Február je za nami. Aké novinky priniesol vo svete online marketingu? To sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
WhatsApp má miliardu užívateľov
V januári prekročil Messenger hodnotu 800 miliónov používateľov. Ďalšia aplikácia od Facebooku, WhatsApp, sa slávy dočkala na začiatku februára, kedy dosiahla magickú hodnotu jednej miliardy užívateľov. Vzostup týchto komunikačných aplikácii teda pokračuje aj v roku 2016. Kto bude ďalší?
Instagram spúšťa 60 sekundové videá
3. februára Instagram oznámil, že reklamné videá budú mať zvýšený limit na 60 sekúnd. Oproti doterajšej pol minúte je to teda pekné, dvojnásobné zvýšenie. Bežní používatelia sa ale stále musia uspokojiť s 15 sekundovými videami.
Instagram a prepínanie medzi účtami
Ani nie týždeň po spustení 60 sekundových videí Instagram priniesol ďalšiu novinku, ktorá vyčarovala úsmev na tvári nejedného marketéra. Zjednoduší totiž správu viacerých účtov na Instagrame tým, že dovolí jednoduché prepínanie medzi nimi. Už žiadne odhlasovanie a prihlasovanie sa s novým menom a heslom. Všetko je vďaka novinke pod jednou strechou.
Instagram počíta vzhliadnutia videa
Do tretice opäť Instagram, ktorý bol vo februári veľmi čulý. Pár dní po spustení prepínania medzi účtami oznámil, že začína počítať vzhliadnutia Instagramových videí. Nielenže sú reklamné videá dlhšie, analytici majú k dispozícii ďalšiu metriku, vďaka ktorej môže presnejšie hodnotiť účinnosť komunikácie.
Sklik pridáva Click2Call
V polovici februára dala o sebe vedieť inzertná služba Sklik. Vypustila totiž novú funkciu v reklamách na mobilných telefónoch, kedy sa pri inzeráte zobrazí tlačidlo na priame volanie.
Reklamy v Messengeri
V druhej polovici februára sa prvýkrát objavili zvesti o tom, že Facebook plánuje zaviesť reklamy aj na populárnom Messengeri. Presné plány sú zatiaľ nejasné, viac sa snáď dozvieme čoskoro.
Skype spúšťa skupinové hovory na mobiloch
Minulý mesiac Skype k svojmu 10. výročiu oznámil, že sa na mobilných zariadeniach dočkáme skupinových volaní. V druhej polovici februára svoj sľub splnil a pre vlastníkov zariadení so systémom Android a iOS novú funkciu spustil. Môžete si tak užiť skupinové hovory s až 25 účastníkmi. To všetko teda v prípade, že to váš internet bude schopný utiahnuť.
Google ruší pravý stĺpec reklám vo vyhľadávaní
Február 2016 sa stal mesiacom, kedy zomrel pravý stĺpec reklám vo vyhľadávaní Google. O testovaní tejto novinky sme vás už informovali minulý mesiac. A z testu sa postupne stala každodenná realita. Namiesto pravého stĺpca Google rozširuje platené vyhľadávanie na 4 reklamy vo vrchnej časti SERPu. Pravý stĺpec však nie je odstránený úplne, stále bude obsahovať napr. údaje o firmách zo služby Google My Bussiness. Pokračuje tak trend potláčania organických výsledkov vyhľadávania.
Facebook má nové reakcie
O tomto sme vás taktiež informovali už pred mesiacom. Vtedy Facebook oznámil, že dlho pripravované a očakávané reakcie sú blízko a že je pripravený novú funkciu vypustiť. Pár týždňov na to sme sa dočkali. Posledný februárový týždeň boli nové „lajk“ tlačidlá postupne sprístupnené globálne všetkých užívateľom.
YouTube a nový nástroj pre tvorcov
25. februára spustil Youtube novú pomôcku pre tvorcov videí. Pomocou nej je možné rozmazávať časti videa, dokonca aj pohybujúce sa objekty. Používanie je nesmierne jednoduché a umožní tak rozostrovať objekty aj bez použitia externej editovacej aplikácie. Po použití nástroja sa zachová aj pôvodné video, s ktorým sa môže ďalej pracovať.
Facebook pre neziskovky
Koniec februára patril Facebooku, ktorý spustil novú stránku zameranú na neziskové organizácie. Cieľom stránky je uľahčiť a zefektívniť komunikáciu na modrej sociálnej sieti pre neziskovky prostredníctvom rôznych nástrojov a informácií. Účelom stránky je byť kompletných sprievodcom a neoceniteľným pomocníkom pre non-profit organizácie, ktoré chcú cez Facebook propagovať svoju činnosť.
A záverečná novinka, Leonardo vyhral Oscara. Konečne. Vidíme sa opäť o mesiac.