Uhorky už oddychujú v nálevoch, zo vzduchu sa pomaly vytráca vôňa opaľovacích krémov, kukurica v zuboch je blízkou minulosťou a rána už nie sú rovnako horúceho ako dni – prišiel totiž koniec leta. Napriek tomu, že tento rok bolo leto iné, než sme zvyknutí, online svet nespal a aj počas letných mesiacov sa objavilo množstvo noviniek. Vy ich sledovať nemusíte, zhrnuli sme ich totiž pre vás do nášho letného uhorkového blogu.
Facebook testuje v mobilnej aplikácii nový layout stránok
Testovaný layout je podstatne zjednodušený a neobsahuje napríklad Like button. Plánovaný update má za úlohu zjednodušiť navigáciu na Facebook stránkach a aj to, aby samotní adminovia a majitelia stránok nemali zmätok v tom, koľko ľudí stránku reálne sleduje (fanúšik ≠ follower). Je možné, že takýto nenápadný update je predzvesť veľkých zmien.
https://techcrunch.com/2020/07/22/facebook-tests-a-new-page-design-with-a-cleaner-layout-and-no-more-like-button/
Platené online eventy
Facebook prichádza s novinkou, ktorou chce pomôcť tvorcom a firmám generovať priamy zisk v čase, kedy sa množstvo udalostí muselo kvôli koronavírusu zrušiť. Tou sú paid online events (platené online udalosti). Tvorcovia a firmy môžu na svojej stránke vytvoriť event, nastaviť cenu, propagovať udalosť a prevziať si peniaze – všetko na jednom mieste. A navyše – organizátorom udalostí ostáva 100% tržieb.
https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-placene-online-udalosti/
Posilnenie originálneho mediálneho obsahu
Facebook mení algoritmus, na základe ktorého sa zobrazujú príspevky na News feede. Začína hodnotiť obsah novým spôsobom a uprednostní originálny a kvalitný spravodajský obsah. Táto snaha prichádza po dlhodobej kritike, že Facebook dostatočne nevyzdvihuje kvalitné spravodajstvo pred bulvárom a súvisí najmä s prezidentskými voľbami, ktoré sa tento rok konajú v USA. Na analýzu článkov bude používať umelú inteligenciu.
https://newsfeed.cz/facebook-zacne-posilovat-originalni-medialni-obsah/
Sponzorované partnerské príspevky v skupinách
Facebook sa snaží o podporu engagementu v skupinách aj týmto spôsobom. Rozširuje nástroj pre značkový obsah a ten po novom zahŕňa označenie plateného partnerstva v skupinách. Správcovia verejných skupín s viac než 1000 členmi budú môcť uzavrieť platené partnerstvá s vybranými značkami a firmy budú môcť takto osloviť relevantné publikum za cieľom podpory priameho predaja alebo zvýšenia povedomia o značke.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-sponsored-post-options-for-groups/583176/
Screensharing v aplikácii Messenger
Facebook rozširuje možnosti na zdieľanie obrazovky v Messenger aplikácii aj v Messenger rooms. Táto možnosť je dostupná počas videohovoru – stačí potiahnuť dolný ovládací panel.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-rolls-out-screen-sharing-in-the-messenger-app/581787/
Facebook chce, aby sme používali hashtagy viac
Začal totiž odporúčať značkám aj bežným užívateľom, aby v príspevkoch používali hashtagy a plánuje pomocou nich zlepšovať organický dosah obsahu. Optimálny počet by mal byť 3-5 # na príspevok.
https://newsfeed.cz/facebook-podporuje-vetsi-pouzivani-hashtagu/
Nové fonty a efekty v stories
Dlho-očakávaná novinka na platforme Instagram sa počas leta stala skutočnosťou pre všetkých. Tešia nás nové fonty a ďalšie efekty na ich zvýraznenie (napr. tiene či outline), ktoré môžeme používať v stories už od júla.
Reels ako zástupca TikToku
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-its-tiktok-like-reels-functionality-in-50-new-regions/582981/
Boj proti botom a falošným účtom
Majitelia profilov, ktoré sú spojené s “podozrivým” správaním, budú nútení predložiť identifikáciu o tom, že sú skutoční ľudia. A čo je podľa IG podozrivé správanie, prípadne náznak, že účet je bot?
- väčšina followerov daného profilu pochádza z inej krajiny ako samotný účet
- jednoznačné znaky automatizácie, t.j. bot účty ako followeri
- zapájanie sa do koordinovaného neautentického správania
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-looks-to-crackdown-on-bots-with-new-review-and-id-process/583491/
Spustenie testu záložky Shops
Instagram hľadá to správne umiestnenie na záložku Shops, ktorej ukážku zverejnili ešte v máji. Vybraní užívatelia si našli túto záložku umiestnenú na spodnej lište aplikácie namiesto srdiečka (Activity). Jedná sa o snahu Instagramu čo najviac potlačiť vpred svoje eCommerce aktivity.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-test-of-new-shops-tab-with-selected-users/581165/
Snaha vytvoriť z Google Maps formu sociálnej siete
Google Maps pridáva užívateľom ich vlastný profil, ktorý budú môcť ostatní užívatelia sledovať. Takýto profil sa skladá z fotiek, videí a recenzií, ktoré boli užívateľom zdielané. Google takto z Maps vytvára niečo ako sociálnu sieť – užívatelia si môžu dokonca pridať krátky tagline, ktorý sa zobrazí pod ich profilovkou (na štýl Instagramu).
Integrácia Google Chat, Rooms a Meet
Koncom roka si business užívatelia G Suite budú môcť všimnúť veľký redizajn Gmailu. Ten už viac než samotný Gmail bude zastávať funkciu zjednotenej aplikácie všetkých Google nástrojov a platforiem: Gmail, Chat, Rooms a Meet.
https://www.theverge.com/2020/7/15/21325966/google-gmail-g-suite-chat-rooms-meet-integration-redesign
YouTube to vzdáva s emailovými notifikáciami
Konkrétne tie, ktoré sa týkajú nových videí, už počas augusta prestal užívateľom zasielať. Youtube priznal, že ich open rate dosahoval iba neuveriteľne mizerné 0,1% a že sa množstvo užívateľov sťažovalo, že prispievajú k prepĺňaniu emailových schránok.
https://9to5google.com/2020/08/07/youtube-new-video-emails/
OSTATNÉ
TikTok v snahe o svoju záchranu ohlasuje prvé datacentrum v Európe
Čínska aplikácia sa ocitla v strede geopolitickej bitky, ktorá smeruje k zakázaniu aplikácie v západnom svete. TikTok sa však v boji nevzdáva a oznamuje, že otvorí svoje prvé datacentrum v Európe. To by sa malo nachádzať “prekvapivo”… v Írsku a už od roku 2022 bude spracovávať dáta všetkých európskych užívateľov. Investícia by mala predstavovať cca 420 miliónov €.
https://techcrunch.com/2020/08/06/tiktok-announces-first-data-center-in-europe/
WhatsApp testuje možnosť využitia na viacerých zariadeniach
Vyzerá to tak, že čoskoro sa možno dočkáme toho, že aj WhatsApp bude možné využívať na viacerých zariadeniach – konkrétne štyroch.
https://www.macrumors.com/2020/07/29/whatsapp-tests-linking-1-account-multiple-devices/
Na Heureka.cz si po novom porovnáte už aj ceny energií
Práve na českej verzii stránky pribudla sekcia Srovnání cen energií, v ktorej si Češi môžu porovnávať ceny dodávateľov elektriny a plynu. Stačí iba zadať lokalitu a telefónne číslo. Môžeme očakávať, že sekcia sa čoskoro objaví aj na našej slovenskej verzii stránky – pristali by ste takúto funkciu?
BIZAR
Trump miluje fazule
Konkrétne značky Goya, ktorá ukazuje podporu aktuálnemu americkému prezidentovi. Tie najprv propagovala jeho dcéra Ivanka, na čo sa zdvihla obrovská vlna kritiky. Tento influencer sa s tým však nepáral a kritiku značky sa snažil umlčať tým, že na Twitteri začal produkty Goya aktívne propagovať. Iróniou je, že väčšina ich produktov pochádza z Karibiku, Mexika a Južnej Ameriky – práve z krajín, ktoré by Trump najradšej videl za svojim veľkolepým múrom. A čerešničkou (alebo fazuľkou?) na torte je fakt, že americké regulácie zakazujú verejným činiteľom propagáciu konkrétnych značiek či služieb, čo sa Trump rozhodol porušiť skutočne vo veľkom štýle – produkty a dva palce hore odfotil priamo v oválnej pracovni Bieleho domu.
Zmrzlina propagujúca homosexualitu?
Vo výberovej gastronómii ostávame – ale presúvame sa o kúsok ďalej do krajiny ďalšieho svetového influencera, do Ruska. Tam od roku 2013 platí zákon “na ochranu detí a mladistvých pred LGBT propagandou”, ktorý má podľa Putina ochraňovať “tradičné hodnoty” ruskej spoločnosti. Najväčšou hrozbou sa tak logicky stala štvorfarebná zmrzlina s názvom Raduga (Dúha).
https://strategie.hnonline.sk/marketing/2175574-moze-zmrzlina-propagovat-homosexualitu-podla-putinovho-timu-je-to-mozne
Mesto Poprad má nové logo
Stálo 288€ s DPH a to je všetko, čo k tomu povieme.