Svet okolo nás pomaly rozkvitá a inak to nie je ani na sociálnych sieťach. Počas marca sme zaznamenali niekoľko digitálnych rozkvetov, o ktoré sa s vami veľmi radi podelíme.
QR kódy v skupinách & e-mailové pozvánky
https://newsfeed.cz/facebook-zavadi-ve-skupinach-qr-kody-e-mailove-pozvanky-a-dalsi-novinky/h
Nové desktopové rozloženie Facebooku
Nové reakcie na fb reelska
Facebook rozširuje možnosti, akými môžeme reagovať na reels. Okrem bežného tlačidla “like” budeme môcť na reelska vyjadriť širšiu škálu emócií – od lásky, plač, smiech až po hnev. Či je to relevantný update pre tak krátke videá uvidíme po jeho zavedení do praxe.
Automatické titulky pre videá vo feede
https://newsfeed.cz/instagram-spousti-automaticke-titulky-pro-videa-ve-feedu/h
Instagram testuje eventovú nálepku
Platforma testuje nálepku, prostredníctvom ktorej bude propagovanie eventu ešte jednoduchšie. Nájdeme ju pod názvom “Scheduled”.
Okrem pripomienky na pripravovaný event, zahŕňa aj odkaz na zoznam akcií, kde si môžeme vybrať konkrétnu udalosť, ktorú chceme promovať.
Nadchádzajúce akcie môžeme propagovať v príbehoch a v hlavnom informačnom kanáli už dlhšiu dobu, avšak v súčasnosti neexistuje spôsob, ako ich po nastavení udalosti znova prezdieľať. VĎAKA tomuto stickerovému updatu búdú môcť konečne plánované eventy uzrieť svetlo sveta rovno niekoľkokrát.
Chronologický feed je späť!
O zobrazení príspevkov bez vplyvu algoritmu už nemusíme len snívať. Chronologické zobrazenie postov podľa času vypublikovania je opäť dostupné pre všetkých užívateľov, tak ako v roku 2016. Navyše, teraz si môžeme zvoliť, či sa nám budú vo feede zobrazovať najnovšie príspevky našich obľúbených účtov alebo všetkých účtov, ktoré followujeme.
GOOGLE A YOUTUBE
Google uvádza na trh nové reklamy
Spoločnosť pridala do svojho balíka “AdSense” novú reklamnú jednotku s názvom “Related Search for Content”, ktorej cieľom je nasmerovať používateľov na ďalšie súvisiace prvky na webe. V podstate to funguje tak, že užívateľovi sa na webe zobrazí navrhovaný typ contentu, ktorý súvisí s práve prezeraným obsahom, čím ho presmeruje na viac stránok daného webu. Je to teda spôsob, ako udržať návštevníkov na webe dlhšie a zároveň zvýšiť vystavenie reklamy, budovanie značky atď.
Koniec tradičnej televízie?
YouTube, ako top platforma na streamovanie podporovaná reklamami, je v popredí spotrebiteľského posunu. Platforma si je vedomá, že už teraz milióny používateľov pozerá YouTube obsah na svojich televízoroch, a preto spúšťa v USA novú funkciu.
Ide o dostupnosť televíznych relácií v aplikácii, ktoré budú môcť používatelia sledovať zadarmo. V aplikácii je aktuálne dostupných 4 000 epizód televíznych relácií & viac ako 1 500 filmov od Disney, Warner Bros., Paramount Pictures a ďalších.
Youtube pripravuje aktualizácie pre livestream
Tvorcovia budú môcť pozvať do livestreamu hosťa prostredníctvom odkazu, ešte predtým ako samotné živé vysielanie začne. Tento typ živých vysielaní Youtube pomenoval „Go Live Together“. Jeho cieľom je vytvoriť pre ľudí priaznivejšie podmienky pre streamovanie a dosiahnuť, aby vysielalo naživo viac ľudí, čo by mohlo viesť k tomu, že viac autorov bude speňažovať svoj obsah prostredníctvom vyvíjajúcich sa reklamných nástrojov YouTube.
Platforma tiež pripravuje špecifický identifikátor pre profilové fotky kanálov, ktoré v danej chvíli streamujú, aby si užívateľ mohol zobraziť stream jednoduchým klepnutím.
ZAUJÍMAVOSTI
Súťaž “Brand Bracket 2022” na Twitteri
Na Twitteri práve prebieha druhý ročník súťaže medzi značkami o najlepší tweet. Víťazný tweet vyberajú užívatelia demokratickým hlasovaním podľa vlastných preferencií. Minuloročným víťazom pilotného ročníka súťaže sa stal Xbox a striebro si odnieslo Skittles. Zopakuje sa história aj tento rok?
Kaufland spúšťa predregistráciu do CZ/SK marketplaces
V roku 2023 dôjde k spusteniu nových marketplaces na Kaufland.cz a Kaufland.sk. Práve preto obchodný reťazec spúšta predregistráciu pre predajcov, ktorá ponúka predbežne registrovaným “early bird” benefity.
https://www.kaufland.de/seller-signup/#/pre-register/cs-CZ#/h