Novinky na našom blogu sú pravidelnou súčasťou každého mesiaca. Septembrové ohliadnutie za najnovšími zmenami a aktualizáciami vo svete online reklamy a podnikania je tu. Urobte si kávičku a poďme spolu na to.
Facebook vám umožní zamerať sa na zákazníkov vo vašej kamennej predajni
Vytvoriť si publiká z ľudí, ktorí navštívili vašu kamennú predajňu? Áno, dá sa to. V prípade, že návštevník má zapnutú a povolenú lokalizáciu, dokážete ho zaznamenať vo svojom vlastnom publiku, ktoré následne použijete na cielenie reklamy. Aby to nebolo všetko, z týchto publík dokážete vytvárať publiká podobné vašim návštevníkom. Šanca na konverziu sa tým zvyšuje.
Dvojitý popis v rozšírených textových reklamách je nadobro preč
Väčšine inzerentov na našom trh sa táto možnosť v testovacej fáze ani neobjavila, no Google už po 6 mesiacoch stiahol toto rozšírenie. Inzerentom, ktorí ho v testovacej fáze využívali oznámil, že od septembra ich reklamy bude Google zobrazovať bez tohto prídavného popisu. Google tak zrejme nad zavedením prídavných popisov pre všetkých inzerentov neuvažuje.
Česká Alza bude vzdelávať na vysokej škole
Na Vysokej škole ekonomickej v Prahe pribudne nový študijný predmet E-commerce B2C. Študijný priestor vyplnia oblasti, s ktorými sa e-shopy stretávajú na každodennom poriadku. Od reklamy a logistky až po IT. Cieľom tohto projektu, ktorý vychádza z iniciatívy veľkého hráča na poli českých a slovenských e-shopov – Alza, je príprava študentov na prácu v dynamickom odvetví, ktoré sa mení zo dňa na deň a kreatívne riešenie v online prostredí takmer nepozná hranice. Možno raz otvoria podobný študijný program aj u nás na Slovensku. Možno. Uvidíme.
Nový dizajn carousel reklám na Facebooku
Facebook začal redizajnovať svoje reklamné umiestnenia aj formáty. Po obmedzení reklám v pravom stĺpci len na návštevnosť , konverzie a dynamický remarketing (predaj z katalógov) zaviedol tiež obmedzenie, ktoré už nezobrazí videoreklamu v pravom stĺpci. Súčasne tiež uviedol nový dizajn carousel reklám, ktoré obsahujú len jeden link, ktoré zatiaľ obsahovali len jednu výzvu k akcii (CTA tlačidlo) a jeden titulok. Po novom budú mať rovnaký formát ako viaclinkové carousel reklamy.
AdWords zmení nastavenie striedania reklám
Správne striedanie reklám vám pomáha zobrazovať najlepšiu reklamu zákazníkom, ktorí hľadajú to čo ponúkate. Nastaviť správny formát striedanie ne je vždy jednoduché, hlavne pri rôznorodosti e-shopov. Preto sa AdWords rozhodol zmeniť formát striedania len na dve možnosti: Optimalizované nastavenie, ktoré bude zobrazovať najúspešnejšie reklamy alebo Neoptimalizovať, ktoré bude reklamy striedať rovnomerne bez preferovania najúspešnejšej.
To bolo na september všetko. O novinkách v online marketingu a zlepšovákoch pri inzercii na internete sa môže vzdelávať spolu s nami. Stačí ak budete pravidelne sledovať náš blog, kde vás každý mesiac informujeme čo je nové vo svete internetovej reklamy.