Koronavírus a jeho vplyv na (nielen) online dianie je stále aktuálnou témou, no svet sa pomaly ale isto vracia do bežných kolají. Ani v máji sme sa teda pri sledovaní čerstvých online noviniek a vychytávok rozhodne nenudili. Pozrite sa na ne a povedzte sami, či sú tak šťavnaté ako májové jahody.
REDIZAJN A DARK MODE
Po mesiacoch testovania sa stal redizajn Facebooku skutočnosťou. Minimalistický update sa spúšťal pre užívateľov postupne, no vyskúšať si novú verziu mohli už v marci. Redizajn sa opiera vo veľkej miere na mobilnú aplikáciu, je značne zjednodušený, no tým-pádom aj rýchlejší. Navigácia je jednoduchšia a stránka je optimalizovaná na nové typy zariadení a operačných systémov. Pre veľkú časť užívateľov je však najpodstatnejšou novinkou pridanie dark mode pre desktop verziu.
https://techcrunch.com/2020/05/08/facebooks-redesign-goes-live-with-simplified-navigation-and-dark-mode/
FACEBOOK (& INSTAGRAM) SHOPS
Situácia, ktorú priniesol koronavírus ovplyvnila takmer všetky väčšie aj menšie firmy, podnikateľov a ich plány. Facebook sa preto po rokoch vývoja práve teraz rozhodol spustiť novinku SHOPS. Práve táto veľká eCommerce novinka umožní malým firmám “založiť si” vlastný e-shop priamo na Facebooku a Instagrame. Založenie takéhoto e-shopu bude zdarma a platiť budete iba za reklamu a za platbu vykonanú zákazníkom.
Reklamy sa budú môcť zobrazovať aj v stories a predajca sa môže rozhodnúť, či zákazník dokončí nákup priamo na mieste, alebo bude presmerovaný na webstránku. Facebook taktiež pracuje na nákupoch priamo z Live streamov a vernostných programoch.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-announces-shops-for-facebook-and-instagram/578255/
FACEBOOK KUPUJE GIPHY
Facebooku sa podarilo získať najväčšiu GIF platformu – GIPHY. Táto kúpa vraj nevyšla Facebook lacno – konkrétne sa investícia môže pohybovať vo výškej až okolo 400 miliónov dolárov. GIPHY sa môže pochváliť až pol miliardou denných aktívnych užívateľov, ktorí dokopy denne sledujú až 11 miliónov hodín pohyblivých obrázkov skrz rôzne rozhrania. GIPHY využilo svoj potenciál naplno najmä vďaka implementáciám gifiek na širokej škále top platforiem – napr. Facebook, Instagram, Twitter, TikTok… Po novom sa GIPHY stane súčaťou tímu Instagram. Facebook potvrdil, že kúpou neplánuje odstrániť túto službu z ostatných/konkurenčných platforiem.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-acquires-gif-platform-giphy-which-powers-gif-search-on-various-pl/578072/
MESSENGER ROOMS PRE SKUPINY A EVENTY
V máji sa (logicky) Facebook rozhodol pre užívateľov spustiť Messenger Rooms a neskôr počas spúšťania ohlásil, že Rooms budú dostupné aj pre skupiny a eventy, poskytujúc ďalšiu možnosť zapojenia menších publík. V prípade skupín budú môcť Rooms vytvoriť nielen adminovia, ale aj samotní členovia skupiny a takýto videochat bude môcť využiť naraz až 50 osôb.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-messenger-rooms-for-groups-and-events/577918/
DO MESSENGERU SA VRACAJÚ ANKETY
Ankety (polls) nedávno zmizli z Messenger-u a po negatívnych ohlasoch užívateľov sa Facebook rozhodol ich vrátiť. Prvýkrát boli spustené v roku 2016, no počas nedávneho “očistenia a zmenšenia” aplikácie neprešli do novej verzie. Facebook ankety nielen vrátil, ale aj vylepšil ich použiteľnosť, rýchlosť a vzhľad. Ankety sú dostupné v skupinových chatoch.
https://messengernews.fb.com/2020/05/21/we-voted-yes-polls-now-back-in-messenger/
OPATRENIA PROTI ŠIKANE
V zmysle ochrany užívateľov pred online šikanou Instagram zaviedol nové funkcie, vďaka ktorým bude jednoduchšie odstrániť zákerné a nezmyselné komentáre. Tzv. bulk remove/block umožňuje vymazať naraz až 25 komentárov či zablokovať užívateľov. Nie všetko je však len o negatívach – môže sa totiž stať, že sa vyskytne rozumný komentár, ktorý by mal ísť príkladom. Ten po novom budete vedieť zvýrazniť na samom vrchu sekcie.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-anti-bullying-measures-including-bulk-comment-actions-a/577806/
NOVÉ FONTY V STORIES
Instagram pre malú skupinu užívateľov už spustil nové rozšírenie v stories – tentokrát sa týka typografie. Platforma čoskoro do stories prinesie nové fonty a ďalšie efekty na ich zvýraznenie (napr. tiene či outline).
NOVÝ DM STICKER V STORIES
Instagram pravdepodobne testuje nový sticker “DM Me” (direct-message me), ktorý by mal užívateľov vyzývať na napísanie súkromnej správy a zvýšiť tak ich zapojenie.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-testing-a-new-dm-me-sticker-to-prompt-messaging-interaction/577049/
GOOGLE MEET TERAZ ZADARMO PRE VŠETKÝCH
Google reaguje na úspech video-konferenčnej aplikácie Zoom tým, že až do septembra sprístupní všetkým užívateľom Google Meet zadarmo. Google Meet umožňuje videohovor až pre 100 účastníkov v trvaní 1 hodiny a viac. Google sa rozhodol opierať primárne o fakt, že zabezpečenie dát a ich prenosu je v ich prípade oveľa bezpečnejšie než u konkurencie – v oznámení tejto novinky je slovo “bezpečnosť” spomenuté až 20x.
https://www.socialmediatoday.com/news/google-makes-multi-participant-video-streaming-platform-meet-free-to-all-us/577053/
GOOGLE UŽ VIE PRELOŽIŤ RUKOU PÍSANÝ TEXT
Google pridal do Lens nové triky – konkrétne pod nástroje vizuálnej identifikácie. Jedným z nich je možnosť naskenovať rukou písaný text a následne ho prezdieľať v širokej škále aplikácií iba jedným klikom. Pôvodne táto funkcia pribudla do Lens už v roku 2017, no tento nový update umožňuje text aj prezdieľať, okamžite využiť a aj preložiť.
https://www.socialmediatoday.com/news/googles-added-a-new-way-to-easily-translate-hand-written-notes-into-text-f/577617/
VYSKÚŠALI SME
BUZZFEED PRIDÁVA QUIZ PARTIES
BuzzFeed – pozná ho každý. Jedným zo zábavných nástrojov tohto rôznorodého webu sú práve rôzne kvízy. Po novom sa už nebudete musieť osamote dozvedieť, ktoré ovocie vlastne ste, ale môžete využiť možnosť kvíz si spraviť s priateľmi – stačí im zaslať link, cez ktorý sa prihlásia a parelelne si spolu kvíz vyplníte.