Digitál nikdy nespí, preto vás pravidelne informujeme o tom, čo je nové vo svete onlinu. V máji prevzala iniciatívu AI, pozrime sa, čo to pre nás všetkých znamená.
Instagram sa zobudil
Konečne sa Meta spamätala a začala pripisovať dôležitosť originálnemu obsahu. Všetci poznáme instagramové profily, ktoré len zbierajú obsah od pôvodných tvorcov, alebo sú plné motivačných citátov. Tieto tzv. agregátorské účty sa už nebudú zobrazovať v Odporúčaných. Ak ste teda aj menší tvorca digitálneho obsahu, je to pre vás skvelá správa. Postujte svoje originálne videá a Instagram ich bude odporúčať.
Dlhšie reelska znižujú výkon
Tvoríte obsah na sociálne siete? Tak táto informácia pre vás bude dôležitá. Podľa obsahového teamu Instagramu môže zverejňovanie Reels dlhších ako 90 sekúnd poškodiť váš dosah. Čo môže, naopak, zvýšiť váš dosah, je autentické zapojenie užívateľov, správna načasovanie zverejňovania, vysoká kvalita videí alebo publikovanie vždy v rovnakom čase. Vďaka tomu môžete lepšie budovať vašu značku a posilniť vzťah so sledujúcimi.
ChatGPT bude zadarmo
Spoločnosť OpenAI oznámila, že ChatGPT 4.0 bude zadarmo pre všetkých! Jediný rozdiel medzi neplatenou a platenou verziou bude v limite správ, ktorý môžete poslať. Doteraz bol najväčší rozdiel medzi free a platenou verziou vo funkciách, tomu je však koniec. Konkrétny dátum spustenia bezplatnej verzie služby neuviedli, malo by to byť však v najbližších týždňoch.
Meta predstavila nové AI
Spoločnosť Meta, pod ktorú patria napr. Facebook a Instagram, sa na konferencii Newfront 2024 pochválila novými reklamnými nástrojmi na báze umelej inteligencie. Vďaka nim bude k dispozícii vylepšené vyhľadávanie tvorcov pre partnerské kampane, reklamy s viac produktami v Reelsoch, dokonca testuje nový nástroj, ktorý bude schopný predpovedať, ktorý organický obsah bude mať lepší výkon, ak ho použijete v platených kampaniach. Môžete teda prestať po predpovedanie budúcnosti chodiť za vešticami, stačí vám AI od Mety.
Nepozerajte do mobilov, radšej pite! Odkazuje Heineken
Spoločnosť HM, ktorá vyrába telefóny Nokia, v spolupráci s pivovarom Heineken a predajcom oblečenia Bodega predstavila Nudný telefón (The Boring Phone), ktorý má zmenšiť závislosť mladých ľudí na smartfónoch. Nenájdete v ňom nič, na čo ste za posledné desaťročie zvyknutí – nemá pripojenie k internetu a môžete cezeň iba telefonovať a posielať SMS-ky. Ani selfiečko si neurobíte, ale môžete si z dlhej chvíle zahrať hadíka. Heineken tvrdí, že Gen Z je závislá na sociálnych sieťach a od tejto závislosti jej chce pomôcť… vraj by bolo lepšie, keby mladí ľudia chodili na pivo s kamarátmi a neciveli do displejov.
GA4 päťminutovka
Google prišiel s inováciou GA4-ky v reálnom čase a zobrazuje používateľov za posledných 5 minút. Donedávna Google Analytics zobrazoval používateľov za posledných 30 minút, teraz k nim pridal aj metriku sledovania užívateľov za posledných 5 minút. Sledovanie metrík v reálnom čase bude teda ešte o kúsok zábavnejšie!
O-OU! ICQ končí… áno, až teraz
Spomínate si na ikonickú kvetinku, ktorá bola predzvesťou všetkých súčasných komunikátorov? ICQ bola jednou z prvých aplikácií, ktoré sa v prehistorickom období pred sociálnymi sieťami, používali na komunikáciu. Jej tvorcovia nedávno oznámili, že kvôli nízkej používateľnosti služba koncom júna po 28 rokoch skončí. Aj vy si ešte pamätáte vaše prihlasovacie číslo, však?
Máj, lásky čas, nám priniesol kopu zaujímavých informácií a my sa už nevieme dočkať, čo sa bude diať v poslednom mesiaci školského roka a čo so sebou prinesie digitálne leto. Dáme vám vedieť!