Hotel Zochova chata ****
Ako sme pomohli hotelu tesne po pandémii na najlepšie čísla v histórii.
Performance
HZCH
Predstavenie klienta
Hotel Zochova chata **** existuje od roku 1933 a dnes je vyhľadávaný najmä milovníkmi relaxu a prvotriednej gastronómie. Hotel sa nachádza v krásnom prostredí lesov Malých Karpát, vo vinohradníckom regióne Modry, len 34 kilometrov od Bratislavy. Primárnu cieľovú skupinu hotela sme identifikovali ako zákazníkov z vyššej strednej triedy, ktorí vyhľadávajú cestovanie a wellness pobyty.
Zadanie
Počas pandémie utrpel sektor hoteliérstva obrovské straty. V porovnaní s predpandemickým rokom 2019 klesli tržby hotelov na Slovensku počas roku 2020 zo strany zahraničných turistov o 62% a u domácich turistov o 35%.
Keď nás oslovil wellness hotel Zochova chata****, aby sme im pomohli postaviť sa po pandémii na nohy, ani chvíľu sme neváhali. Navrhli sme stratégiu, ktorá hotelu mala pomôcť prekonať príjmy z ubytovania z nekoronového roka 2019 minimálne o 30%.
Podarilo sa nám toho ale oveľa viac!
Ciele:
- Prekonať príjmy z Google Ads minimálne o 30%
- Dosiahnuť celkové tržby z webu vo vopred určenej výške.
- Vyrovnať sa celkovým tržbám v najlepšom roku 2019.
Stratégia
Primárnu cieľovú skupinu hotela sme identifikovali ako zákazníkov z vyššej strednej triedy zo západného Slovenska, ktorí vyhľadávajú cestovanie a wellness pobyty. Pri tvorbe stratégie sme preto museli vyberať kľúčové slová, ktoré sú čo najbližšie tejto cieľovej skupine. Vyhýbali sme sa slovám ako “zľavomat”, “lacný hotel” a pod. Cieľovou skupinou hotela sú primárne dospelí zákazníci, preto sme vylúčili slová ako “rodinná dovolenka” či “dovolenka s deťmi”.
Na základe dôkladného výskumu sme sa rozhodli do reklamných textov zahrnúť slová, ktoré sú dôležité pre cieľovú skupinu. Použili sme prídavné mená ako “luxusný”, “exkluzívny”, či “vhodný pre dospelých”. Pri tvorbe stratégie sme sa rozhodli rozdeliť najvýkonnejšie slová do samostatných skupín. Taktiež sme podporili udalosti a krátkodobé akcie hotela prostredníctvom vyhľadávacích kampaní (svadby, konferencie, pobyt na Silvestra, atď).
Napokon sme začlenili kľúčové slová do textových reklám pre maximálnu relevanciu. Skóre kvality jednotlivých kľúčových slov sme starostlivo monitorovali. Rozdelili sme slová, ktoré dosiahli dobré skóre kvality do samostatných skupín a vytvorili pre ne konkrétnejšie reklamné texty.
Kreatíva
Top slová sme rozdelili do presných zhôd a do samostatných reklamných skupín. Navrhli sme responzívne reklamy, ktoré bežali počas celého roka. Kľúčové slová sme umiestnili do reklamných bannerov a vytvorili webstránku, ktorej cieľom bolo motivovať návštevníkov pre dovolenku na Slovensku. V rámci stratégie sme využili rozšírenia reklamy (ad extensions) a náš nástroj KeyWord optimizer. Tento nástroj sme vyvinuli sami a slúži nám na to, aby sme šetrili čas pri optimalizácii kľúčových slov. KeyWord optimizer analyzuje opakujúce sa výrazy vo vyhľadávaní a dáva nám rýchly prehľad o tom, ktoré slovo má aký výkon. Tie slová, ktoré dosiahli vysoké PNO (podiel nákladov na obrate), sme prezentovali klientovi a následne sme pracovali s ich výskytom na webe.
Výsledky
Prekonali sme cieľové príjmy z Google Ads o 113%. Príjmy z reklamných kampaní sme navýšili o 298%.
Naša stratégia prekonala všetky očakávania a ciele klienta a pomohla mu dosiahnuť nový rekord v celkových príjmoch. Úspech našej kampane nám vyniesol strieborné ocenenie v súťaži Global Search Awards – je to prestížna svetová súťaž, ktorá vyzdvihuje inovatívne a kreatívne prístupy k PPC, SEO a obsahovému marketingu naprieč sektormi. Sme jediná slovenská agentúra, ktorej sa v kategórii toto ocenenie podarilo získať.
O viac ako
113%
sme prekonali cieľové
príjmy z Google Ads
O viac ako
298%
sme navýšili príjmy
z reklamných kampaní
podarilo sa nám
PREKONAŤ
dovtedy historicky
najvyššie tržby hotela
Vyjadrenie od klienta
“Pri množstve pracných úloh si vážim najmä absolútnu spoľahlivosť tímu ptagroup. Taktiež veľmi oceňujeme neutíchajúcu snahu posúvať veci vpred. Okrem toho, že nám dlhodobo doručujú výsledky, vždy sa tešíme aj na kreatívne prevedenia kampaní. Tešíme sa na ďalšie spolupráce.”
Katarína Mikulášiková
Výkonná riaditeľka