Novembrový (ne)čas priniesol vietor nielen v počasí, ale aj v online svete – pozrieme sa preto, aké novinky boli počas tohto upršaného jesenného mesiaca zverejnené najväčšími menami v hre.
PRIDANIE LEAD FORMULÁROV
Rozšírenie Google reklamy o formuláre by malo priniesť platiacim inzerentom rýchlejšie spojenie s potenciálnymi klientami a hlavne rýchle a jednoduché získavanie ich kontaktných informácií.
Pre zákazníkov bude formulár slúžiť na uľahčenie získavania spätnej väzby či cenovej ponuky. Užívatelia, ktorí sú prihlásení do svojich Google účtov dokonca nebudú musieť formulár ani vypĺňať – bude stačiť iba potvrdenie odoslania formuláru. Toto rozšírenie bude jednoduché na používanie a plne optimalizované.
KONTROLA VÝSLOVNOSTI
Správnosť svojej výslovnosti si po novom budete môcť prekontrolovať aj priamo v Google Search – vďaka pokročilej AI. Ak výslovnosť nebude správna, dostanete aj tipy ako to napraviť.
GOOGLE BUDE OZNAČOVAŤ WEBY S POMALÝM NAČÍTAVANÍM
Plánované označovanie bude pomocou odznakov, ktoré Google zavádza v snahe zvýšiť kvalitu UX (user experience) svojho prehliadača Chrome. Google na svojom blogu taktiež odporúča vývojárom optimalizáciu webov a odkazuje aj na online nástroje, ktorými si vedia zhodnotiť výkonnosť danej webstránky.
LIMITOVANIE CIELENIA POLITICKEJ REKLAMY
Google sa rozhodol, po vzore Twitter-u, síce nie pre zákaz, ale aspoň limitovanie možností vrámci politickej reklamy – konkrétne prišli s rozhodnutím limitovať cielenie politickej reklamy – v prípade politickej reklamy už bude možné cieliť iba na vek, všeobecný a PSČ. Taktiež prisľúbil zákaz reklamy na “dokázateľne falošných tvrdeniach”.
KOMBINOVANÉ AUDIENCES V GOOGLE ADS
Google prichádza s rozšírením audiences o kombinácie – bude možné teda vytvárať “vrstvené” publiká a rôzne kombinácie používaných audiences.
INSTAGRAM CREATE
Instagram testuje nový mode fotenia – Create, ktorý by mal nahradiť aktuálnu funkciu Type. Všetky prvky na tvorbu budú zoskupené v jednej funkcii.
INSTAGRAM SA POMALY LÚČI S LIKES
Jeden z najobľúbenejších faktorov Instagramu nám pomaly, ale isto mizne pred očami – o skrývaní lajkov sa hovorilo už dlhšiu dobu a v niektorých krajinách sa s ním začalo už v priebehu októbra. V priebehu novembra sa novinka zaviedla už v USA, preto je iba otázkou času, kedy naplno príde aj k nám. Bude po vzore Instagramu nasledovať aj Facebook?
NOVÝ POHĽAD NA BOOMERANG
Už dávnejšie sa objavili informácie o možnom update boomerang videí na Instagrame – t.j. rôzne funkcie nahrávania boomerangs, avšak tento update nikdy neuzrel svetlo sveta. Tento mesiac sa začalo šepkať o možnom update, ktorý by nakoniec funkcie priniesol a zároveň umožnil skracovať takto vytvorené videá.
ZMENY V IGTV FEED-e A V EXPLORE TAB
Instagram vraj pracuje na veľkých zmenách vrámci Explore tab-u a IGTV feed-u. Scrollovanie by totiž už ďalej nemalo byť vertikálne, ale horizontálne. Všetci si pamätáme obrovský fail update z minulého roku, kedy Instagram miliónom užívateľov zmenil scrollovanie na súkromných feedoch z vertikálneho na horizontálne a po obrovskom tlaku a nespokojnosti užívateľov, aj obratom zmenil späť na pôvodné vertikálne scrollovanie.
Uvidíme, či by tieto zmeny vrámci Explore a IGTV mali rovnaký dopad.
ZMENA METRÍK ZOBRAZENIA VIDEA
Facebook po novom upravuje metriky zobrazenia videa – metriku 10 sekundového zobrazenia videa nahradila metrika ThruPlay. Práve toto umožňuje optimalizovať a platiť len za reklamy prehrané až do konca alebo aspoň po dobu 15 sekúnd. Facebook tvrdí, že ThruPlay je efektívnejší z hľadiska nákladov na reklamu a brand awareness.
FACEBOOK PAY
Facebook sa rozhodol zaviesť službu Facebook Pay – prvotne ohlásili možnosť platby medzi užívateľmi cez Messenger a WhatsApp, ale dodatočne bola ohlásená aj novinka – platby priamo na Facebooku.
Je zatiaľ dostupná vybraným užívateľom v USA – vybrať si môžu preferovanú platobnú metódu, napríklad PayPal alebo platobnú kartu, ktorú si Facebook Pay zapamätá a nebude potrebné údaje opätovne zadávať. Táto funkcia bude dostupná aj pre neziskovky, nákupy v hrách, nákupy v Marketplace, nákupy vstupeniek na eventy a aj na nákupy na samotných stránkach, ktoré používajú Facebook Checkout.
Zverili by ste Facebooku svoje platobné údaje?
platba medzi užívateľmi
platba za tovar priamo na Facebooku
pridanie platobnej metódy
NÁSTROJ ODPORÚČANÉHO ČASU PUBLIKÁCIE
Facebook sa rozhodol novou funkciou pomôcť pri zverejňovaní a plánovaní príspevkov – ponúkne čas, v ktorom je publikum danej stránky najaktívnejšie na základe štatistík z predchádzajúceho týždňa.
TESTUJE FACEBOOK PRIHLASOVANIE POMOCOU TVÁRE?
Podľa neoficálnych správ by cieľom rozpoznávania tváre malo byť zjednodušenie prihlasovania do aplikácie. Celý proces nastavenia tvárového rozpoznávania by mal byť zložený z viacerých fotografií tváre z rôznych uhlov – práve toto by malo vo výsledku vytvoriť perfektnú mapu tváre.
Takto vytvorené selfie alebo video-selfie by malo ostať viditeľné iba pre užívateľa a automaticky 30 dní po potvrdení identity byť vymazané.
ZAUJÍMAVOSŤ
Zachytili ste zmenu korporátneho loga Facebooku?
Zmena loga sa netýka služby Facebook, ale ich korporátneho brandingu – teda slúži na zjednotenie komunikácie a zvýšenie transparentnosti ohľadom aplikácii, ktoré spadajú pod značku Facebook.