Aj apríl sa niesol v znamení izolácie, z nevídanej situácie sa stala bežná rutina a svet aj čas bežia ďalej. Aktuálne problémy majú stále veľký dopad na to, ako správame a teda aj na to, aké je dianie v online svete. Aj tie najväčšie online platformy museli zvoliť taktiku a nájsť spôsob, ako sa prispôsobiť a ako ponúknuť ľudom v danej situácii to, čo potrebujú. Pozrite si aprílové novinky a dozviete sa viac.
DESKTOP APLIKÁCIA NA VIDEOHOVORY OD MESSENGERU
Aj v reakcii na aktuálne diane vo svete prichádza Messenger po 9 rokoch svojej existencie so samostatnou desktop aplikáciou na hovory a videohovory. Logický krok nastal po tom, ako sa využívanie týchto služieb cez prehliadač zdvihlo o takmer 100%. Samostatná aplikácia ponúka rovnaké využitie ako verzia pre prehliadač, no zjednodušuje prístup k jednotlivým hovorom a chatom.
https://techcrunch.com/2020/04/02/facebook-messenger-desktop-app-2/
DOČKÁME SA 3-DŇOVÝCH STORIES?
S narastajúcim záujmom ľudí o formát stories rastie aj záujem Facebooku zdvihnúť ich sledovanosť. Aj preto experimentujú s dĺžkou trvania zobrazenia a je možné, že čoskoro pribudne možnosť nastaviť toto zobrazenie na 3 dni. Toto by bol veľký krok smerom, ktorý sa odvracia od samotného konceptu stories, ale uvidíme, koľko platforiem túto možnosť, v prípade úspechu na FB, prinesie aj do svojich stories.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-is-testing-longer-lasting-stories-with-an-option-to-keep-stories/576149/
PRÍCHOD FACEBOOK AVATARS
Ešte stále pomerne populárne BitMoji sa dočká súpera – tým budú Facebook Avatars, ktoré už sú sprístupnené naprieč Európou. Užívateľ si klasicky môže vytvoriť virtuálnu verziu seba a používať “sa” v rôznych stickers, reakciách či komentároch. Slúžia na odľahčenie komunikácie a zábavu. O tom, aký úspech doposiaľ Avatars majú sa Facebook rozhodol zatiaľ pomlčať.
https://techcrunch.com/2020/04/21/facebook-avatars-a-bitmoji-competitor-launches-in-europe/
QUIET MODE V MOBILNEJ APLIKÁCII
Čoskoro budeme môcť využívať v mobilnej aplikácii Facebook aj novú funkciu “Quiet mode” – teda tichý režim, ktorý vypne všetky notifikácie na ľubovoľne zvolený čas. Táto funkcia neprichádza náhodou, ale práve kvôli značnému množstvu ľudí, ktorí aktuálne kvôli COVID-19 pracujú z domu je toto snaha, ako im pomôcť odstrániť rozptýlenia. Režim je možné zapnúť manuálne, ale si ho aj načasovať na konkrétny časový interval.
https://techcrunch.com/2020/04/09/facebooks-new-quiet-mode-option-lets-you-turn-off-the-apps-push-notifications/
FACEBOOK STORIES ANIMÁCIE
Ak ste túžili svoje FB stories trocha oživiť – napríklad jednoduchým pohybom obrázka, tak sa môžete tešiť. Čoskoro sa vám v aplikácii objaví pri tvorbe story aj možnosť Animate. Vďaka nej si budete môcť vybrať 4 rôzne módy pohybu, ktoré vdýchnu statickému obrázku život. Bude to jednoduchý spôsob, ako pridať do story animáciu a spraviť ju tak vizuálne lákavejšou.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-animate-option-to-add-motion-to-still-images-in-faceboo/576594/
DESKTOP DMs SÚ TU
Novinka, o ktorej sme informovali ešte v januári je konečne tu! Instagram už oficiálne pre všetkých užívateľov rozšíril desktop verziu o tzv. “DMs” – teda direct messages. Priame správy potešia nielen bežného užívateľa, ale značne zjednodušia community management pre marketérov.
https://mashable.com/article/instagram-dms-on-the-web-available-for-everyone/?europe=true
CHALLENGE STICKER NA ZVÝŠENIE ENGAGEMENTU
Viacerým užívateľom už medzi stickers v IG stories pribudla aj možnosť Challenge. Instagram si práve od tejto nálepky sľubuje, že zvýši mieru zapojenia, keďže sa ňou navzájom majú užívatelia vyzývať k rôznym vizuálnym výzvam. Taktiež si cez ňu viete prezrieť “trending” výzvy a zapojiť sa do nich.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-testing-a-new-challenge-sticker-to-prompt-user-engagement/576134/
SIMULCAST LIVE-STREAMOV Z INSTAGRAMU PRIAMO NA FACEBOOK?
Je pravdepodobné, že čoskoro budete Live-streamom môcť osloviť svoje publiká na Facebooku aj Instagrame naraz. Instagram totiž podľa všetkého testuje novú možnosť Simulcast, ktorou by ste práve mohli automaticky vysielať na oboch platformách.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-working-on-an-option-to-simulcast-instagram-live-streams-to-fac/576236/
YOUTUBE
YOUTUBE TVORCOVIA SA DOZVEDIA VIAC O SVOJICH ODBERATEĽOCH
Youtube rozšíri svoje creator analytics o prehľadné informácie o časoch, kedy je publikum online. Dáta sa netýkajú časov, v ktorých daný kanál ľudia sledujú, ale v ktorých časoch sú odberatelia daného kanála online. Tvorcovia sa tak budú môcť dozvedieť, kedy je pre ich publikum najvýhodnejšie zverejňovať nový obsah alebo úplne zmeniť svoj rozvrh zverejovania obsahu.
https://www.searchenginejournal.com/youtube-to-show-creators-what-time-of-day-their-audience-in-online/362624/
YOUTUBE TESTUJE KAPITOLY VO VIDEÁCH
S prirodzeným predlžovaním videí sa často užívateľ stretáva s tým, že iba časť dlhšieho videa je pre neho relevantnou. Tvorcovia sa s tým doposiaľ vysporiadavali spôsobom, že jednotlivé časti videa aj s časmi napísali do description videa, resp. do komentáru alebo vôbec. YouTube sa preto rozhodol testovať rozdelenie videí na segmenty/kapitoly.
https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-tests-video-chapters-to-skip-through-to-relevant-sections-in-a-vi/576048/
YOUTUBE PRACUJE NA VLASTNOM TIK-TOKu
YouTube s veľkou pravdepodobnosťou pracuje na vlastnej verzii populárnej platformy TikTok, ktorá by mala byť implementovaná vnútri Youtube aplikácie a jej názov by mal byť Shorts. Youtube chce vo veľkej miere tažiť z licencovanej hudby, ktorú tvorcovia budú práve tu môcť nájsť.
https://www.impactbnd.com/blog/google-assistant-can-now-translate-and-read-web-pages-on-android
INÉ
(NE)PREKAVPIVO TRÁVIME VIAC ČASU ONLINE
Presnejšie až o 20% narástol náš čas strávený v aplikáciách počas prvého kvartálu roku 2020 – nebude to náhoda, keďže práve toto časové obdobie sa spája s COVID-19 a domácou izoláciou. Pozrite si viac štatistík: