Jeseň je tu! Čas ako stvorený na čítanie a pohodičku v porovnaní s rozbehaným letom. Vezmite si teplý čajík a poďte sa začítať do noviniek, ktoré nám online svet počas septembra priniesol. Instagram prináša skvelé vylepšenia, jedným z nich je možnosť vyselektovať si VIP content. Facebook bude limitovať prehľad o tom, kto videl vaše stories a YouTube umožní sťahovanie videí. Tak čo, navnadili sme vás? Prečítajte si celý článok.
Facebook testuje nový proces automatizácie reklám
Facebook sa neustále snaží zvyšovať výkon reklám, a preto prichádza s vylepšením ich automatizácie. Pridáva nové prvky, vďaka ktorým budú inzerenti schopní lepšie optimalizovať reklamu.
Novinka sa volá “Ad Strategies” a pomôže inzerentom maximalizovať výkon Facebook kampaní.
Túto novinku zatiaľ Facebook testuje len s malým počtom inzerentov, pričom už zaznamenali lepší priemerný výkon v porovnaní s inými kampaňami.
https://newsfeed.cz/facebook-testuje-novou-automatizaci-reklam/
Facebook limituje prehľad o tom, kto videl vaše stories
Facebook testuje nový proces, ktorý bude limitovať prehľad o tom, kto videl vaše stories.
Ukáže vám iba užívateľov, ktorí na stories reagovali alebo zanechali komentár. Podobne tak, ako Facebook neposkytuje informácie o tom, kto navštívil váš profil, prestane poskytovať informácie, kto uvidel vaše stories.
Stále ostáva funkčná možnosť – zobraziť stories len pre priateľov.
https://newsfeed.cz/facebook-omezi-udaje-o-divacich-stories/
Facebook zavádza nový štítok – preferovaný obchod
Facebook zavádza nový štítok – Preferovaný obchod. Objaví sa pri niektorých značkách, ktoré využívajú Facebook Shops. Ide
o štítok, ktorý garantuje spoľahlivosť a vynikajúce zákaznícke skúsenosti. Takúto funkciu využíva napríklad eBay alebo Heureka.
https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-stitek-preferovany-obchod/
Instagram pridáva nástroj pre vyhľadávanie firiem v mape
Instagram prichádza s novinkou – Map Search, ktorá umožňuje objavovať firmy a zaujímavé miesta v mape priamo z aplikácie a zisťovať tak informácie o každom uvedenom podniku.
V pravom hornom rohu Instagram pridá možnosť “Objaviť” a zobrazí sa mapa s kaviarňami, reštauráciami, ale aj obchodmi a inými podnikmi. Z nástroja bude možné zistiť viac o danom mieste: otváracie hodiny, adresa, cena a tiež prepojenie s IG účtom daného podniku.
Cieľom je priniesť firmám možnosť zviditeľniť sa na sociálnych sieťach a pomôcť so samotnou propagáciou.
Instagram si bude od užívateľov pýtať dátum narodenia
Instagram prichádza s novinkou, ako súčasť ochrany mladších užívateľov bude žiadať o vyplnenie dátumu narodenia.
Na hlavnej stránke Instagramu sa vám v blízkej dobe objaví nová výzva, aby ste dodatočne vyplnili váš dátum narodenia.
Cieľom Instagramu je vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre mladistvých užívateľov.
VIP content na Instagrame
Na Instagrame si budete môcť zvoliť tzv. “VIP content”. Ide o to, že pomocou funkcie “favorites” si môžete vyselektovať obľúbené profily, ktorých obsah Instagram uprednostní pred ostatnými.
Na obrázku môžete vidieť, v ktorej časti nájdete možnosť favorites.
GOOGLE A YOUTUBE
YouTube pridáva možnosť stiahnuť video
YouTube prichádza s novinkou, ktorá mnohým užívateľom uľahčí život. Odteraz si budete môcť video stiahnuť priamo z YouTube a nie z rôznych pochybných stránok.
Menšou nevýhodou je, že videá si nemôžete stiahnut priamo do PC, ale do zložky v YouTube, kde si ich môžete prezerať aj offline.
Táto funkcia bude možná pre všetkých užívateľov, ktorí majú Premium účet.
YouTube sprísňuje pravidlá voči obsahu s dezinformáciami o očkovacej látke COVID
YouTube oznámil, že sa chystá zaujať silnejší postoj voči dezinformáciám o COVID-19, a to najmä voči zavádzajúcemu obsahu súvisiacemu s vakcínami, ktorý by mohol podporiť globálne hnutia proti vakcinácií.
Aktualizované pravidlá sú jasne uvedené. YouTube zablokuje obsah, ktorý pochybuje o:
- bezpečnosti očkovacej látky
- účinnosti očkovacej látky
- spochybňuje alebo nesprávne uvádza zložky vo vakcínach
Google Ads bude kombinovať inteligentné a štandardné obsahové kampane
Nový typ obsahovej kampane bude mať rovnaké ovládacie prvky, aké v súčasnosti ponúkajú štandardné obsahové kampane.
Spoločnosť začala od tohto mesiaca kombinovať štandardné obsahové kampane a inteligentné obsahové kampane do jednej možnosti. Google Ads okrem toho zavedie aj optimalizované zacielenie na kampane v Obsahovej sieti.
V novom type kampane v Obsahovej sieti budú mať užívatelia k dispozícii všetok dosah a výkonnosť, na akú sú zvyknutí, s možnosťou zvoliť si úroveň automatizácie, ktorú pri ponúkaní cien, kreatívach a publiku uprednostňujú. Počas procesu nastavenia kampane si inzerenti môžu vybrať, čo budú automatizovať alebo ovládať ručne, a svoje možnosti automatizácie môžu kedykoľvek zmeniť bez toho, aby museli vytvárať novú kampaň.
Optimalizované zacielenie bude k dispozícii pre kampane v Obsahovej sieti. Spolu s touto zmenou služba Google Ads zavedie aj optimalizované zacielenie, ktoré považuje nastavenia publika za signály na nájdenie segmentov publika, ktoré môžu zlepšiť výkonnosť kampane, pre obsahové kampane. Predtým bola táto možnosť k dispozícii iba v inteligentných obsahových kampaniach.
https://searchengineland.com/google-ads-will-combine-smart-and-standard-display-campaigns-374449
ZAUJÍMAVOSTI
Snapchat pridáva nové prvky k narodeninám
Snapchat pridáva nový prvok pripomenutia narodenín, ktorého cieľom je zvýšiť celkové zapojenie. Teraz môžete zapriať svojim priateľom všetko najlepšie
k narodeninám s jedinečnými stickermi a inými zábavnými prvkami. Tiež pridávajú funkciu s možnosťou odpočítavania narodenín.
TikTok umožní pripnutie 3 najlepších videí
TikTok testuje novinku –možnosť pripnúť 3 vybrané videoklipy na začiatok profilu. Cieľom je najmä možnosť upriamiť nových návštevníkov konkrétneho profilu na najlepšie videa tvorcu.