Prinášame vám digitálne novinky, ktoré sa udiali v priebehu apríla. Poďme sa pozrieť na to, čo si pre nás prichystali Meta, TikTok a naši susedia v Maďarsku.
E-SHOP
Novela poštového zákona v Maďarsku
Naši susedia pustili do obehu novelu zákona, v ktorej je uvedené, že každý e-shop v Maďarsku bude povinne ponúkať doručovanie zásielok zákazníkom prostredníctvom Maďarskej pošty (Magyar Posta). Táto novela sa týka všetkých subjektov, ktoré budú cieliť na maďarský trh s výnimkou dodávania tovaru zo zahraničia. To však znamená, že ak budú zásielky distribuované do Maďarska priamo zo Slovenska alebo Česka, Maďarská pošta nemôže doručenie zaručiť a preto nemusí byť nutné ju zahrnúť do ponuky dopravcov.
Zmena novely zákona má za cieľ podporiť štátny podnik. Zákazník bude mať na výber medzi doručením prostredníctvom Maďarskej pošty, alebo jej konkurenciou a bude už iba na ňom, ktorú z možností si vyberie.
Maďarská pošta zverejnila na svojich webových stránkach fixné ceny pre e-shopy nasledovne:
- Za doručenie na poštu, resp. do schránky Magyar Posta, je maximálna cena 990 HUF, t.j. približne 2,5 EUR
- Za doručenie domov na adresu objednávateľa je maximálna cena 1 990 HUF, čo je približne 5 EUR.
Kontrolu tohto nariadenia bude mať na starosti orgán zodpovedný za kontrolu dodržiavania pravidiel ochrany spotrebiteľov a porušenie tohto nariadenia sa bude brať ako poškodenie záujmu spotrebiteľov, pričom právnym následkom môže byť pokuta.
Nové spôsoby zdieľania a prepojenia v Messengeri
Meta v snahe neustáleho zlepšovania zavádza rad nových funkcionalít, ktoré majú za účel zlepšovať súkromné konverzácie a vzťahy používateľov a posunúť ich tak na vyšší level.
Zasielanie fotografie vo vysokom rozlíšení
Zasielajte kvalitnejšie fotografie cez chat. Stačí, keď cez aplikáciu Messenger vyberiete fotografiu, resp. viacero fotografií zo svojej galérie, potom kliknete na ikonu HD a fotku odošlete.
Vytváranie spoločných album
Ďalšou zaujímavou novinkou v aplikácii Messenger je vytváranie spoločných albumov s vašimi priateľmi, ktoré môžete zdieľať a organizovať podľa potreby.
Ako vytvoriť nový album v skupinovom chate:
- Vyberte fotky z vašej galérie
- Vytvorte album
- Kliknite na “vložiť do albumu”
Po vytvorení môžu účastníci chatu album editovať, premenovať a môžu pridávať, mazať a sťahovať média z albumu.
Pridávanie nových kontaktov cez QR kód
Po novom si už budete vedieť pridať svoj kontakt za pomoci QR kódu, čiže už nebudete musieť vypisovať meno osoby, ale stačí, keď si buď naskenujete alebo zazdieľate QR kód prostredníctvom odkazu. Pre pridanie kontaktu cez QR kód prejdite do Nastavení a kliknite na ikonu QR kódu v hornej časti, kde si môžete naskenovať kód pomocou fotoaparátu svojho zariadenia alebo môžete QR kód zazdieľať.
Zasielanie súborov s veľkosťou až 100 MB
Poslednou novinkou v aplikácii Messenger je zasielanie súborov všetkých základných formátov (Word, PDF, Excel) až do veľkosti 100 MB. Prejdite do chatu, kliknete na + tlačidlo a vyberiete možnosť “Súbor do 100MB”.
TIKTOK
TikTok Notes ako nový konkurent Instagramu
TikTok, platforma známa predovšetkým krátkymi videami, sa chystá byť konkurenciou Instagramu aj v oblasti zdieľania textových príspevkov. Nová funkcia s názvom TikTok Notes umožní používateľom zdieľať krátke textové správy s fotografiami a videami.
TikTok Notes bude mať v mnohom podobnosti s Instagramom, ako napríklad, že používatelia tu zdieľajú textové príspevky s multimediálnym obsahom, ktoré sa budú zobrazovať na domovskej stránke v dvoch sekciách: “Pre vás” a “Sledovaní”. Príspevky bude možné komentovať a reagovať na ne ako na akejkoľvek inej sociálnej sieti.
Kľúčovým rozdielom však je, že TikTok Notes bude mať obmedzenie na 600 znakov, zatiaľ, čo na Instagrame je povolené používať až 2 200 znakov. Zároveň TikTok Notes nebude využívať funkciu pridávania hastagov a príspevky nebudú trvalé a po 24 hodinách sa automaticky vymažú.
Cieľom TikTok notes je posilniť svoju pozíciu ako platforma a konkurovať tak Instagramu. Funkcia je momentálne v stave vývoja.
META
Tipy pre Lead Ads ako získať potencionálnych zákazníkov
Meta vypustila von niekoľko tipov, ako dosiahnuť viac potencionálnych zákazníkov – či už pre nových inzerentov, ktorí sa do kampaní len teraz púšťajú, alebo inzerentov, ktorí už sú zabehnutí a chcú priniesť nové a lepšie výsledky.
Využitie sezóny
Využite určité okamihy v rámci sezóny, ako sú napríklad letné dovolenky, lyžovačky, Vianoce – je to čas, kedy sa o vaše produkty a služby budú zákazníci viac zaujímať. Meta zaznamenala, že minulý rok medzi aprílom a júnom narástlo zapojenie do Lead ads až o 19%, preto odporúča reklamy načasovať správne.
Zjednodušiť formuláre
Zjednodušte formuláre tak, aby vyžadovali iba meno a e-mailovú adresu. Máte tak väčšiu pravdepodobnosť, že používatelia vám informácie poskytnú. Prieskum ukázal, že Lead ads dokázal zaujať viac, ako formuláre na weboch a to vďaka tomu, že ponúkajú automatické vypĺňanie a užívatelia nemusia opúšťať priestor na sociálnych sieťach.
Využite umelú inteligenciu
Meta radí, aby ste pri cielení kampaní využili ich najnovšie nástroje umelej inteligencie, kedy pri vytvorení rýchleho formulára môžete za pomoci podmienenej logiky vytvoriť dynamický formulár. To znamená, že formulár prispôsobuje otázky na základe odpovedí v reálnom čase. Podmienená logika tak zbiera iba užitočné informácie, ktoré sú najrelevantnejšie a spĺňajú potrebné kritéria.
https://newsfeed.cz/meta-sdili-tipy-pro-lead-ads/
Toľko z digitalu za apríl – tešíme sa na májové novinky zo sveta sociálnych sietí a výkonnostného marketingu.