudí napokon spojila, namiesto toho, aby ich rozdeľovala.

Výsledky: sociálne siete

Medziročný nárast

+142%

engagement rate

Medziročný nárast

+15 819%

nárast
fanúšikov na
Instagrame

Medziročný nárast

+128%

nárast fanúšikov
na Facebooku

Výsledky: PPC

Medziročný nárast

+28%

nárast návštev webu

Medziročný nárast

+74%

predaných lístkov
online

Medziročný nárast

+126%

preklikovosti reklám (CTR)