Dnes sme si pre Vás pripravili novinky z januárového online prostredia.
Netflix na Slovensku
Na začiatku januára bolo Slovensko jednou zo 130 krajín, na ktoré dorazil populárny Netflix. Momentálne je dostupný v troch verziách: Basic, Standard a Premium. Ak ale neviete žiadny zo svetových jazykov, máte tak trochu smolu. Filmy ani seriály nemajú k dispozícii možnosť slovenského alebo českého dabingu, či titulkov.
Messenger prekonal 800 miliónov
Krátko po Netflixe Facebook oznámil, že ich Messenger prekonal krásnu hranicu 800 miliónov používateľov. Stále sa drží pred svojimi rivalmi Snapchatom a Viberom, no stráca na populárny WhatsApp. Do konca roka však plánujú prekonať magickú miliardu.
Google testuje top 4 platené pozície
Doteraz sme boli zvyknutí na to, že vo vyhľadávaní Google patrili reklame maximálne prvé tri pozície (do úvahy neberieme pravý stĺpec výsledkov vyhľadávania). V prvej polovici januára však prišla zmena, kedy sa začalo experimentovať so štyrmi platenými pozíciami. Čo prinesie táto zmena uvidíme v blízkej budúcnosti.
Facebook pridal novú funkciu do Insights
Je ňou jednoduchý benchmarking, vďaka ktorému si budete môcť prezerať najúspešnejšie príspevky konkurencie. Nájdete ho pod kartou „Príspevky “. Tabuľky sú aktualizované raz týždenne.
Skype oslavuje 10 rokov videohovorov
Áno, so Skypom môžete telefonovať už 10 rokov. A k tomuto krásnemu číslu sa Skype rozhodol, že spustí novú funkciu. Je ňou možnosť hromadných videohovorov na mobilných zariadeniach. Len tak ďalej!
Youtube pridáva „smyčky“
Určite ste sa stretli s 10-hodinovými verziami populárnych videí na servery Youtube. A tie sa najnovšou zmenou stanú zbytočnými. Youtube totiž pridal možnosť videá automaticky zopakovať hneď ako skončia. Využiť to môžete napríklad, ak nájdete nový singel, ktorý sa vám zapáči a chcete ho počúvať dookola, až pokiaľ ho neznenávidíte. Funkciu nájdete, ak kliknete do vnútra videa pravým tlačidlom myši.
Nové „lajk“ buttony na Facebooku
Tejto téme sme sa už čiastočne venovali v tomto článku. Koncom januára Facebook oznámil, že je pripravený novú funkciu spustiť. Nové tlačidlá nesú názvy: love, haha, wow, sad a angry. Z pôvodne plánovaných 6 teda ostali všetky okrem „Yay“, ktorý údajne nebol univerzálne zrozumiteľný.
AdWords pre iOS
Koniec januára na seba zobral pozornosť aj Google. 28. januára vypustili oficiálnu AdWords aplikáciu pre všetkých používateľov jablkových mobilov. Nájdete ju v AppStore. Ponúka možnosť monitorovať výkonnosť kampaní, meniť rozpočty a cenové ponuky, ale napríklad aj zavolať na zákaznícku linku Google AdWords.