Leto sa nám očividne pomaly končí, tak vás aspoň potešíme letnými novinkami, ktoré nám za posledné obdobie priniesol online svet. Vezmite si do ruky čaj či kávičku na spruženie a začítajte sa do nášho nového blogu. Google aj Instagram a Facebook ohlásili fakt, že obmedzia možnosti tvorenia reklám pre osoby mladšie ako 18 rokov. Facebook sa snaží naladiť na vlnu TikToku a pridáva do svojich storiek „Reels“ a samotný TikTok skúša funkciu „stories“. Na LinkedIn pribudne funkčná novinka – možnosť videohovoru priamo v chate. Prečítajte si ešte viac v celom blogu.
Facebook prichádza s novým rozšírením a zavádza “Facebook Reels“
Facebook reaguje na neustály tlak z TikToku a snaží sa zaujať práve mladšie publikum, ktoré tam je zastúpené. Prichádza tak s novinkou „Facebook Reels“, ktorá umožní zdieľať krátke trendy videá z Instagramu.
Používateľom tak umožnia vytvárať a zdieľať „reels“ z Instagramu aj na Facebooku. Stále však Facebook pracuje na možnosti zdieľat „reels“ v rámci samotnej aplikácie.
Ako tvoriť efektívne videa na Facebooku?
Určite vás neprekvapí fakt, že ľudia na sociálnych sieťach majú o videá nadštandardný záujem. Spojte túto zábavu s možnosťou promovanie nových produktov či služieb. Nezabudnite ale na to, že užívatelia sú nároční, a preto vaše video musí spĺňať určité zásady. O aké ide vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.
Kľúčovým faktorom, ktorý vedie k zlepšeniu výkonu video marketingu je najmä samotná kreatíva. Prvky, ako je plánovanie reklamy alebo cielenie, sa ukazujú ako oveľa menej podstatné.
Spoznajte 11 zásad, pri ktorých dodržaní máte potenciál vytvoriť efektívne video:
1. Prispôsobte formát videa aj pre mobilné telefóny
2. Myslíte na vypnutý zvuk, ktorý vaše video na Facebooku bude mať
3. Ukážte produkt/službu, ktorú promujete
4. Zamerajte sa vo videu na jedno posolstvo
5.Ukážte značku hneď na začiatku
6. Prejdite čím skôr k podstate a vynechajte omáčky
7. Urobte dynamické video
8. Video musí byť stručné, držte sa zásady 15 -30 sekúnd
9. Otočte príbeh – ukážte produkt na začiatku
10. Používajte konzistentné zvraty a prekvapenia
11. Nezabudnite na celkový vizuálny dojem, vyhrajte sa s detailami, farbami a podobne
https://newsfeed.cz/co-obsahuje-efektivni-video-obsah/
Aký obsah ľudia najviac sledujú na Facebooku?
Facebook zverejnil nový report, ktorý hovorí o tom, aký obsah ľudia najviac zdieľajú v rámci feedu za posledný štvrťrok. Väčšina príspevkov, a to až 57 %, ktoré ľudia vo feede vidia, pochádza od ich rodiny či priateľov. Je to najmä odzrkadlením toho, že Facebook v minulosti previedol zmeny, aby práve tento druh príspevkov tvoril väčšiu časť obsahu.
Z reportu tiež vyplýva,, že v druhom kvartáli tohto roku drvivá väčšina najsledovanejšieho obsahu (vyše 87 %) neobsahovala odkazy vedúce na hlavný zdroj. Linky s odkazom malo len necelých 13 % príspevkov.
Instagram obmedzuje cielenie reklamy pre ľudí mladších ako 18 rokov
Instagram ruší možnosť cielenia reklamy na záujmy, aktivity na weboch a v aplikáciách pre osoby mladšie ako 18 rokov. Cieliť bude možné len podľa veku, pohlavia alebo polohy.
Tieto zmeny zásad sa začnú uplatňovať po celom svete a budú sa vzťahovať na Instagram, Facebook a Messenger.
Instagram pridáva nové umiestnenie pre reklamu
Instagram začína testovať reklamy na karte Instagram Shop. Reklama sa zobrazína hlavnej stránke karty Instagram Shop a po kliknutí sa užívatelia dostanú na stránku s podrobnosťami o produkte, kde môžu získať viac informácií, zobraziť ďalšie obrázky a prehliadať ďalšie ponuky značky.
Instagram ruší “Swipe-up”
Instagram v rámci svojho neustáleho úsilia o zlepšenie stories mení spôsob, akým sa budú zdieľať externé odkazy v rámci príbehov. Súčasná možnosť Swipe-up tak končí a nahradí ju sticker „Odkaz“, ktorý by mal byť efektívnejší a tiež sa bude môcť vizuálne prispôsobiť príspevku.
Na obrázku môžete vidieť, ako sticker v možnostiach nájdete.
GOOGLE A YOUTUBE
Google podobne ako Facebook sprísňuje pravidlá reklám pre osoby mladšie ako 18 rokov
Google Ads podobne ako aj Facebook prichádza s novinkou – obmedzenia cielenia reklamy na základe veku, pohlavia alebo záujmov osôb mladších ako 18 rokov.
Spoločnosť Google sa tak rozhodla najmä z toho dôvodu, že deti a mladiství trávia aj vďaka online vyučovaniu oveľa viac času v online prostredí.
Náhly nárast online vyučovania znamená, že údaje detí sú viac ohrozené než predtým. Podľa údajov SafeAtLast by v skutočnosti 75% detí zdieľalo osobné informácie online výmenou za tovar a služby.
YouTube štúdio prichádza s novými funkciami
Pre milovníkov “Dark mood” máme skvelú novinku. YouTube potvrdil, že pre všetkých používateľov spustil funkciu tmavého pozadia pre Štúdio YouTube.
V procese nahrávania videa spustila služba YouTube aj novú možnosť – „Návrhy automatického dopĺňania hashtagov“.Okrem toho, že sa vám zobrazia v návrhoch hashtagy, ktoré sa pravdepodobne snažíte nájsť , zobrazia sa aj ich špecifiká.
Ako sa hashtagy zobrazia si môžete pozrieť na obrázku:
YouTube testuje nové štatistiky v Studio Analytics
YouTube testuje ďalší nový prvok v službe Studio Analytics, ktorý vám poskytne konkrétny prehľad o tom, ako vaše staršie videá prispievajú k rastu kanála. Táto funkcia má za úlohu pomôcť vám pri plánovaní a tiež zistiť, ako váš YouTube kanál rastie.
ZAUJÍMAVOSTI
LinkedIn pridáva možnosť videa v chate
LinkedIn pracoval na tom, aby uľahčil celý proces komunikácie s členmi, a preto pridáva novú funkciu – možnosť videohovorov priamo z chatu. Členovia tak môžu jednoducho plánovať videokonferencie bez toho, aby sa museli premiestniť na inú platformu, ktorá túto možnosť povoľuje.
Na obrázku môžete vidieť, ako sa možnosť videa v chate zobrazí.
WhatsApp umožní importovať údaje z chatu medzi Android a iOS
WhatsApp prichádza s novinkou – možnosť importovať celú svoju históriu rozhovorov medzi zariadeniami Android a iOS.
Nový proces prenosu bude zahŕňať všetky prvky vašich existujúcich rozhovorov, vrátane fotografií a hlasových poznámok a pomôže tak udržať vlákna vašich správ.
Táto funkcia môže byť veľmi užitočná pri výmene telefónov, kedy nestratíte svoje WhatsApp dáta. Všetci používatelia by mali mať prístup k nástroju importu v priebehu niekoľkých týždňov.
TikTok testuje nový formát stories
Tak ako viaceré sociálne siete, aj TikTok prichádza s obľúbeným formátom “stories”, ktoré sa budú zobrazovať v ľavom bočnom paneli, v hlavnom kanáli.
Aktuálne TikTok veľmi rýchlo rastie a stále získava množstvo používateľov. Je možné, že do konca tohto roka a stane ďalšou sociálnou sieťou s miliardou používateľov. Tým by sa vyrovnal Instagramu a zaradil by sa medzi jednu z piatich veľkých aplikácií vo vesmíre (spolu s Facebookom, YouTube, IG a WhatsApp).