Tak ako aj každý rok, v roku 2024 prebehlo niekoľko významných zmien v Google Ads. Google zverejnil ich zoznam, v ktorom bolo však menej dôležitých zmien, alebo zmien, ktoré “sa opakujú” už viac rokov po sebe (napr. kontinuálne zdokonaľovanie Google AI).
Preto sme pre vás pripravili zoznam tých najdôležitejších zmien, ktoré môžu byť vzácne pre malých, stredných alebo veľkých inzerentov v našom stredoeurópskom podnebí.
Meranie
Zmena režimu súhlasu Googlu – Podľa nás, ide o najdôležitejšiu zmenu – ak na ňu nebudete adekvátne reagovať, nebudete mať možnosť využívať retargeting.
S cieľom pomôcť vám so zhromažďovaním podrobných údajov o súhlase používateľa Google aktualizoval rozhranie consent mode API tak, aby zahŕňalo ďalšie dva parametre:
– ad_user_data – Nastavuje súhlas s odosielaním údajov používateľa Googlu na reklamné účely.
– ad_personalization – Nastavuje súhlas s prispôsobenou reklamou.
Nastavenie platformy na správu súhlasu so súbormi cookies – jednoduchšie riešenie pre nasadenie cookie lišty a súhlasu.
Performance Max
Reportovanie a segmentácia konverzií na úrovni skupiny podkladov – možnosť stiahnutia reportu skupín podkladov. Ak máte e-shop, s touto novou funkciou budete môcť vidieť, aký podiel konverzií (aj hodnoty konverzie, resp. výnosov) vašich kampaní tvoria pridania do košíka a aký podiel tvoria nákupy.
Google píše, že je táto novinka stále v príprave, resp. toto vylepšenie je zatiaľ dostupné len v niektorých účtoch. V našich účtoch v čase písania tohto článku nemáme možnosť stiahnuť si takýto report, ale ukážkový príklad sme našli na LinkedIne:
Lepšia transparentnosť vhodnosti obsahu pre značku – Reporty umiestnení a vylúčenia umiestnení na úrovni účtu v centre vhodnosti obsahu umožňujú zistiť, kde sa vaše reklamy zobrazujú, a v prípade potreby podniknúť príslušné kroky.
Partnerská vyhľadávacia sieť v centre vhodnosti obsahu – v reportoch kampaní PMAX budete môcť zistiť, kde v sieti partnerov vo Vyhľadávacej sieti ste zobrazovali reklamy, a podľa potreby vylúčte umiestnenia.
V našich účtoch táto zmena ešte nebola aktualizovaná, očakávame, že v priebehu roka 2025 vylepšenie bude dostupné:
Riešenia kreatív
Pokročilejšie generovanie AI obrázkov – Image 3 model umelej inteligencie vám vygeneruje obrázky podľa inputu, ktorý pošlete. Táto verzia je podľa tvrdenia Googlu modifikovaná tak, aby sa obrázky generovali na základe údajov o výkonnosti z rôznych odvetví, čo by malo zlepšiť výkonnosť generovaných kreatív.
Generovanie obrázkov v rámci GDN kampane – Či už vytvárate novú kampaň, alebo chcete upraviť existujúcu, vaše reklamy môžete doplniť o AI generované obrázky.
Pridávanie podkladov z iných platforiem – platforma Google Ads nadviazala spoluprácu so službami Canva, Smartly, Pencil a Typeface, čo vám umožní jednoduchšie vytvárať a nahrávať obrázky do Google Ads reklám.
Malobchod a obchod
Product Studio v GMC Next – pomocou tohto nového nástroja si môžete upraviť produktové obrázky. Ak nemáte kapacitu riešiť grafiku na produktové obrázky, môžete si to upraviť pomocou Product Studia, aspoň na najpredávanejšie produkty.
Napríklad, tu sme pre golfové topánky vygenerovali pozadie, obrázok mal predtým čisto biele pozadie.
Virtuálne skúšanie oblečenia – Ak máte eshop s oblečením, môžete zapnúť funkciu virtuálneho skúšania oblečenia na rôznych postavách v nákupných reklamách.
Vyhľadávacie reklamy
Zaradenie a vylúčenie značiek vo vyhľadávacích kampaniach – Google pridal nové funkcie jednoduchšieho zaraďovania a vylúčenia značiek.
Nákupné (Shopping) reklamy v Google Lens – Ikeď Google Lens na Slovensku nepoužíva tak vysoké percento používateľov Googlu ako v niektorých iných krajinách, túto funkciu môžete využiť ako nový zdroj návštev.
Keď už niekto pomocou Google Lens vyhľadá produkt, ktorý máte v ponuke, je tam vysoká pravdepodobnosť, že bude mať záujem si ho kúpiť.
Demand Gen
Produktové feedy v Demand Gen reklamách – Táto funkcia z Demand Gen reklamy robí kombináciu video reklamy s produktovou reklamou. Ak nahráte do vašej Demand Gen kampane feed, pravdepodobne sa zvýši jej konverzný pomer.
Netreba však očakávať, že konverzný pomer a PNO z Demand Gen kampane sa dostane na úroveň nákupnej, vyhľadávacej alebo Performance Max kampane.
Aplikácie
Web to App Connect – toto nové nastavenie vám pomôže zvýšiť konverzný pomer aplikácií tak, že v rámci vašich reklám vytvorí odkazy, ktoré budú viesť priamo na zodpovedajúcu stránku vo vašej mobilnej aplikácii. Okrem toho, Web to App vám umožní merať následné konverzné akcie v aplikácii, ako sú nákupy, registrácie a pridania položiek do košíka.
YouTube – video reklamy
Menší počet reklamných prestávok na TV – Počet reklamných prestávok v podobe YouTube reklám na televízoroch bol výrazne skrátený. Google tvrdí, že čím je viac reklamných prestávok, tým menej o ne používatelia budú mať záujem. To znamená, že sa s týmto novým obmedzením počtu reklám má zvýšiť miera interakcie YouTube reklám na TV zariadeniach.
Viac info tu: https://support.google.com/google-ads/answer/15639790?sjid=16697339367048769382-EU#apps
Obsahová sieť
– Automatické zlepšenie rozlíšenia a ostrosti obrázka
– Animovanie (statických) obrázkov
– Úprava pomerov strán nahratého obrázka
Z daných noviniek sa zamerajte na tie čo najviac súvisia s vašim biznisom a typmi kampaní, ktoré máte.
Každopádne, ak ste doteraz neriešili nové nastavenie režimu súhlasu, je najvyšší čas riešiť ho, keďže už veľmi dobre vieme, že je dát stále menej a treba sa prispôsobovať novým podmienkam.
Keď ide o kreatívu a kampane, experimentujte s AI, ale nespoliehajte sa, že umelá inteligencia vymení prácu grafika alebo performance špecialistu – môže ju len zjednodušiť. Práve grafici a performance špecialisti sú tí, ktorí dokážu z AI vyťažiť najviac.
A hlavne sledujte novinky, ktorých aj v roku 2025 bude určite veľa. Nezabúdajte z času na čas preveriť rozhranie PMAX kampaní a či sa v nich neobjavili pre nás ešte stále nedostupné novinky, ktoré nám sprehliadnia PMAX kampane a ich dáta.
Ak máte otázky v súvislosti s niektorými novinkami, neváhajte nás kontaktovať, o Google Ads sa radi bavíme. 🙂