Október je za nami a my vám opäť prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo sa v online marketingu udialo. Pripravení?
Na Facebook dorazil Marketplace
Začíname Facebookom, ktorý prvé októbrové dni otvoril svoj nový Marketplace, miesto na ktorom sa stretávajú obchodníci s kupcami. Na Marketplace nájdete predovšetkým produkty vo vašej blízkosti. Samozrejme, môžete ich filtrovať podľa rôznych kritérií a hľadať prostredníctvom vstavaného vyhľadávania. Marketplace si prvé dni vyslúžil množstvo kritiky, na hodnotenie je však ešte stále veľmi skoro. Uvidíme 🙂
Užitočný reklamný plánovač dorazil na Facebook
Facebookom hneď aj pokračujeme. Začiatkom októbra pustil do sveta nový nástroj, ktorý pomôže inzerentom s reklamným plánovaním. Prináša 3 kľúčové možnosti a to:
- Odhad dosahu kampane na základe rozpočtu, umiestnenia a zvoleného publika
- Porovnávanie rôznych plánov navzájom
- Zdieľanie vytvorených plánov cez email alebo cez exportovateľný CSV súbor
Zarábajte na Instant Articles
A do tretice opäť Facebook. Instant Articles sú na svete už nejaký ten týždeň. Autori mali spočiatku zmiešané pocity z tohto nástroja. Články sa nenachádzali na webe autora a tí tak prichádzali o cenný traffic a o potenciálne zárobky. To sa však môže zmeniť novým plánom monetizácie. Prednedávnom sme informovali o možnosti zarobiť si na Tumblr. Je toto odpoveď?
Google predstavil nové rozšírenie o správu v AdWords
Na chvíľu si od Facebooku oddýchneme. Google totiž v polovici októbra predstavil novú možnosť, ako vás môžu vaši zákazníci kontaktovať. V reklamách vo vyhľadávaní je teraz možné nastaviť tzv. rozšírenie o správu. Funguje to tak, že do vašej reklamy sa pridá tlačidlo, vďaka ktorému vám návštevník môže priamo zaslať správu a vyžiadať si informácie, službu či cenovú ponuku. Ak návštevník využije túto možnosť, Google vám zaúčtuje takú istú cenu, ako keby sa niekto preklikol z reklamy na váš web.
Facebook testuje konverzačné témy
A sme opäť pri Facebooku. V druhej polovici októbra oznámili testovanie novinky – konverzačných tém. Tie sa zobrazujú/budú zobrazovať v Messengeri a majú za úlohu poskytnúť počiatočnú tému na konverzáciu. Sú založené na tom, čo vaši priatelia robili, počúvali, kde boli alebo čo plánujú. Prvé zmienky o tejto novinke sa začali šíriť Twitterom a nám neostáva nič iné, iba čakať, či sa dostane aj medzi verejnosť.
Pinterest má za sebou dôležitý míľnik
Pokračujeme míľnikom Pinterestu, ktorý prekonal 150 miliónov aktívnych mesačných užívateľov. Pokračuje tak v silnom raste.
Halloween v podaní Facebooku
Ani koniec októbra Facebook nespal. Od prebratia aplikácie MSQRD sa snaží aplikovať jeho funkcie aj do iných platform a dobehnúť tak Snapchat. Na Halloween sa objavila možnosť pridať masku na svoju tvár počas live vysielania. A keďže to bol Halloween, tak šlo, samozrejme, o rôzne strašidelné masky.
Zbohom Vine
Vine predstavoval revolúciu v oblasti internetovej zábavy. Krátke 6-sekundové videá boli veľkým trendom a aj dnes disponujú obrovskou fanúšikovskou základňou. Preto bolo oznámenie o jeho zrušení celkom šokujúce. Ale keď sa na celú vec pozrieme bližšie, dalo sa to očakávať. Platformu vlastní Twitter, ktorý je momentálne v boji o prežitie a hromadne okresáva svoje produkty a služby. Každopádne, ďakujeme ti Vine za množstvo zábavy.
To je nateraz všetko. Vidíme sa opäť o mesiac.