Január s mnohými novinkami vo veľkom odštartoval nový rok 2020 a s ním aj novú dekádu. My už sme zvedaví, čo všetko nové do online svetu prinesie!
“COLLECTIONS” NA ZÁKLADE HISTÓRIE VYHĽADÁVANIA
Google sa rozhodol rozšíriť aplikáciu o sekciu kolekcií – tie si budete buď vedieť vytvoriť sami, alebo vám automaticky ponúkne predvolené kolekcie na základe výsledkov vyhľadávania a jednotlivých skupín.
https://www.socialmediatoday.com/news/google-adds-new-collections-listings-based-on-your-search-history/570895/
“POPULAR PRODUCTS” – MOBILE SEARCH
Ďalšou novinkou budú Popular products, ktoré sa začnú ukazovať v mobilnom vyhľadávaní. Bude sa jednať o organické zobrazovanie produktov, teda nepôjde o platenú reklamu ale relevantné organické výsledky.
https://searchengineland.com/google-rolls-out-organic-popular-products-listings-in-mobile-search-results-327651
ZBOHOM MESSAGE EXTENSTIONS
Od konca januára už vo výsledkoch reklamných vyhľadávaní nenájdeme rozšírenie správ (Message extension). Rozšírenie na hovor (Call extension) však stále funguje a teší sa popularite.
https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/12/27/message-extensions-2020
INSTAGRAM TESTUJE “DMs” V DESKTOP VERZII
Správa, ktorá sa týka asi najviac marketérov – doposiaľ nevídaná vec sa možno čoskoro stane skutočnosťou – teda Instagram by mohol spustiť konverzácie aj v desktop verzii. Toto by značne uľahčilo community management na danej platforme.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-officialy-begins-testing-of-dms-in-its-desktop-version/570428/
BOOMERANG ROZŠÍRENIA KONEČNE TU
Po dlhooooom čakaní sa konečne objavilo rozšírenie boomerangu v stories. Najväčšou výhodou updateu je, že si boomerang po novom vieme skracovať, ďalej je možné nahrávať v slow mo a v rozostrení. Avšak priznáme sa, že po tak dlhom čakaní sme z efektov ostali značne sklamaní. Čo na ne hovoríte vy?
https://techcrunch.com/2020/01/10/boomerang-filters/
INSTAGRAM PO NOVOM SKRÝVA NEPRAVDIVÝ OBSAH
Tzv. Fact checking už po vzore Facebooku pribudol aj na Instagram – nepravdivý alebo zavádzajúci obsah už nebude okamžite viditeľný a bude označený upozornením, že sa jedná o falošné informácie.
https://techcrunch.com/2019/12/16/instagram-fact-checking/
FACEBOOK VYVÍJA VLASTNÝ OS?
Facebook nechce, aby ich hardware, ako napríklad Oculus, využíval Android – práve tým sa dostávajú do chápadiel Googlu, ktorý si vie vytvárať vlastné požiadavky. Práve preto sa Facebook rozhodol pre vytvorenie vlastného operačného systému a vytvoriť si väčšie pohodlie a vyhnúť sa problémom s Google.
https://techcrunch.com/2019/12/19/facebook-operating-system/
NAKUPOVANIE V LIVE STREAM
Už v minulom roku Facebook investoval do spoločnosti Packagd, ktorá sa orientovala na vývoj aplikácií na mobilné nakupovanie či unboxing. Facebook teraz pracuje na tom, aby inzerenti mohli produkty predstavovať už priamo počas Live streamov a zákazníci ich mohli okamžite nakupovať.
https://newsfeed.cz/facebook-pripravuje-nakupovani-v-zivem-streamu/
NA MESSENGER UŽ ZASE TREBA FACEBOOK ÚČET
Facebook umožnil prihlásenie do chatovacej siete Messenger bez potreby účtu na Facebooku ešte v roku 2015. Túto možnosť však v priebehu decembra potichu zrušil. Pravdepodobným dôvodom na jej zrušenie je špekulovaná snaha o zjednotenie chatovacích platforiem patriacich Facebooku (Messenger, Instagram, WhatsApp) a vytvorenie jednotného integrovaného systému, v ktorom budú môcť užívatelia medzi sebou komunikovať.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-removes-option-to-create-a-messenger-account-without-a-facebook-pr/569638/
BUDGET UŽ V ADSETE NENASTAVÍTE
Už v priebehu februára by mala nastať veľká zmena v nastavovaní reklamy na Facebooku – po novom sa už nebude rozpočet nastavovať na úrovni jednotlivých adsetov, ale na úrovni kampaní (campaign budget optimization – CBO). A čo je to vlastne to CBO? Je to spôsob, ktorým bude jeden budget automaticky distribuovaný skrz všetky adsety patriace do kampane pre dosiahnutie optimálnych výsledkov.
https://www.ppchero.com/facebooks-mandatory-change-coming-soon-ad-set-budgets-are-going-away/
FACEBOOK ROZŠIRUJE ŠTATISTIKY V CREATOR STUDIU
Nové prehľady Traffic Source Insights vo FB Creator Studio prinesú detailnejší prehľad o tom, kto sleduje váš video obsah a ponúkne viac tipov ako používať získané dáta na zvýšenie výkonnosti videí. Facebook taktiež zverejnil zopár tipov, ako zlepšiť celkový výkon vašich videí, tak napríklad:
– postujte 1-2 videá denne
– vyhýbajte sa prezdielavaniu už existujúceho obsahu a clickbaitom
– FB v distribúcii upredňostní videá, ktoré majú aspoň 3 minúty
https://newsfeed.cz/facebook-spousti-nove-video-statistiky-a-tipy/
ZAUJÍMAVOSTI
SPOTIFY PRIPRAVIL PLAYLIST PRE PSÍKY
My psíky milujeme a očividne aj Spotify. Ten si povedal, že pomôže psíkom vyrovnať sa so samotou počas neprítomnosti ich ľudí (napríklad kým sú v práci alebo na pive) a pripravil ukľudňujúci playlist, ktorý je kombináciou pesničiek a hovoreného slova. ♥
https://medialne.etrend.sk/internet/spotify-ponuka-hudbu-pre-psy-ktore-ostanu-doma-osamotene.html
MAILCHIMP KRAĽUJE EMAIL MARKETINGU
Najznámejší nástroj na email marketing – Mailchimp, si z koláča tohto odvetvia ukrajuje až 60%. Táto spoločnosť uviedla, že v roku 2019 ich klienti odoslali až neuveriteľných takmer 350 miliárd kampaní a na revenues generovali až USD 321 538 039. Tieto čísla snáď presvedčia každého, kto by chcel tvrdiť, že email marketing vymiera.