Fiktívna osoba, ktorá je vytvorená na základe špecifík a vlastností našej cieľovej skupiny. Jej cieľom je reprezentovať nášho ideálneho zákazníka, ktorý používa služby či produkty značky a reaguje na našu marketingovú komunikáciu. Podrobne spracovaná marketingová persóna vyzerá napríklad takto:
Agáta Mosnárová
27-ročná žena, bez detí a bez partnera
býva v Trnave
vyštudovala prekladateľstvo, pracuje ako jazyková korektorka a prekladateľka, jej mesačný príjem je nadpriemerný, vo voľnom čase sa rada venuje sebarozvoju a maľovaniu
v kariére by rada napredovala a jej cieľom je založiť si vlastný podnik, zakladá si na rodine a rada by sa usadila
na internete je zbehlá: spravuje stránku na Facebooku zameranú na prekladateľstvo, na sociálnych sieťach sleduje butiky, módne značky, beauty blogerky, ktoré sa zameriavajú na starostlivosť o svoj vzhľad – preferuje značky prírodnej kozmetiky a značky, ktorým záleží na ekológii