Letné dovolenky, párty, pláže a kúpaliská už sú definitívne za nami a nám nezostáva nič iné ako zhodnotiť august. Párty super, letné dovolenky mohli byť dlhšie a kúpaliská prázdnejšie. V online marketingu zasa plno noviniek, tak poďme na ne.
Instagram žiada od influencerov čistú hru
Instagram sa vyjadril, že ak ide o sponzorovaný alebo platený obsah uverejňovaný na sociálnej sieti musí byť jasne rozpoznateľný – minimálne označením platené partnerstvo pri príspevku stránky. Podľa vyjadrení Instagramu, až 93 % sponzorovaných príspevkov nie je označených a užívateľ preto nevie, že sa pozerá na reklamu.
České diaľnice zaplavené vlajkami a internet ich fotkami
U susedov sa nenudia ani chvíľu. Ak práve Kazma neskúša upútať pozornosť českého televízneho diváka, oči všetkých sa upriamujú na billboardy umiestnené pri diaľnici z Brna do Prahy. V tomto prípade išlo podľa všetkého o kampaň zväzu poskytovateľov vonkajšej reklamy. Svojou kampaňou dali najavo nesúhlas s českou legislatívou, ktorá obmedzuje umiestnenie billboardov pri diaľnici a ceste I. triedy. Pomocou sociálnych médií sa kampaň šírila naozaj rýchlo a našla si svoju živnú pôdu. To len potvrdzuje prepojenie offline reklamy a digitálneho sveta.
Facebook nebude spoplatňovať náhodné kliky na reklamu
Nezapočítanie kliknutí sa bude zozačiatku týkať reklám vo formáte Audience Network. Facebook po prekliknutí zmeria čas strávený na vstupnej stránke a ak nepresiahne limit 2 sekundy. Kliknúť na reklamu pri snahe vypnúť ju malým krížikom nie je nič neobvyklé. Facebook preto bojuje proti nechceným kliknutiam, aby mohol doručovať inzerentom len relevantné kliky za vynaložené peniaze.
Facebook nebude ďalej podporovať vytváranie globálnych stránok
Podľa našich informácií Facebook ruší možnosť vytvárať nové globálne stránky pre značky. Na oficiálne vyjadrenie a dôvody prečo sa Facebook takto rozhodol si budeme musieť počkať. Isté však je, že terajšie globálne stránky o svoj status neprídu. Aspoň zatiaľ.
Retargeting divákov z YouTube
Po novom môžete vytvárať remarketingové zoznamy v Google AdWords z divákov, ktorí si pozerali na sociálnej sieti YouTube vaše video. K presnejšiemu cieleniu na relevantných zákazníkov tak dosiahnete napríklad použitím zoznamu týchto divákov pri vyhľadávaní vo vyhľadávacej sieti podobne ako pri RLSA.
No a keď už sme pri sieti YouTube, musíme spomenúť, že táto sociálna sieť po dlhých 12 rokoch výraznejšie zmenila vzhľad loga a z už legendárneho čierneho YOU a červeného TUBE sa pretransformovalo na YouTube v čiernom prevedení, ktoré dopĺňa Youtube play button v červenom prevedení.
Od nás to bolo na august všetko a uvidíme sa opäť o mesiac s dávkou noviniek z online marketingu. V prípade, že by sme vám veľmi chýbali – pozrite si čo stvárame, keď sa náš šéf práve nepozerá na našich Instagramoch alebo Facebooku.