Prvý školský mesiac je za nami. Čo priniesol nám, marketérom?
Instagramové komentáre už možno moderovať
Majitelia Instagramových účtov už nebudú musieť dávať pozor na sekciu komentárov, aby zaistili slušnú a plodnú konverzáciu. Teda aspoň do určite miery. Nový systém moderovania komentárov bude fungovať na základe filtrov, ktoré zakážu postnutie komentára s vopred určeným kľúčovým slovom.
Socializujte sa na YouTube
V polovici septembra YouTube spustil novú sociálnu sieť, ktorá má za úlohu priviesť bližšie divákov k tvorcom. Niekoľko populárnych YouTube kanálov túto novinku testuje. Tieto kanály majú možnosť komunikovať nielen videami, ale teraz už aj rôznymi textovými správami, GIFkami či obrázkami. Správy sa potom budú zobrazovať odberateľom v ich newsfeede. Ako to vyzerá si môžete pozrieť napr. tu.
Kamenným predajniam Facebook pripravil prekvapenie
Podľa Facebooku až 49% nákupov v kamenných predajniach je ovplyvnených online prostredím. Preto sa modrá sociálna sieť snaží vymýšľať vychytávky, ako podporiť offline predaj online reklamou. Najnovším prírastkom do reklamnej rodiny sú nové dynamické retail reklamy. Dokážu zobrazovať produkty, ktoré sú skladom v najbližšej predajni. Nestane sa tak, že obchod navštívi natešený zákazník a dozvie sa, že produkt nekúpi, pretože ho tam momentálne nemajú.
Dynamický retargeting už aj v Skliku
Prvýkrát sa zmienka o dynamickom retargetingu na Skliku objavila už na začiatku roka 2014. Po viac ako dvoch rokoch vývoja, testovania a príprav sa konečne dostala medzi všetkých inzerentov. Funguje veľmi podobne, ako dynamický remarketingu v konkurenčnom AdWords. Užívateľovi bude klasicky zobrazovať reklamu na produkty, ktoré si vo vašom eshope prezeral.
Nová chatovacia aplikácia Google Allo
Aby tých chatovacích platform nebolo málo, pridáva sa k nim ďalšia. Čo zaujímavé prináša Google Allo? Pomocníka v podobe Google Assistant, ktorý vám bude pomáhať a zároveň sa od vás učiť. Postupom času by mal byť schopný aj odpovedať na správy vo vašom štýle.
LinkedIn dostáva vynovenú tvár
Redizajn, redizajn, redizajn. V posledných mesiacoch si marketéri museli zvykať na množstvo nových rozhraní (Google Merchant Center, Facebook Business Manager, Google Tag Manager, Google Analytics). Vlny sa drží aj LinkedIn, ktorého cieľom je redizajnom priniesť lepšiu užívateľskú skúsenosť a prepojiť desktop s appkou.
Penguin 4.0 je tu
V obehu je už najnovšia verzia Googlovského algoritmu – Penguin. Zameriavať sa bude opäť na rôzne black-hat linkbuildingové taktiky. Najväčšou zmenou je real time funkcionalita. Teda zmeny sa dejú hneď po tom, ako Google Bot prejde vašou stránkou. Rýchlejšie sa tak udeľujú, ale aj odoberajú penalizácie. Okrem toho Penguin už nebude penalizovať celú stránku, ale iba podstránky, ktorých sa penalizácia bude týkať.
Nový remarketing od Googlu naprieč zariadeniami
Nákupný proces zväčša zahŕňa niekoľko zariadení. Človek si prvýkrát pozrie produkt na desktope, potom v autobuse na mobile a nakoniec nakúpi cez tablet. Nákupný lievik môže zahŕňať akúkoľvek kombináciu zariadení. Na konci septembra preto prišiel Google s oznámením, že pridáva možnosť remarketingovo cieliť ľudí naprieč zariadeniami. Čiže ak sa na vašu stránku dostane zákazník na desktope, remarketingovo je možné ho zamerať už aj na mobiloch a desktope bez toho, žeby cez tieto zariadenia niekedy navštívil vašu stránku.
To je nateraz odo mňa všetko. S ďalším sumárom sa pripomeniem opäť o mesiac 🙂