Horúci jún priniesol množstvo noviniek týkajúcich sa sociálnych médií. Tak sa príjemne usaďte a vychutnajte si social novinky na jednom mieste.
Čo je nové na Facebooku?
Facebook odstráni niektoré sekcie z hlavnej stránky
Od 1. augusta 2019 Facebook odstráni niektoré polia v sekcii Informácie, ako sú Prehľad spoločnosti (Company overwiev), Príbeh (Biography), Poslanie (Mission), Spojenia (Affiliation), Osobné záujmy (Personal Interests) a možno aj viac. Facebook v súčasnosti navrhuje, aby sa v časti Popis stránky uchovávali len najdôležitejšie informácie.
Facebook chystá náhľady príspevkov
Ďalšou novinkou je zavedenie náhľadu v príspevkoch. Facebook testuje náhľad príspevkov, vďaka ktorému správca uvidí, ako bude príspevok vyzerať ešte pred jeho zverejnením. Nové tlačidlo “Náhľad” nájdete vľavo dole vedľa voľby “Zdieľať”.
Čo je nové v algoritme Facebook News Feed?
Existuje niekoľko aktualizácií algoritmov Facebook News Feed, o ktorých by ste mali vedieť. Začnime s väčším obmedzením dosahu. Áno, čítate správne. Facebook v podstate vylepšuje svoj algoritmus, aby vám pomohol vidieť viac obsahu z vašich najrelevantnejších pripojení. Ako? Tým, že poukazuje na tých ľudí, s ktorými ste neustále v kontakte. Je to najnovší krok na Facebooku, ktorý uprednostňuje kvalitu pred kvantitou. Sociálna sieť usilovne pracovala na podpore bezpečného spoločenstva, boji proti šíreniu dezinformácií, znižovaniu počtu používateľov a neoriginálneho či nebezpečného obsahu.
Facebook predstavuje nové štúdio Instagram Creator
Pomocou Instagram Creator Štúdiá budete môcť:
- spravovať príspevky
- analyzovať metriky týkajúce sa engagement a vášho publika (kedy je aktívne alebo iné demografické ukazovatele)
- riadiť správy z jedného spoločného Inboxu – bude tiež možné rozpoznať TOP followerov
- Podmienkou je mať prepojený účet Instagramu s Facebookom
Toto je v súčasnosti stále v testovacom režime a je dostupné len pre niekoľko účtov.
Facebook oznamuje svoju digitálnu peňaženku
Facebook sa pripravuje na spustenie svojej vlastnej digitálnej meny v roku 2020. Digitálna kryptomena je viazaná na ďalšiu veľkú vec, a tou je globálna mena, ktorá bude poskytovať bezpečné a jednoduché finančné služby. Práve táto kryptomena by vám mala umožniť posielať peniaze cez aplikácie. Aktuálne sa to testuje na WhatsAppe v Indii, ktorý je tam najpoužívanejšou aplikáciou.
Novinky na Instagrame
IGTV sa reaguje na to, čo chcú ľudia
A ľudia chcú horizontálne videá. Donedávna nebolo možné nahrávať horizontálne videá, teda videá na šírku na IGTV. Nielenže to budete môcť urobiť, ale vaše videá IGTV sa zobrazia aj na celú obrazovku, keď používatelia otočia svoje telefóny. Rozhodnutie je poháňané Instagramovou zmenou vízie zameranou na „umožnenie tvorivosti“ a skôr na obsah ako na formát. Po jemnom redizajne aplikácie IGTV by táto nová flexibilita formátov mohla určite priniesť viac tvorcov na spomínanú platformu.
Instagram predstavuje Brand Content Ads
Už v marci sa šepkalo o Branded Content Ads, teraz ale prišiel ten správny čas, kedy ju Instagram oficiálne uvádza. Inzerenti teraz môžu vo feedu propagovať organický značkový obsah. Tieto reklamy by sa mali čoskoro rozšíriť aj do Instagram Stories.
Značkový obsah je obsah, ktorý pre danú firmu vytvára tvorca, najčastejšie influencer, športovec, spevák či ďalšia známa osobnosť. V rámci týchto organických príspevkov propaguje tovar alebo službu danej firmy, s ktorou uzavrel platené partnerstvo. Tento obsah je označený ako platená spolupráca. Instagram totiž považuje za dôležité, aby partnerstvo medzi značkou a tvorcom bolo pre všetkých užívateľov transparentné. Značkové príspevky mali doteraz organickú formu. Teraz im Instagram ponúka podporu vo forme platenej reklamy, aby získali väčší dosah a oslovili nových používateľov, nielen tých, ktorí danú firmu alebo tvorcu už sledujú. Vďaka reklame tiež získajú firmy prístup k nástrojom pre meranie, aby mohli svoje reklamy testovať, optimalizovať a vyhodnocovať ich vplyv.
Zdieľanie odkazov na Stories
Instagram na tom už nejakú dobu pracuje – a sú náznaky, že by to mohlo byť čoskoro zavedené. Zdieľanie odkazov by vám umožnilo zdieľať váš príbeh Instagramu prostredníctvom unikátneho odkazu. Úžasné, že? Tento krok umožní značkám integrovať príbehy priamo do iných marketingových kanálov. Môžete napríklad zdieľať svoj príbeh v bulletine. Jedna vec je istá, bude to inšpirovať oveľa viac spoločností investovať do Instagramových príbehov.
Instagram prichádza s účtom @shop
Účet @shop, ktorý spravuje interný tím Instagramu, má vzbudiť záujem o predajné príspevky. Profil @shop vo svojich príspevkoch ponúkne trendy, značky a tvorcov, o ktoré má instagramová komunita záujem. V spolupráci s tímom Community Labs bude tieto účty objavovať a podporovať v reálnom čase, vďaka čomu follower zistí, čo je na Instagrame aktuálne nové a zajímavé. Účet má už teraz vyše 66-tisíc sledujúcich a postupne sa zapĺňa príspevkami s ukážkami produktov, ktoré si na Instagrame môžete kúpiť. Nechýbajú v nich ani produktové tagy, ktoré vás zavedú v aplikácii na stránku daného predajcu, k cene a odkazu na nákup produktu.
LinkedIn útočí
Pozrite sa na najnovšiu sériu funkcií služby LinkedIn
Ak máte radi LinkedIn rovnako ako my, určite budete chcieť vedieť o všetkých najnovších funkciách. Začnime s Photo Tagging, ktorý bol umožnený všetkým používateľom. Práve táto funkcia uľahčí rozpoznanie a spojenie s novými ľuďmi. Ďalej je tu Messenger, ktorý teraz podporuje video správy, takže môžete priamo nahrávať a zdieľať video obsah prostredníctvom priamej pošty. Medzitým sa tlačidlo aplikácie LinkedIn presunulo do spodnej časti obrazovky, aby sa aktualizácie zdieľania urýchlili. Možno ste už videli, že môžete objaviť všetky svoje obľúbené témy a hashtagy na pravej strane svojho informačného kanála. Ak vám to nestačí, nezabudnite na Reactions a Live video (stále v beta verzii).
A nezaháľa ani YouTube
YouTube interaktívne video reklamy – teraz pre make-up
Google miluje experimentovanie s rozšírenou realitou (AR), a hádajte čo? Od tohto leta vám služba YouTube umožní zobrazovať produkty na make-up prostredníctvom interaktívnych video reklám povolením novej funkcie „virtuálna skúška“. Aplikácia je stále v testovaní a bude spočiatku k dispozícii len vybraným značkám, ako je napríklad MAC Cosmetics, ale čoskoro by mohli by ju mohli využívať aj iné značky. Počas predbežného testu YouTube zistil, že 30% ľudí využilo AR, aby vyskúšali produkt a strávili pri tom menej ako minútu.
Vstupenky na koncerty kúpite na YouTube
YouTube v spolupráci s Ticketmaster, Eventbrite a AXS, spojili svoje sily, aby umožnili predávanie lístkov na jednej z najpopulárnejších sociálnych sietí.
Po schválení budú diváci, ktorí sledujú oficiálny hudobný obsah kanálu vybraného interpreta YouTube vidieť, že pod videom sa nachádza box obsahujúci dátumy koncertov a možnosť zakúpenia lístkov.
Veríme, že vás nejedna júnová novinka očarila a už sa neviete dočkať jej vyskúšania tak ako my. 😉