December sa okrem vianočných parties, zháňania darčekov, vypekania koláčikov a doklepávania rozrobených projektov, niesol aj v znamení mnohých online noviniek a tiež predikcií na rok 2020.
YOUTUBE HARASSMENT POLICY
Youtube bez varovania a pomerne (ne)očakávane zaviedol zmeny do svojej štruktúry používateľských práv a povinností – konkrétne sa týka Harassment-u – teda obťažovania. Zaviedol nový Harassment policy, ktorý sa dotkol mnohých tvorcov a mnoho videí bolo bez varovania vymazaných, v niektorých prípadoch sa jednalo aj o celé účty, ktoré Youtube bez varovania odstránil. Špekuluje sa, že pri vytváraní tejto novej policy spolupracoval aj priamo s mnohými tvorcami.
https://mashable.com/article/youtube-new-harassment-policy/?europe=true
SNIPPET O SKLADOVÝCH ZÁSOBÁCH
Google po novom začne pri výsledkoch hľadania produktov v Google Images pridávať aj informáciu (v prípade, ak má všetky nážetosti e-shop správne nastavené) o tom, že daný produkt, resp. tovar je skladom.
https://searchengineland.com/google-showing-product-availability-markup-in-image-search-results-326359
INCOGNITO MODE V GOOGLE MAPS UŽ AJ V iOS
Po Androide si môžete Incognito mode v Google maps nastaviť už aj cez iOS – v čase, keď je zapnutý, nebudete dostávať personalizované návrhy alebo notifikácie a návštevy a hľadania nebudú ukladané do histórie. Po novom by sa taktiež mali dať vymazať jednotlivo, či po viacerých označených, aj konkrétne navštívené miesta v histórii – doteraz bolo možné vymazať históriu návštev iba kompletne celú.
https://thenextweb.com/google/2019/12/09/google-maps-new-incognito-mode-comes-to-ios/
INSTAGRAM TESTUJE KATEGORIZÁCIU SLEDOVANÝCH ÚČTOV
Táto kategorizácia by mala uľahčiť dohľadanie konkrétneho účtu medzi množstvom sledovaných IG profilov. Účty by mali byť kategorizované automaticky podľa typu a radenia daných profilov (travel, food, lifestyle…) a taktiež by mali byť segmentované do dvoch skupín – tie, s ktorými interagujete najmenej a najviac.
https://www.impactbnd.com/blog/instagram-testing-new-list-categories-feature
STORIES HIGHLIGHTS – BEZ POTREBY POSTOVANIA
Šepká sa, že Instagram by po novom mal umožňovať ukladanie stories priamo do highlights bez potreby zverejniť najprv danú story. Výhodné by to bolo najmä pre profily značiek.
FACEBOOK VIEWPOINTS
Facebook oficiálne predstavil novú aplikáciu – Facebook Viewpoints. Zaregistrovaní užívatelia v nej budú môcť odpovedať na rôzne prieskumy a dotazníky, za čo budú odmeňovaní formou bodov. Tie bude možné následne “zameniť” za skutočné peniaze cez Paypal. Aplikácia je zatiaľ dostupná iba v USA a registrovať sa môžu iba osoby staršie než 18 rokov. Facebook pripomína, že Viewpoints môže žiadať presnejšie osobné údaje – aby ich mohol prepojiť s výsledkami a cielením.
https://www.impactbnd.com/blog/facebook-viewpoints-app-will-pay-users-cash-for-answers
FOTKY Z FB NA GOOGLE?
Už v priebehu roka 2020 by sa globálne medzi užívateľov mohla dostať funkcia, ktorou si budeme vedieť fotografie z Facebooku skopírovať priamo do Google Photos (a postupne aj iné platformy). Tento krok súvisí s ohlasovanými zmenami na FB, ktorými sa snažia zvýšiť pohodlie pri prenose dát.
https://marketingland.com/facebook-tests-tool-that-lets-users-transfer-photos-to-google-and-other-platforms-272051
ZJEDNODUŠENIE V LOOKALIKE AUDIENCE
Po novom už pri nastavovaní Lookalike audience vo Facebook AdsManager nebude potrebné zadávať lokáciu – Facebook ju sám vytiahne z adsetu, čím je eliminovaný jeden extra krok.
https://marketingland.com/facebook-to-pull-location-from-ad-set-when-creating-new-lookalike-audiences-271641
ZAUJÍMAVOSTI
PINTEREST NAKUPOVANIE
Pinterest predstavil s najnovšou správou svoju ambíciu stať sa nakupovacou platformou – po novom totiž umožňuje malým predajcom, ktorí vyrábajú alebo predávajú jedinečné produkty, aby tak spravili priamo cez Pinterest. Zatiaľ je takýchto malých predajcov menej než 2 desiatky, no uvidíme, kam sa Pinterest s týmto krokom dostane. Ako prvý najväčší konkurent príde na um obrovský globálny obchod etsy.com, kde zakúpite všetko od ručne vyrobených šperkov po vintage skriňu a pre slovenského kupujúceho v lokálnych vodách známe sashe.sk.
https://www.digitalinformationworld.com/2019/11/pinterest-shop-will-let-buyers-shop-from-small-businesses-that-make-and-sell-unique-products.html?m=1
ROZŠÍRENIA NA ODKRYTIE LIKES
Novinka skrytia lajkov na Instagrame ešte nezasiahla všetkých globálnych užívateľov a v Chrome prehliadači už pribudol addon, ktorými si lajky viete pozrieť. Napriek snahe IG znížiť sociálny tlak, užívatelia dávajú jasne najavo, že toto cesta asi nebude.
https://techcrunch.com/2019/12/03/see-instagram-like-counts/
PREDIKCIE NA 2020
Ako prvé sme zachytili predikcie firmy Awario, ktorá prišla so 6 zaujímavými odhadmi na rok 2020. Medzi jeden z ich predpokladov patrí napríklad to, že marketéri sa v roku 2020 začnú čím ďalej, tým viac obracať k platforme TikTok, ktorá za 3 roky dokázala len v USA získať vyše 14 miliónov užívateľov. Ďalej odhadujú, že značky sa začnú viac spoliehať na mikroinfluencerov, keďže veľké influencer mená strácajú dosah na spotrebiteľa a konzumenti im postupne prestávajú dôverovať.
Všetkých 6 predikcií nájdete tu: