V rýchlom a neustále sa meniacom svete online technológií sa za posledný mesiac udiali dôležité zmeny a inovácie. Social media platformy sa snažia poskytovať nové a zaujímavé spôsoby, ako zlepšiť používateľský zážitok a umožniť lepšie využívanie digitálneho priestoru. V našom októbrovom prehľade najzaujímavejších online noviniek si predstavíme tie, ktoré majú potenciál zmeniť, ako komunikujeme, nakupujeme a získavame informácie online.
META
Meta rozširuje zavádzanie generatívnych funkcií AI na vytváranie reklám
Nedávno sme sa stali svedkami ďalšieho revolučného kroku vo svete digitálnej reklamy, keď spoločnosť Meta predstavila svoje najnovšie generatívne prvky umelej inteligencie. Po intenzívnom 5 mesačnom testovaní s vybranými partnermi Meta konečne vyhlásila široké spustenie svojich nových AI nástrojov pre tvorbu reklám. Tieto nástroje neponúkajú len nové možnosti, ale aj revolúciu v oblasti kreativity a efektivity.
Počas testovania sa zistilo, že Meta AI dokáže ušetriť až päť hodín práce týždenne, čo zodpovedá mesiacu práce za rok. Okrem toho tieto AI nástroje pomáhajú rýchlo vytvárať rôzne varianty reklamného obsahu vo veľkom rozsahu.
Tieto nové AI funkcie sú už dostupné v Meta Ads Manager a globálne sa plánujú zaviesť v budúcom roku.
Meta experimentuje s filtrom v komentároch, ktorý uprednostňuje overených používateľov
Vo svete sociálnych médií nastáva nový posun, kde overení používatelia získavajú väčšiu pozornosť a prioritu. Meta, materská spoločnosť Facebooku, experimentuje s novým filtrom komentárov, ktorý uprednostňuje príspevky od overených používateľov. Tento krok nasleduje trend zvýhodňovania používateľov, ktorí platia za prémiové služby. Firmy ako X Premium a Snapchat+ ponúkajú prémiové zvýhodnenia, a Meta by mohla nasledovať tento vzor.
Hoci to môže znieť kontroverzne, zvýhodňovanie platiacich používateľov môže znamenať, že spamové účty budú menej viditeľné, čím sa zvýši kvalita interakcie na platforme.
Instagram oznámil nové interaktívne funkcie na podujatí „Instagram University“
Na svojom najnovšom podujatí „Instagram University“ v New Yorku odhalil Instagram niekoľko nových funkcií, ktoré majú osloviť hlavne mladších používateľov a urobiť ich interakcie na platforme ešte zábavnejšími.
Môžeme sa tešiť napríklad na nové narodeninové efekty, ktoré upozornia priateľov a sledovateľov na váš sviatok.
Skupinový chat v záložke Notes sa stal hitom medzi mladými používateľmi. Instagram sa ich teraz rozhodol vylepšiť o selfie videá a rôzne zvukové klipy.
Instagram vám umožní vytvárať nálepky z vašich fotiek
Táto nová funkcia vám umožňuje identifikovať objekty vo vašich fotografiách a potom ich jednoducho vystrihnúť, aby ste ich mohli použiť ako nálepky vo svojich príbehoch a reelskach. Podobnú možnosť výrezu fotografií majú aj používatelia Apple, ktorým táto možnosť pribudla aktualizáciou najnovšieho softvéru.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-enable-create-stickers-entities-photos/697410/
Instagram testuje nový kanál „Nearby“ pre príbehy
Instagram sa pohráva s myšlienkou zaviesť nový kanál pre príbehy, ktorý by zobrazoval iba príspevky od používateľov a firiem vo vašom okolí. Táto funkcia je inšpirovaná úspechom čínskeho TikToku, Douyinu, ktorý využíva práve túto funkciu na podporu miestnych podnikov a zvýšenie angažovanosti.
Týmto krokom by Instagram umožnil miestnym značkám osloviť používateľov na základe geografickej polohy, čo by mohlo byť užitočné na propagáciu služieb a produktov v danom regióne.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-nearby-feed-stories/697685/
TIKTOK
TikTok zavádza automatické titulky do všetkých videí
TikTok sa snaží zvýšiť dostupnosť svojho obsahu tým, že od nasledujúceho mesiaca pridá automatické titulky do všetkých videí.
TikTok už umožňuje používateľom zapnúť automatické titulky, ale teraz budú tieto titulky povinné pre všetky videá. Podľa Tiktoku má tento krok zabezpečovať inkluzivitu a pomôcť všetkým používateľom, vrátane tých so sluchovými problémami. Dobrou správou je, že automatické titulky budú k dispozícii nielen v angličtine, ale aj v iných jazykoch. 🙂
Očakáva sa, že ostatné social media platformy môžu nasledovať tento príklad.
https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-announces-all-videos-auto-captions-default/696632/
YOUTUBE
YouTube prináša nové analytické funkcie
Nové analytické funkcie ponúkajú detailné údaje, ktoré môžu zohrať kľúčovú úlohu pri plánovaní obsahu na YouTube. Teraz budeme mať možnosť vidieť, prečo odberatelia rušia odber a aj detailné informácie o tom, ako noví a vracajúci sa diváci interagujú s obsahom.
Keď odberateľ zruší kanálu svoj odber, bude teraz požiadaný, aby uviedol dôvod zrušenia prostredníctvom nepovinného prieskumu. Tieto údaje budú zhromažďované a zobrazené na samostatnej záložke. Pochopením dôvodov, prečo odberatelia rušia svoje odbery, môžu tvorcovia získať cenné informácie a zlepšiť alebo zmeniť ich obsah.
YouTube pridal aj kartu Noví a vracajúci sa diváci, ktorá tvorcom poskytne vyhradený priestor na analýzu výkonnosti ich obsahu na základe segmentov publika.
ZAUJÍMAVOSTI
Google predstavuje nové AR nástroje
Google ide na plný plyn v oblasti rozvoja AR (rozšírenej reality) nástrojov. Teraz si môžete v reálnom čase vyskúšať farbu vlasov od rôznych značiek, aby ste vedeli, ako by ste v nej mohli vyzerať. Okrem toho môžete vyskúšať aj rôzne typy make-upu, aby ste videli, ktorý najviac sadne na váš typ pokožky.
Spoločnosť Google stále pracuje na zdokonalení tejto technológie, aby poskytla čo najpresnejšie výsledky. Skúšanie farby vlasov a make-upu môže pomôcť pri online nakupovaní, pretože umožňuje získať lepšiu predstavu o tom, ako by vám daný produkt sadol.
Google taktiež testuje možnosti reklám na krásu AR, ktoré umožňujú používateľom vyskúšať produkty priamo z reklamy.
https://www.socialmediatoday.com/news/google-launches-ar-try-on-tools-hair-color-foundation/697834/
Október nám priniesol obzvlášť zaujímavé novinky. Sociálne siete sa snažia zaujať svojich používateľov novými funkciami a zlepšenými možnosťami na interakciu. YouTube nám pomáha lepšie rozumieť našim divákom prostredníctvom nových analýz, a TikTok sa zasadzuje o zlepšenie dostupnosti videí pomocou automatických tituliek.
Napriek rýchlemu tempu zmien je jedna vec je istá: online svet zostáva dynamickejší a vzrušujúcejší než kedykoľvek predtým. S novými možnosťami na testovanie produktov a lepším pochopením publika majú online podnikatelia a tvorcovia obsahu stále viac nástrojov na dosiahnutie svojich cieľov. Očakávame, že aj budúci mesiac prinesie ďalšie pozoruhodné novinky, ktoré nám pomôžu lepšie využívať digitálny svet.