logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Marketing Sociálne siete March 28, 2024

Online novinky – marec 2024

Written by Katka

comments 0

V marci sa udiali zaujímavé zmeny a zlepšenia, ktoré nám majú uľahčiť prácu v oblasti digitálneho priestoru. Poďme sa pozrieť na prehľad toho, čo sa dialo vo svete sociálnych médií, technológií a umelej inteligencie a ako to môže ovplyvniť váš online svet!


INSTAGRAM

Instagram spúšťa reklamy s promo kódmi.

Instagram spustil globálne nový typ reklamy s propagačnými kódmi, ktoré umožňujú nalákať potenciálnych zákazníkov na zľavy a promo akcie priamo v reklamnom obsahu. Je to ďalšia možnosť, ako zvýšiť svoje predaje, ktoré bývajú propagované v reklamných kampaniach.

Tento formát reklamy má k dispozícii už nejakú dobu Faceboook a jeho inzerenti zaznamenali zníženie nákladov na nákup o 9,1% a zvýšenie konverzií o 10,1%.

Výhody pre inzerentov:

  • zvýšenie predaja propagovaných produktov,
  • lepšia návratnosť investície do reklamy,
  • efektívny nástroj pre e-commerce kampane.

Reklamy s promo kódmi na Instagrame sú skvelým nástrojom pre e-commerce inzerentov, ktorí chcú zvýšiť predaj a zlepšiť návratnosť investície do reklamy. Vďaka jednoduchému uplatneniu a sledovaniu konverzií sa stávajú efektívnou súčasťou marketingovej stratégie.

https://newsfeed.cz/instagram-spousti-reklamy-s-promo-kody/


Instagram spúšťa trojminútové Reels

Instagram spustil do testovacej prevádzky novinku a dovoľuje nahrať svojim používateľom stopu videa s dĺžkou až 90 sekúnd. Zmenu avizoval už v auguste minulého roka, kedy bola spomenutá aj možná dĺžka stopy desať minút, ale k tejto možnosti zatiaľ nedošlo. Uploadovať je možné zatiaľ iba predom natočené videá, točenie videa priamo prostredníctvom Reels kamery zatiaľ nie je možné.

Instagram sa rozhodol predĺžiť časovú stopu Reels z toho dôvodu, že dlhšie videá sa na ostatných platformách stávajú trendom nakoľko ponúkajú viac obsahu a dlhšia doba sledovania znamená dlhší čas strávený na platforme.

V januári Meta taktiež oznámila, že sa používanie Reels zvýšilo o 20%. Umelá inteligencia, ktorá odporúča obsah, hrá v tomto raste dôležitú úlohu a zvyšuje používanie Facebooku aj Instagramu.

https://newsfeed.cz/instagram-spousti-triminutove-reels/


Instagram testuje novú funkcionalitu pre Reels

Instagram skúša novú spoluprácu na Reels a s novinkou názvom Spins má užívateľom umožniť remix videa s vlastným zvukom a textom. Ide o funkcionalitu, ktorá umožňuje vymeniť text alebo zvuk v Reels za vlastné alternatívy.

Výhody funkcie Spins sú:

  • umožňuje ostatným užívateľom remixovať vaše videá s vlastným zvukom a textom,
  • rozširuje možnosti tvorby obsahu a oslovuje širšie publikum,
  • funkciu “Spins” môžete zapnúť/vypnúť v nástroji na tvorbu Reels.

https://newsfeed.cz/instagram-testuje-novou-funkcionalitu-v-reels/


Instagram predstavil novú funkcionalitu pre sledovanie cez Reels

Instagram nedávno predstavil novú funkciu v analytike, ktorá umožňuje tvorcom zistiť, koľko ľudí ich začalo sledovať vďaka konkrétnemu Reelu alebo príspevku. Táto metrika je cenným nástrojom na meranie efektivity vášho obsahu a na pochopenie, aký typ obsahu rezonuje s vaším publikom.

Prečo je táto metrika dôležitá? Predstavte si, že uverejníte Reels, ktorý sa stane virálnym a získa tisíce zobrazení. Ale koľko z týchto ľudí sa stane vašimi sledovateľmi a bude s vami interagovať aj v budúcnosti? Táto nová metrika vám dáva odpoveď na túto otázku.

https://www.threads.net/@rpnickson/post/C4qKL4FgqqQ?utm_source=geekout.mattnavarra.com&utm_medium=referral&utm_campaign=elon-s-interview-is-a-total-lemon


Instagram rozširuje možnosti carouselových príspevkov!

Instagram rozširuje možnosť pridania viac ako 20 obrázkov do carouselových príspevkov, o čom už vybraní užívatelia dostávajú upozornenia. Súčasný limit pridávanie obrázkov bol 10 a niektoré oznámenia Instagramu hovorili o 15 obrázkoch, ale vybraní užívatelia ich majú možnosť pridať až 20.

Pridávaním väčšieho množstva obrázkov budete mať viac priestoru na prezentáciu a propagáciu vašich produktov a služieb v rámci jedného carouselového príspevku.

Netreba sa obávať, že by carousel zahltil pozornosť vašich fanúšikov! Instagram ho predĺžil s citom, aby poskytol priestor pre viacero fotiek bez pocitu preplnenia. Vďaka tomu môžete ľahko rozprávať príbehy a zdieľať zážitky v jednej sérii obrázkov.

Takéto rozšírenie by malo mať pozitívny dopad na spôsob zdieľania informácií v aplikácii Instagram.

https://newsfeed.cz/instagram-rozsiruje-pocet-obrazku-v-carousel-prispevcich/


WHATSAPP

WhatsApp uľahčuje vyhľadávanie starých správ podľa dátumu.

Aplikácia WhatsApp pridala novú funkciu hľadania podľa dátumu.

Teraz si môžete jednoducho zadefinovať dátum a hľadať všetky správy odoslané od tohto dátumu.

Postup je nasledovný:

  • kliknete na ľubovoľný chat, meno kontaktu alebo skupiny v hornej časti aplikácie,
  • kliknete na „Hľadať“, aby ste vybrali dátum, ku ktorému potrebujete, aby konverzácia preskočila.

V chatoch môžete vyhľadávať aj média, odkazy alebo dokumenty.

Tento typ hľadania sa momentálne implementuje na zariadenia Android. WhatsApp Web, iOS a MacOS ich už má k dispozícii.

https://www.threads.net/@mattnavarra/post/C35WHwgoubx?fbclid=IwAR1e7zgVPmggUE7NzNBK5LnNSGURAj5XH1lpBnxZiGRDF63F53snf8vQOAc


GOOGLE

Google Ads začal automaticky pozastavovať reklamné skupiny s nízkou aktivitou.

Od 11. marca 2024 Google Ads začal pozastavovať reklamné skupiny, ktoré boli vytvorené za posledných 13 mesiacov a v rovnakom období nezískali žiadne zobrazenia. Proces zavedenia by mal trvať približne sedem týždňov a ukončenie pre všetky aktívne účty Google Ads sa očakáva od 30. apríla.

Tento krok má za cieľ zlepšiť efektivitu rozpočtu inzerentov. Reklamné skupiny sa budú môcť opätovne spustiť, ale len v prípade, ak inzerenti očakávajú zobrazenia v nasledujúcich týždňoch. Google odporúča pred opätovným spustením preskúmať reklamné skupiny. Počas pozastavenia budete mať stále možnosť svoje reklamné skupiny aktualizovať a vykonávať ich zmeny.

Výhody:

  • zvýšenie efektivity rozpočtu,
  • zlepšenie kvality kampaní,
  • lepšie zameranie na relevantné kľúčové slová.

https://searchengineland.com/google-pause-ad-groups-low-activity-438076


CHATGPT

Využitie ChatGPT priamo v Exceli alebo Google Sheets.

Od tohto mesiaca môžete využívať ChatGPT priamo v Exceli alebo Google Sheets za pomoci doplnku Numerous na rôzne úlohy, ako napríklad:

  • písanie, vyhľadávanie, preklad, prepisovanie,
  • preformátovanie telefónnych čísiel,
  • kategorizácia tém zákazníckych recenzií,
  • odstraňovanie mien z e-mailov podpory,
  • analýza sentimentu zákazníckych recenzií.

https://www.linkedin.com/posts/khizer-abbas_you-can-now-use-chatgpt-inside-excel-or-google-activity-7174018336857432065-T2V5/?utm_source=share&utm_medium=member_android

Marec bol plný dôležitých noviniek, ktoré majú vplyv na neustále vyvíjajúci sa online svet. Už teraz sa môžeme tešiť na to, čo nám prinesie apríl.


 

Tags :