Jar je tu! A so svojim príchodom priniesla aj množstvo noviniek v digitálnom svete. Činil sa hlavne Google, ktorému sekundoval najmä Facebook. Poďme teda rovno na vec 🙂
Messenger My Day už aj globálne
Začneme Facebookom, ktorý sa rozhodol vykradnúť svoj vlastný produkt. A tak Instagram Stories prichádzajú aj na Facebook, konkrétne do Messengera, v podobe tzv. Messenger Day. Obdobne, ako pri Stories, aj tu bude príspevok viditeľný 24 hodín.
Adresa prevádzky súčasťou bannerov
Pokračujeme Googlom. Ten v polovici marca oznámil príjemnú novinku. Pri svojich banneroch je teraz možné zobraziť aj lokalitu, kde sa nachádza vaša prevádzka. Samozrejme, ak to aj máte nastavené, je už na Googli, kedy to pri vašom bannery zobrazí a kedy nie. Ale stále fajn 🙂
Definitívny koniec presnej zhody?
Nájsť zlatú baňu medzi kľúčovými slovami je často nesmierne náročná vec. Keď už tie naj nájdeme, hodíme ich do presnej zhody a profitujeme. To sa však opäť o niečo skomplikuje. Blízke varianty, ktoré prišli pred pár mesiacmi, spôsobili, že presná zhoda prestala byť tak úplne presná. V našich končinách to znamenalo, že slová s diakritikou a bez diakritiky odrazu začali byť totožné. Odklon od presnej zhody pokračuje aj naďalej. V polovici marca Google oznámil ďalšie zmeny, pričom pre nás je najdôležitejšia tá, že prestáva záležať na poradí slov, ak to algoritmus uzná za vhodné.
Chce Facebook konkurovať Google Mapám?
Najnovšie testy Facebooku tomu nasvedčujú. Ak sa všetko podarí, po zadaní napr. „najbližšia čínska reštaurácia“ by mal Facebook navrhnúť najbližšie prevádzky. Uvidíme, čo z toho bude.
AdWords dynamické reklamy sa dočkajú vylepšení
Ešte stále oplakávate zmenu v presnej zhode? Po jednej nie úplne pozitívnej novinke Google na konci marca predstavil aj niečo dobré a to zmeny v DSA. DSA (dynamické reklamy vo vyhľadávaní) sa konečne dočkajú rozšírených reklám. Tie zatiaľ bodujú v klasických kampaniach, tak prečo by nemali v tých dynamických?
Facebook vás vidí!
Ku koncu mesiaca prišiel Facebook s novinkou, ktorá spôsobila trošku zbytočnú paniku. Po internete sa šírili správy, že Facebook bude teraz zdieľať vašu polohu všetkým. To je ale iba čiastočná pravda. Zobrazí kde ste totiž iba vtedy, ak to povolíte 🙂 Nová funkcia by mala pomôcť napr. pri stretávkach väčších skupín ľudí, kedy budete vidieť, kde sa kto momentálne nachádza v reálnom čase.
Po Data Studio Google vypúšťa do obehu aj svoj Optimize
Bojkot Google reklám?
Toľko odo mňa a s ďalším prehľadom noviniek sa stretneme opäť o mesiac. Zatiaľ dovi dopo 🙂