logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Marketing July 3, 2024

Online novinky – jún 2024

Written by Moon

comments 0

V júni by sa mohlo zdať, že sa celý svet pripravuje na letný oddych, ale v prípade digitálu to rozhodne neplatí. Špeciálne sa s novinkami roztrhlo vrece v Instagrame, tak sa poďme spoločne pozrieť, čo nám priniesol posledný mesiac školského roka.


Instagram počas júna nezaháľal a spustil vlnu testovania nových funkcií. Ako prvú testuje hudbu v carouseloch. K fotocarouselom ste hudbu už pridávať mohli, tentokrát to pôjde aj v carousel videách. Instagram sa snaží všemožne konkurovať TikToku, preto pridávajú hudbu kde môžu. A my všetci to veľmi oceňujeme.

K dispozícii bude napríklad live vysielanie iba pre členov, či možnosť upraviť obrázok na pozadí kanálu. Nástroj Channels však nie je pre všetkých. K dispozícii ho majú iba účty, ktoré majú viac ako 10 000 followerov.

Instagramové šialenstvo v júni neutícha. Platforma pridáva ďalší spôsob, ako tvorcom pomôcť nadviazať partnerstvá s firmami. Tentokrát zavádza nové zobrazenie Creator Insight na ich profile, ktoré poskytnú prehľad o výkonnosti účtu za posledných 30 dní. Zverejniť zobrazenie metrík však pre tvorcu nie je povinné.

zdroj

TikTok na svojej ceste za ovládnutím sociálnych sietí nezaháľa. Minulý rok predstavili aplikáciu Lemon 8, v apríli tohto roku zasa Notes a teraz prišli s aplikáciou Whee. Je podobná Instagramu a jej obsah má byť iba pre vašich priateľov. Na podobnom princípe bol kedysi dávno postavený Facebook, spomínate si? A dnes už je to všetko inak. TikTok teda spojil funkčnosť jednej Mata platformy a pôvodný zámer druhej a stvoril niečo vlastné. Nechajme sa prekvapiť, či TikToku ďalší pokus vyjde. Mimochodom, počuli ste, že TikTok bude mať od augusta tohto roka sponzorované príspevky aj na Slovensku?

Spoločnosť Google oznámila, že na stránke Brand Recommendations v službe Google Ads uvádza na trh nový súbor odporúčaní založených na AI. Dopĺňajú existujúce odporúčania týkajúce sa výkonnosti pre kampane s cenou za akciu a poskytujú inzerentom celý lievik možností optimalizácie.

Google Analytics 4 vylepšuje sekciu reklama! Teraz si môžete pozrieť počet používateľov, ktorí sú pre vás vhodní na remarketing a prispôsobenie reklám v Google Ads. Reklamné segmenty v GA4 sú totožné s publikami v Správcovi publík Google Ads.

Jún bol plný zaujímavostí zo sveta digitálu a my vám ďalšie prinesieme takto o mesiac znova. O lete sa v marketingu hovorí ako o uhorkovej sezóne, no podľa všetkých prebiehajúcich zmien na rôznych platformách si myslíme, že sa do jesene udeje ešte veľa zaujímavého. Sledujte naše sociálne siete a dostávajte pravidelnú nálož noviniek a zaujímavostí zo sveta (nielen) digitálneho marketingu.