Mesiac bez štátnych sviatkov, a teda bez extra voľna a relaksu, sme zvládli v zdraví – nielen po fyzickej, ale aj psychckej stránke. 😛 Poďme sa spoločne pozrieť na to, či to zvládol aj náš digitálny svet.
Horory vo VR
Meta tento rok pristupuje k Halloweenu s plnou vážnosťou! Pre používateľov Meta Quest spúšťa nové VR hororové zážitky. Medzi VR horormi tak môžeme nájsť napríklad:
- HAUNTED HOUSE – čo je 180-stupňová virtuálna realita, v ktorej zažijeme hororovú párty, kde sa ľudia menia na bábiky.
- SCREAM PARK – v ktorom budeme doslova jačať od strachu. Mimo iných v ňom hrá Grace Van Dien zo Stranger Things.
- PENNYWISE THE CLOWN – kde celosvetovo známy klaun prahne túžbou stretnúť nás vo VR. Toto hororové predstavenie je natočené v Derry Festival a Funhouse v Derry, Maine.
Možno to na prvú nevyzerá úplne desivo, no samotný zážitok vo VR je určite intenzívnejší ako na obyčajných fotkách či videách. V budúcnosti môžeme očakávať ešte silnejšie zážitky vo VR, nakoľko tento nástroj (rovnako ako Metaverse) pôjdu nebezpečným krokom do výšin.
https://www.socialmediatoday.com/news/meta-launches-new-vr-horror-experiences-for-halloween/634420/
Double power 🔥
Aby Facebook podporil tvorbu Reels, testuje novú funkciu “Invite Collaborator”, vďaka čomu bude môcť tvorca pri publikácii Reelu pridať profil, ktorý sa spolupodieľal na tvorbe videa. Dôjde tak nielen k double power, ale aj k udeleniu autorských práv všetkých zúčastnených.
Meta sa dlhodobo snaží vývojom svojich nástrojov pomôcť tvorcom a podporiť ich prácu na sociálnych sieťach. Už v minulosti bola uvedená funkcia “Creator Collaborations” – uvedenie viacerých profilov k jednému príspevku, alebo “Collabs”, čo je vlastne instagramová verzia nástroja “Invite Collaborator”.
Meta vyvíja nástroj na preklad hovorenej reči in real time!!
Spoločnosť Meta v rámci svojho mindsetu “Connect the World” vyvinula nový proces prekladu hovorenej reči, ktorý je založený na AI. Jeho finálna verzia by mala ľuďom poskytnúť viac príležitostí na konverzácie v reálnom čase, a to aj napriek jazykovej bariére.
Je to ďalší krok k otvorenejšiemu a prepojenejšiemu svetu, vďaka čomu sa rozšíri trh pre tvorcov a tiež podniky. Meta dúfa, že okrem reálneho sveta bude tento AI nástroj tvoriť kľúč k úspešnému prepojeniu aj v Metaverse.
Stories dlhšie ako 15-sekúnd
Dlhodobým cieľom Instagramu je zjednotiť všetky videá, priblížiť sa súčasným trendom a čo najviac zapojiť užívateľov. Preto už v minulosti došlo k zrušeniu IGTV a tiež k prevodu všetkých videí, kratších ako 15 minút, na Reelska.
Po novom môžeme očakávať plynulejšie videá v stories, nakoľko videá kratšie ako 60-sekúnd nebudú viac rozdelené na 15-sekundové časti. Update storiečiek by mal pomôcť Instagramu maximalizovať zapojenie používateľov tým, že všetok video obsah bude dostupný na viacerých miestach. Okrem toho by mal údajne priniesť zjednodušenú orientáciu v aplikácii.
60-sekundové stories sú už dostupné, pokiaľ ste neboli príliš leniví a aktualizovali ste si Instagram. 😛
Reklamy a reklamy
Najsilnejšia sezóna roka je už pomaly za dverami. Aby Instagram pomohol inzerentom maximalizovať príležitosti, zavádza nové formy reklám.
1) Po novom nájdeme reklamy už aj vo feede “Explore”. Tieto reklamy predstavujú spôsob, ako osloviť nových zákazníkov, a to práve obsahom, ktorý ich zaujíma.
2) Reklamy sa budú tiež zobrazovať na jednotlivých profiloch. Znamená to, že keď si budeme prezerať niekoho profil, v jeho feede budú zakomponované aj reklamy na produkt, resp. službu, ktoré by mali tematicky ladiť k obsahu na profile.
3) Instagram testuje aj “Multi-Advertiser Ads”. Ide o to, že keď zareagujeme na zobrazenú reklamu, začne sa nám zobrazovať promo podobných firiem a značiek.
4) V neposlednom rade platforma spustila otvorenú beta verziu AR reklám, ktoré budú dostupné vo feede a aj v stories. Reklamy v rozšírenej realite povzbudzujú užívateľov k interakcii, napríklad si takto budeme môcť otestovať jazdu autom priamo v aplikácii.
Aktualizované BIO
Instagram už dlhšiu dobu na vybraných užívateľoch testuje možnosť vložiť do BIO viaceré linky. Aktuálne tento test rozširuje a zahrnie do neho väčšie množstvo ľudí.
Zobrazenie linkového upgradu v aplikácii bude vyzerať tak, že vedľa tzv. hlavného linku nájdeme text “and xy others”. Keď na tento text klikneme, zobrazí sa nám okno so všetkými uvedenými linkmi.
Zatiaľ nepoznáme, aký je maximálny počet linkov. Celkovo však možnosť vložiť viaceré odkazy rozšíri potenciál budovania biznisu priamo na Instagrame.
GOOGLE A YOUTUBE
Google Cloud rebranduje Data Studio
Technologický gigant Google premenoval svoje Data Studio na „Looker Studio“. Nepremenoval však iba Data Studio – všetky svoje nástroje business inteligencie zjednotil pod značku Looker. Po novom bude teda Looker tvárou všetkých existujúcich programov na analýzu dát Google Cloud.
Spojením analytických nástrojov sa Google snaží poskytnúť používateľom viac funkcií ako tradičné informačné panely. Zjednotenie by malo umožniť spoločnostiam vniesť do svojich pracovných postupov a aplikácií viac údajov, vďaka čomu by mohli dospieť k lepším rozhodnutiam v každodennom chode firmy.
https://www.searchenginejournal.com/google-cloud-rebrands-data-studio-as-looker-studio/467599/#close
Kontrola nad Google reklamami
Kto by nechcel rozhodovať o tom, akú reklamu uvidí? Spoločnosť Google sa nám snaží poskytnúť väčšiu kontrolu nad zobrazovanými reklamami a tiež nad informáciami, ktoré má o nás k dispozícii. Po novom by sme si v nástroji “My Ads Center” mali vedieť zmenežovať vyššie spomenuté body a aj to, akú reklamu chceme vidieť viac, resp. nechceme vidieť vôbec.
Nástroj môže byť užitočným pomocníkom nielen pre inzerentov, ale aj pre nás samotných. Napríklad, ak by sme hľadali darček, v nastaveniach si môžeme zakliknúť, aby sa nám nezobrazovali reklamy s vybraným produktom, a tým pádom eliminujeme šancu, že tajomstvo bude nechcene prezradené.
Nové možnosti reklamy na YouTube
Tri oriešky pre Popolušku alebo v tomto prípade tri nové reklamy pre YouTube.
Prvý upgrade – “Moment Blast” je určený pre značky, ktoré chcú priniesť do väčšieho povedomia nemalé udalosti, ako je napríklad uvedenie filmu či produktu na trh. Inzerenti tu môžu vďaka “YouTube Select” osloviť konkrétne publikum na základe rôznych oblastí aj kategórií a získať tak prvotriedne umiestnenie.
YouTube tiež globálne rozširuje svoje zvukové reklamy (vrátane zacielenia na podcasty), čím inzerentom poskytuje viac spôsobov, ako v aplikácii osloviť relevantné publikum.
Poslednou novinkou sú “Discovery Ads”, čo poskytuje ďalší spôsob propagácie produktov priamo v aplikácii. Nejde pritom len o strohé zobrazenie produktu, ale také, že človek na produkt jednoducho klepne a v priebehu pár sekúnd si ho vie zakúpiť. 🌝
ZAUJÍMAVOSTI
WhatsApp spúšťa ‘Call Links’
Spustenie novej funkcie nám umožní zdieľať odkaz, cez ktorý budeme môcť pozvať ľudí, aby sa pripojili ku skupinovému hovoru. Vďaka tejto vychytávke nebudeme mať v inboxe milión skupinových chatov, z ktorých sme väčšinu použili presne 1x.
Keď bude update globálne dostupný, nájdeme v sekcii “Hovory” možnosť “Vytvoriť Call link”.
Gigapixelové umelecké dielo
Nižšie uvedená 717-gigapixelová fotografia má najvyššie rozlíšenie, aké kedy bolo zachytené na umeleckom diele. Interaktívna fotografia obrazu “Nočná hliadka” od Rembrandta je umiestnená v Rijksmuseum, ktoré sa nachádza v Amsterdame. Múzeum tvrdí, že ide o fotografiu umeleckého diela s najvyšším rozlíšením, aké bolo kedy zachytené. Cieľom tejto ultra kvalitnej fotografie je uchovať maľbu pre budúce generácie.