Obhliadnite sa za letnými zážitkami a spolu s nami aj za online novinkami, ktoré sa vo svete digitálu udiali počas augusta.
Koniec live shoppingu na Facebooku
Od 1. októbra gigant sociálnych sietí ruší možnosť živého nakupovania.
Facebook spustil live shopping v auguste 2020 s cieľom uľahčiť online nakupovanie a umožniť maloobchodníkom všetkých typov rozvíjať svoje podnikanie. Live shopping poskytoval interaktívny spôsob predaja a spojenia s divákmi. Vzhľadom na stále rastúci trend krátkych videí sa však spoločnosť rozhodla, že ukončí tento spôsob predaja a svoju pozornosť plánuje orientovať radšej na Reels.
https://www.searchenginejournal.com/facebook-ending-live-shopping/460112/#close
Šifrovaná komunikácia na Facebooku
Meta pridáva pre Messenger end-to-end šifrované úložiská chatov. V praxi to znamená, že odoslané správy budú uložené na zašifrovanom serveri, ku ktorému budeme mať prístup cez PIN alebo generátor kódu. K tomuto bezpečnému zálohovaniu správ budeme mať, po zadaní kódu, prístup z akéhokoľvek zariadenia.
Aktualizácia by mala Messenger priblížiť k princípu, na akom funguje WhatsApp, čo je aj cieľom širšieho plánu integrácie správ Meta. Keď budú funkcie týkajúce sa správ zosúladené na všetkých Meta platformách, mali by sme vedieť posielať správy medzi jednotlivými aplikáciami a k dispozícii by sme mali mať tiež univerzálne schránky.
Okrem updatu s textovými správami, spoločnosť testuje na vybranej vzorke aj automatické šifrovanie rozhovorov. Ak ste v testovacej skupine, niektoré z vašich najčastejších rozhovorov môžu byť automaticky šifrované end-to-end, čo znamená, že sa do tejto funkcie nebudete musieť prihlásiť. Stále budete mať prístup k svojej histórii správ, ale všetky nové správy alebo hovory s touto osobou budú šifrované.
Nové publiká pre B2B reklamy
Meta pridáva novú sadu segmentov cieľového publika, vďaka čomu budeme môcť na Facebooku a Instagrame osloviť kľúčové osoby z B2B sféry. Táto novinka by mala pomôcť vykompenzovať obmedzený prístup k dátam, ktorý sme všetci pocítili tento rok v marci.
Nové segmenty publika B2B nám umožnia zacieliť na vybrané skupiny na základe uvedených pracovných pozícií a tiež ich aktivity v aplikáciách Facebook či Instagram.
Širšie skupiny publika, narozdiel od bežného personalizovaného cielenia, umožnia Mete využiť dáta, osloviť správnych ľudí a dostať reklamy ku kľúčovým firmám a decision-makerom.
Reels zo všetkých videí
Všetky videá kratšie ako 15 minút budú automaticky zaradené do kanálu Reels. Dôvodom je, že Reels tvoria pútavejšiu a zábavnejšiu formu konzumácie obsahu. Meta chce týmto krokom podporiť nielen engagement, ale aj samotnú tvorbu obsahu.
Aktualizácia by mala byť prístupná všetkým užívateľom v priebehu najbližších týždňov. Update sa netýka videí, ktoré sú už vypublikované.
Instagram a etnicity
Vizuálne zameraná platforma chce pochopiť správanie menšín a zlepšiť ich užívateľskú skúsenosť. Prostredníctvom nového prieskumu, ktorý realizuje YouGov, získavajú odpovede na nepovinnú otázku o etnickej príslušnosti užívateľa. YouGov zbiera odpovede nezávisle od spoločnosti Meta. Tým pádom bude mať Instagram prístup iba k súhrnným informáciám, čo znamená, že nemôže spájať ľudí a ich instagramové účty s konkrétnymi odpoveďami.
Posledné dva roky Instagram robil rozsiahly výskum, aby lepšie porozumel problémom, ktorým etnické komunity čelia. Vyššie spomínaný prieskum (s otázkou o etnickej príslušnosti) má doplniť chýbajúce informácie o tom, aká časť marginalizovaných skupín aplikáciu využíva.
Plánovanie príspevkov priamo na Instagrame
Instagram vyvíja nástroj, cez ktorý si budeme môcť priamo v aplikácii naplánovať dátum a čas vypublikovania postu, reelu či story.
Plánovanie instagramových príspevkov je dlhodobo k dispozícii v Meta Business Suite a od roku 2020 aj v Creator Studiu. Táto novinka, týkajúca sa plánovania publikácie obsahu priamo v aplikácii, by mohla výrazne uľahčiť prácu všetkým social media tvorcom. Správa jednotlivých profilov by bola jednoduchšia, nakoľko by sa všetko odohrávalo na jednom mieste a neboli by potrebné žiadne externé nástroje.
GOOGLE A YOUTUBE
Youtube pridáva novú možnosť, ako zostrihať dlhé video do Shorts
Je dlhodobo známe, že YouTube sa snaží (tak ako každá platforma) podporiť tvorbu krátkych klipov. Aktuálne pridáva možnosť, ktorá umožní tvorcom previesť pasáže z ich dlhého videa na minútové video do Shorts.
Vďaka jednoduchšej integrácii krátkych videí spoločnosť predpokladá nárast tejto formy obsahu. Proces konverzie krátkych videí bude zahŕňať všetky bežné nástroje na úpravu krátkych videí, napríklad text, editor časovej osi či filtre. Do konvertovaných klipov tiež budeme môcť pridávať nové videá alebo dokonca zahrnúť sekcie z iných videí.
Youtube vkladá vodoznaky do stiahnutých Shorts
YouTube sa snaží zabrániť používateľom v opätovnom uverejňovaní klipov Shorts v iných aplikáciách tým, že do stiahnutých klipov pridáva vodoznaky.
Platforma tvrdí, že vodoznak pridali, aby diváci videli, že obsah, ktorý tvorca zdieľa na rôznych platformách, možno nájsť aj na YouTube Shorts. Nakoľko však iné aplikácie penalizujú klipy, ktoré obsahujú viditeľné vodoznaky, skutočným zámerom je skôr obmedziť zdieľanie krátkych videí medzi aplikáciami.
Nutno dodať, že túto techniku využíva aj TikTok a Reels.
Google inovuje Discovery ads
Google skúma nové spôsoby, ktoré by mohli vzbudiť u nakupujúcich záujem a zvýšiť konverzie. K takémuto kroku by mali prispieť napríklad pútavejšie obrázky a kratší text.
Spoločnosť tiež pracuje na tom, aby uľahčila užívateľom prehliadanie reklám na sociálnych sieťach a v Gmaile, a to zahrnutím viacerých podrobností, napríklad obrázkov s produktmi alebo cien. Podstatnú rolu tu zohráva aj fakt, že strojové učenie dynamicky rozpráva príbeh potenciálnym zákazníkom, prostredníctvom obsahu na mieru.
Michelle Hernandez, riaditeľka Omnichannel Media, Deckers Brands, na margo týchto Google inovácií povedala: „Inšpiratívne rozloženia Discovery ads nám pomohli dosiahnuť, počas našej najrušnejšej sezóny v roku, ešte lepšiu ROAS .“
https://support.google.com/google-ads/answer/12414324
ZAUJÍMAVOSTI
WhatsApp rozširuje funkcie na ochranu osobných údajov
Komunikačná aplikácia WhatsApp spúšťa ďalšie funkcie na ochranu osobných údajov.
Už v blízkej dobe si v appke budeme môcť vypnúť viditeľnosť nášho online statusu, resp. ho ponechať viditeľný iba pre vybraných používateľov.
Tiež budeme vedieť opustiť skupinu bez toho, aby o tom boli jej členovia upozornení notifikáciou. Jediný, kto uvidí, že sme opustili chat, bude admin skupiny.
Správy budeme môcť vymazať aj po 2 dňoch, čo pri nerozmyslených správach môže byť skutočne výhodné.
V neposlednom rade, WhatsApp testuje možnosť bloknutia screenshotu pri contente “View Once”. Medzi tento content patria napríklad fotky, ktoré po niekoľkých sekundách zmiznú. Hoci je funkcia zatiaľ v testovacej rovine, vyzerá to tak, že čochvíľu bude aplikovaná.
LinkedIn umožňuje vložiť sticker s linkom priamo do fotky
LinkedIn postupne pridáva ďalší spôsob, ako zvýšiť návštevnosť externých stránok. Po novom postupne implementuje novú nálepku s odkazom, ktorú môžeme pridať do obrázkov vo svojich príspevkoch na LinkedIn.
Nálepka s odkazom je podobná tej, ktorú máme v príbehoch na Instagrame a Facebooku. Vzhľad samotných nálepiek je zatiaľ dosť obmedzený, napríklad farebné možnosti nie sú absolútne k dispozícii. Pozitívum však je, že odkazy môžeme pridať ako na video, tak aj na obrázky a tiež môžeme prispôsobiť zobrazený text.
Hoci nateraz bude možné pridávať tento druh odkazov iba prostredníctvom mobilnej aplikácie, viditeľné a funkčné budú na všetkých zariadeniach.