Vonku sa pomaly zvianočnieva a online svet je aj tento mesiac rozsvietený, nie vianočnými svetielkami, ale viacerými zaujímavými upgradami. Dajte si pauzu od honby za darčekmi a prečítajte si, aké novinky nám priniesol Facebook, Instagram či Youtube.
Facebook odstráni tisíce kategórií, ktoré umožňujú zacieliť reklamu
Od 19. januára môžeme očakávať odstránenie možnosti podrobného cielenia reklám, ktoré súvisia s citlivými témami ako je napr. zdravie, rasa, náboženstvo, politické presvedčenie alebo sexuálna orientácia. Zmena súvisí so zákonom o GDPR.
Facebook na základe týchto parametrov nemôže legálne cieliť obsah na používateľov bez ich výslovného súhlasu. Zacielenie citlivých tém bude stále možné, avšak nie v tak špecifickej forme ako doteraz. Týmto krokom sa Facebook zbaví zodpovednosti za akékoľvek zneužitie cielenia.
Nová séria virtuálnych školení pre majiteľky firiem od Facebooku
Globálny stav malých biznisov nie je pre ženy najpriaznivejší. Zatváraniu čelí až 18% podnikov, zatiaľ čo pri firmách na čele s mužmi ide o 13%.
Školenia tvorené Facebookom (v spolupráci s National Association of Women Business Owners & Intuit Quickbooks) poskytujú inšpiráciu, vzdelanie a poznatky od žien z malých biznisov, ktoré vytrvali a udržali sa v podnikaní, napriek ťažkej pandemickej dobe.
Rozšírené možnosti dopravy vo facebookovom marketplace
Vývoj nástrojov pre e-commerce je v plnom prúde, čo potvrdzujú aj nové možnosti dopravy na Marketplace. K ponuke produktov bude teraz možné pridať odhadované náklady za dopravu. Naviac, na základe dopravy si budeme môcť vyfiltrovať hľadané produkty. Facebook vidí v tejto predajnej sekcii obrovský potenciál, nakoľko si na nej každý mesiac prezerá produkty miliardy užívateľov.
https://newsfeed.cz/facebook-zavede-do-marketplace-nove-moznosti-dopravy/h
Instagram umožní odstrániť fotku z vypublikovaného carousela
Mnohým sa konečne splní ich dlhoročné prianie! Instagram pridáva možnosť vymazať jednotlivé fotky už z nahratého carousela. Odstránenie uskutočníte prostredníctvom nástroja upraviť, ku ktorému sa dostanete kliknutím na tri bodky. Funkcia je aktuálne dostupná na jablkách a androidy ju môžu očakávať v blízkej dobe.
Nová zložka doručených správ v Instagram Directe je vo fáze testovania
Instagram experimentuje aj s inboxom. Práve skúša pridanú sekciu s názvom “Partnerské správy”. Nový prvok umožňuje sledovať možnosti spolupráce prehľadnejšie a zjednodušuje spojenie s tvorcom alebo firmou.
https://newsfeed.cz/instagram-prida-dalsi-nastroje-pro-znackovy-obsah/ h
Linky v instagramových stories pre všetkých
Na zdieľanie odkazu v instagramových storíčkach už viac nie je potrebné presiahnuť míľnik 10 000 followerov. Funkcia pripnutia linku je dostupná úplne pre každého. Instagram chcel týmto počinom pomôcť najmä malým a stredným podnikom. Náhrada za swipe-up môže pomôcť v predajnosti nejednému maloobchodníkovi.
GOOGLE A YOUTUBE
YouTube skrýva počet dislikeov
Samotné tlačítko “nepáči sa mi to” síce ostáva, ale presný počet dislikeov už viac nebude verejnosti dostupný. Dôvodom je snaha znížiť útoky na tvorcov a ochrániť tým ich psychické zdravie. Youtube chce podporiť interakciu medzi dívákmi a tvorcami, ktorá bude rešpektujúca a dôstojná. Možnosť označiť video tlačidlom “dislike” ostáva kvôli algoritmu odporúčaní.
https://9gag.com/hot/aGzV3EX?utm_campaign=link_post&utm_medium=social&utm_source=Facebookh
Zmena názvu reklám na Youtube
V novembri prebehla aktualizácia názvu reklám. Z video discovery sa stali videoreklamy in‑feed. Táto kozmetická úprava má pomôcť inzerentom vybrať správny typ reklamy, ktorý bude zodpovedať ich obchodným cieľom. Pre bližšiu predstavu – reklamy sú umiestňované k obsahu, pri ktorom je vysoko pravdepodobné, že si ho publikum danej značky pozrie. Môžete byť nimi zasiahnutí na domovskej stránke, vo feede pozerania alebo vyhľadávania.
https://support.google.com/google-ads/answer/11372787h
Nové funkcie v Google Ads
Google Ads globálne testuje prognózy dopytu, záujmy spotrebiteľov a štatistiky publika. Pridanie nových nástrojov môže pomôcť všetkým inzerentom, ale najviac z nich budú benefitovať malé a stredné podniky, nakoľko pracujú s menším množstvom zdrojov. Prognózy dopytu môžu značkám pomôcť lepšie predvídať vznikajúce trendy, aby mohli podľa toho plánovať svoj inventár a kampane. Vďaka štatistikám zase môžu lepšie porozumieť publiku, a tým pádom tvoriť relevantnejšie reklamy (obsahovo i textovo).
ZAUJÍMAVOSTI
Pinterest TV
Táto online ‘telka’ predstavuje novú formu nákupov počas živého prenosu. Podľa slov Pinterestu ide o sériu originálnych a živých epizód s tvorcami. Živé vysielanie bude nahrávané, aby si ho užívatelia mohli uložiť a pozrieť, kedy budú chcieť. Epizódy s predstavením produktov sú plánované na každý piatok. Veľkou výhodou je, že ľudia budú môcť komunikovať priamo s hostiteľmi, klásť otázky cez chat a dostávať na ne odpovede v reálnom čase.
LinkedIn spúšťa marketplace pre freelancerov
Freelenceri teraz môžu ponúkať svoje služby už aj na platforme s profesionálnym zameraním. LinkedIn oficiálne spustil trh, ktorý konkuruje aj Fiverr-u, či Upwork-u. Vďaka takémuto upgradu majú freelanceri nový priestor na ponúkanie svojich služieb. V sekcii marketplace môžu získavať recenzie a na ich základe si budovať doveryhodnosť a dosahovať ešte lukratívnejšie pracovné ponuky.
https://searchengineland.com/freelancers-can-now-market-their-services-on-linkedin-375970h