Leto je tu a s ním aj nová várka online noviniek. Poďme sa pozrieť, čo nám uplynulý mesiac priniesol.
Purchases on Google v open bete
Po tom, ako na nás Google v máji vytiahol spŕšku noviniek sa v júni trochu stiahol. Preto začneme štyrmi stručnými novinkami práve od nich. A prvej sa navyše na Slovensku tak skoro ani nedočkáme 🙂 Ide o Purchases on Google (Nákupy v Googli), ktoré vstúpili do open beta fázy. Ak to máme prirovnať k niečomu v našich končinách, tak je to veľmi podobná vec ako Heureka Košík. Dovolí nám to nakúpiť priamo vo výsledkoch Google bez toho, aby sme museli ísť na web inzerenta. Keďže je to priamo napojené na Google Nákupy, slovenských inzerentov sa to netýka.
Nový AdWords Editor
Druhá novinka sa týka AdWords Editora, ktorý dostal novú verziu 12. V tejto verzii bolo pridaných pár možností, ktoré staré neponúkali (vytváranie pravidiel, niektoré možnosti automatického biddovania a pod.) a vynovený dizajn, na ktorý si ja osobne zatiaľ ťažko zvykám 🙂
Gmail prestane skenovať obsah mailov
Tretia novinka prišla ku koncu júna, kedy Google oznámi, že neskôr tento rok prestane so skenovaním obsahu emailu. Pre nás marketérov to bude znamenať obmedzenie personalizácie GSP reklamy.
Nový adblocker oficiálnym rozšírením pre Google Chrome už čoskoro
V neposlednom rade tu máme vskutku zaujímavú novinku. Najprv trochu kontextu. Google je firma, ktorej príjem z 96% tvorí platená reklama. Preto oznámenie vývoja vlastného adblockera v apríli bolo minimálne pozoruhodné. V júni navyše prišlo oznámenie, že rozšírenie bude pripravené do 6 mesiacov. Prečo? Poďme trošku viac do hĺbky. Je v najlepšom záujme Googlu, aby reklamy neboli otravné a prinášali užívateľovi pridanú hodnotu. Adblocker, ktorý vyvíjajú, neodstraňuje reklamy úplne, zameriava sa na užívateľskú skúsenosť. Tým pádom sa bude (podľa oficiálnych informácií) snažiť blokovať práve napr. vyskakovacie reklamy, podstránky s preplneným reklamných priestorom a pod. Ako to bude fungovať naozaj? To som sám zvedavý 🙂
Twitter prichádza s novým výzorom
Vzdiaľme sa od Google a prejdime na sociálne siete. Začneme Twitterom, ktorý prišiel s redizajnom a celkovým osviežením ich mobilnej aplikácie.
Instagram reklamy dovolia nasmerovať rovno na firemný Messenger
Priama a jednoduchá komunikácia s firmou je veľkou devízou Facebooku. Po zavedení reklám, ktoré smerujú rovno do Messengeru sa táto možnosť takmer po roku pridáva aj na Instagram. Zatiaľ nie sú dostupné globálne, púšťajú sa postupne.
Facebook a novinky v livestreamovaní
Od Instagramu môžeme plynulo prejsť k Facebooku, ktorý sa v júni prezentoval dvoma novinkami z oblasti živých prenosov. Prvou je možnosť pridať titulky do živého vysielania. Nie je to úplne jednoduché a priamočiare, oficiálny návod nájdete tu. Druhou je novinka, ktorá sa dala predpokladať, pretože súvisí s reklamami. Ako už možno tušíte, ide o promovanie živého prenosu.
Canvas pre eshopy s novými funkcionalitami
Reklamný formát Canvas na Facebooku prichádza s možnosťou propagovať produktové kolekcie, ktoré je možné napojiť priamo na produktový katalóg.
Toľko odo mňa. Opäť o mesiac 🙂