Marec bol tak trochu turbulentný, či v počasí alebo celospoločenskom dianí. Aby vás online svet neprekvapil, ako marcový mráz, prinášame vám prehľad tých najdôležitejších noviniek a trendov. Prezrite si, čo si pre nás pripravili social media giganti.
Facebook pracuje na audio-only rooms
Áno, prichádza prvý klon Clubhouse aplikácie od spoločnosti Facebook Inc., ktorá plánuje integrovať rovnakú funkcionalitu “live audio meeting rooms” pre svojich užívateľov.
Ide o reakciu na rast popularity tzv. “audio social”, ktorý vyvolala aplikácia Clubhouse v posledných mesiacoch. Práve Facebook groups sú miestom, kde audio rooms môžu fungovať veľmi prirodzene – na základe toho, že zdieľate s úzkou skupinou ľudí rovnaký záujem.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-looking-to-launch-audio-only-rooms-to-hook-into-the-social-audio/597083/?
Facebook testuje green screen v stories
Facebook testuje nový efekt green screenu (tzv. zelenej obrazovky), ktorý nájdete medzi kreatívnymi nástrojmi pri vytváraní Facebook stories. Tento efekt vám umožní nahrať seba (a čokoľvek iné) na zelené pozadie, do ktorého potom vložíte želané médium.
https://newsfeed.cz/facebook-testuje-zelenou-obrazovku-ve-stories/
Nový spôsob monetizácie – pridávanie Ads do krátkych videí
Facebook oznámil, že tvorcovia obsahu budú môcť zarábať peniaze aj z videí s dĺžkou iba 1 minúty s “minimálne rušivou reklamou bežiacou 30 sekúnd”.
Pre videa dlhšie ako 3 minúty sa môže reklama zobrazovať 45 sekúnd. V minulosti bolo možné speňažovať iba trojminútové alebo dlhšie videá pomocou reklám in-stream, pričom reklama sa zobrazovala najskôr za 1 minútu.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-new-monetization-options-for-creators-including-ads-in-short/596570/
Instagram testuje automatické titulky v Stories
Instagram testuje nový “sticker” v stories, na ktorý keď kliknete, automaticky spustíte generáciu tituliek k audiu vo vašom videu.
Ako to funguje? Otvoríte si Instagram stories panel (swipnutím zdola nahor) a vyberiete sticker s názvom “captions” v modrej farbe. Následne sa vám zobrazia textové titulky, ktoré kopírujú hlasovú stopu vo videu.
Okrem toho testuje Instagram ďalšie štyri možnosti podoby textu v rámci generovania tituliek.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-auto-captions-option-for-instagram-stories/596409/?utm_content=buffer33917&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=buffer
Instagram pripravuje koncepty Stories
Instagram oznámil, že plánuje pridať novú možnosť “uložiť Stories ako koncept (draft)” a zverejniť ich neskôr. Z tejto novinky sa rozhodne potešia všetci správcovia social media účtov.
Tvorenie stories draftov umožňuje väčšiu flexibilitu pri tvorbe stories, a zároveň umožní užívateľom pripraviť si stories vopred a zverejniť ich v relevantnom čase.
https://newsfeed.cz/instagram-zavede-koncepty-stories/
Instagram pridáva nové nástroje na ochranu mladších užívateľov, novú bezpečnostnú príručku pre rodičov
Instagram zvyšuje svoje úsilie zamerané na potlačenie predátorského správania v aplikácii pomocou nového radu funkcií určených na ochranu mladších užívateľov pred nedobrovoľnými útokmi dospelých.
Instagram teraz implementuje nové obmedzenia, ktoré bránia dospelým v odosielaní správ používateľom mladším ako 18 rokov, ktorí ich nesledujú.
„Keď sa dospelý človek pokúsi poslať správu mladistvému, ktorý ho nesleduje, dostane upozornenie, že poslanie DM správy nebude možné. Táto funkcia sa spolieha na našu prácu pri predpovedaní veku ľudí pomocou technológie strojového učenia a vek, ktorý nám ľudia dajú, keď sa zaregistrujú. “
Bezpečnostné notifikácie v DM informujú mladistvách, keď s nimi v DM komunikuje dospelá osoba, ktorá vykazuje potenciálne podozrivé správanie. Napríklad, ak dospelý užívateľ odosiela veľké množstvo žiadostí o priateľstvo alebo správu ľuďom mladším ako 18 rokov, pomocou tohto nástroja upozorníme príjemcov v rámci ich DM a dáme im možnosť ukončiť konverzáciu, zablokovať, nahlásiť alebo obmedziť dospelého.
Vyhľadávanie v Google Search bude mať tmavý režim
Google testuje nový farebný režim pre svoj vyhľadávač, a to ako “dark theme”.
Viacerým užívateľom sa pri vyhľadávaní cez Google začala objavovať notifikácia, ktorá vyzýva k aktivácii tmavého režimu. Ak užívateľ túto možnosť akceptuje, celý vyhľadávač sa zmení zo svetlého motívu na tmavý.
Táto funkcia zatiaľ nie je dostupná pre všetkých.
https://www.techbyte.sk/2021/02/google-vyhladavanie-tmavy-rezim/
YouTube video ads – 20 sekundový formát
Doposiaľ sme mohli nastavovať nepreskočiteľnú video reklamu len vo formáte pod 15 sekúnd. YouTube prišiel s novinkou a posunul túto hranicu na 20 sekúnd. Podľa Google, nepreskočiteľné video reklamy majú až o 93% väčšiu zapamätateľnosť značky ako preskočiteľné.
https://hanakobzova.cz/ppc-novinky-unor-2021/
Google cielenie užívateľov na formulár
Doposiaľ bolo možné posielať užívateľov z Google Ads na web alebo využívať konverzie na volania. Novinkou je možnosť užívateľom po kliku na reklamu zobraziť tzv. Lead Form – formulár pre záujemcov, kde môžu zanechať svoje osobné údaje a prípadne odpovedať na predpripravené otázky.
https://hanakobzova.cz/ppc-novinky-unor-2021/
ZAUJÍMAVOSTI
TikTok – “Filter all comments” feature
TikTok chce pomôcť tvorcom obsahu na sociálnej sieti, aby mali ešte väčšiu kontrolu nad svojim obsahom a vyhli sa tak neprimeraným nenávistným komentárom.
Vďaka novej funkcii “Filtrovať všetky komentáre” sa môžu tvorcovia rozhodnúť, ktoré komentáre sa zobrazia pri ich videách. Ak je táto možnosť povolená, komentáre sa nezobrazia, pokiaľ ich tvorca videa neschváli pomocou nového nástroja na správu komentárov.
Takisto chce aplikácia podporiť TikTok komunitu, aby pristupovala ku všetkým láskavo a s rešpektom. Nová “výzva na komentár” teraz žiada ľudí, aby prehodnotili uverejnenie komentára, ktorý môže byť nevhodný alebo bolestivý. Pripomína tiež užívateľom Community Guidelines a umožňuje im upraviť ich komentáre pred zdieľaním.
Twitter Community Tool
Spoločnosť Twitter predstavila novú skupinovú možnosť nazvanú „Komunity“, ktorá používateľom Twitteru umožní zdieľať svoje tweety vo vybraných podskupinách užívateľov, na rozdiel od zdieľania so všetkými.
Odteraz si môžete vytvárať skupiny priateľov, s ktorými chcete zdieľať určitý obsah podobne, ako pri funkcii na Instagrame “Close Friends”.