Februárové online novinky sú rozmanité, ako februárové zimno-jarné počasie. Mnoho vylepšení pre rôzne regióny a zásadne zmeny v dizajne aplikácií. Prezrite si krátky prehľad toho najdôležitejšieho z online sveta!
Facebook Shops v UK a Kanade
Facebook rozrastá svoje eCommerce možnosti a rozširuje Facebook Shops do Veľkej Británie a Kanady (popri USA).
Od teraz sa užívateľom zobrazí nová záložka Shops v paneli s ponukami na Facebooku a v mobilnej aplikácii.
Facebook prvýkrát spustil Shops v USA v máji 2020. Uvedomil si, že v tedajšej pandemickej situácií dokáže eCommerce platforma podporiť potenciál rôznych obchodníkov a malých značiek.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-rolls-out-shops-to-businesses-in-the-uk-and-canada/595561/
Informačné centrum pre vedu o klíme
Informačné centrum pre vedu o klíme spája ľudí na Facebooku s vedecky podloženými faktami, novinkami, dostupnými informáciami a využiteľnými prostriedkami od popredných svetových organizácií pre zmenu podnebia.
Novinkou je pridaná časť, ktorá vyvracia klimatické hoaxy a dezinformácie.
Obsahuje tiež informácie týkajúce sa vášho regiónu. Centrum je už k dispozícii vo Francúzsku, Nemecku, Veľkej Británii, USA, Belgicku, Brazílii, Kanade, Indii, Indonézii, Írsku, Mexiku, Holandsku, Nigérii, Španielsku, Južnej Afrike a na Taiwane.
https://about.fb.com/news/2021/02/connecting-people-with-credible-climate-change-information/
Vylučovanie tém pri Facebook Ads
Vďaka novému kontrolnému nástroju budú môcť inzerenti na Facebooku zastaviť zobrazovanie svojich reklám v spojení s konkrétnymi tématickými kategóriami v News Feede. Inzerenti si budú môcť vybrať témy na základe preferencií a relevancie vo vzťahu k ich značke.
Toto testovanie by malo prebiehať rok, vzhľadom na to, že sa jedná o úplne nový nástroj – zatiaľ je dostupný pre veľmi malé percento vybraných inzerentov.
https://newsfeed.cz/facebook-testuje-nove-vylouceni-temat-pro-reklamy-ve-feedu/
“Recently Deleted” priečinok
Instagram pridáva do “settings” nový priečinok s názvom “recently deleted”, kde umožní užívateľom vrátiť príspevky do feedu 30 dní od vymazania. Ide najmä o fotografie, videá, IGTV, reels a stories, ktoré sa užívatelia rozhodli vymazať.
Snaží sa tak ochrániť užívateľov pred hacknutím a úplným vymazaním obsahu v účte. Aby hackeri neodstránili obsah z priečinku “recently deleted”, Instagram chce zaviesť možnosť overenia, či ste oprávneným držiteľom účtu.
V našej krajine ešte nie je dostupné: Setting > Account > Recently Deleted
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-recently-deleted-folder-to-safeguard-against-mistaken-post/594330/
Odstránenie možnosti prezdieľania feed príspevkov do stories?
Nepríjemné správy! Instagram testuje zrušenie možnosti zdieľania príspevkov z feedu do stories. Stále však môžete zdieľať tweety, IGTV či reels.
Toto testovanie prebieha len vo vybraných regiónoch. Argument je takýto: vzhľadom na to, že vidíme niekoho stories – musíme ho aj followovať – čo znamená, že vidíme aj jeho príspevky vo feede. Existujú dve skupiny užívateľov: tí, čo prezdieľavanie príspevkov do stories využívajú pravidelne a tí, ktorí reagujú negatívne a neužívajú si takýto obsah v stories.
Limitovanie dosahu pre resharnuté TikTok videá
Instagram nielenže jasne odporúča, aby užívatelia nepridávali videa, ktoré sú zrecyklované z iných aplikácií, ale aj aktualizoval svoj algorytmus tak, aby týmto príspevkom znížil reach či zobrazovanie v Searchi a Reels sekcií.
Najnovšie odporúčania pre reels:
Google pridal možnosť správ aj do desktopovej verzie GMB
Google pridáva do desktop rozhrania Google My Business novú funkciu – tou sú priame správy, ktoré doteraz boli dostupné iba v mobilnej aplikácii. Správca podniku po novom po prihlásení nájde v rozhraní ikonu správ od zákazníkov a bude môcť na ne priamo reagovať.
https://searchengineland.com/google-my-business-adds-messaging-to-desktop-interface-346070
YouTube “Shorts”
YouTube potvrdil, že pripravuje nový vertikálny feed (inšpirovaný aplikáciou TikTok) pre tzv. Shorts videa pre užívateľov v USA.
V súčasnosti sa “Shorts” testujú v beta verzii v Indii. Od začiatku decembra 2020 sa počet YouTube kanálov využívajúcich nástroje na tvorbu “Shorts” viac ako strojnásobil.
YouTube Shorts player má dnes celosvetovo viac ako 3,5 miliardy zhliadnutí.
https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-points-to-shorts-as-key-development-opportunity-in-2021/594257/
YouTube “Applause”
YouTube ohlásil nový spôsob monetizácie obsahu – “Applause feature”.
V súčasnosti môžu diváci prostredníctvom “Super Chat” dávať jednorazové platby svojim obľúbeným youtuberom a odvďačiť sa tak za ich tvorbu. Suma, ktorú môže človek zarobiť na super chate, nezávisí od toho, koľko ľudí si pozrie video, ako je to v prípade reklám. Umožňuje teda tvorcom, ktorí majú malú, ale oddanú fanúšikovskú základňu, získať slušný príjem.
Jediným problémom Super Chatov je, že ide o funkciu, ktorá je k dispozícii iba v priamych prenosoch. Ak autor často nahráva vopred pripravený a upravený obsah, ako to robí väčšina používateľov YouTube, nemôže túto funkciu využiť.
To sa však čoskoro zmení vďaka funkcii Applause YouTube, ktorá je v súčasnosti testovaná a k tvorcom sa dostane neskôr v priebehu tohto roka.
https://mashable.com/article/youtube-applause-updates/?europe=true
ZAUJÍMAVOSTI
Kto prvý skopíruje Clubhouse?
Aplikácia Clubhouse tento týždeň, napriek svojej krátkej existencii, zaznamenala závažný únik dát a osobných údajov jej užívateľov. To však nie je jediná výzva, ktorej aktuálne čelí – v radoch “zabehnutých” sociálnych sietí sa dvíha záujem o vytvorenie konkurencie.
Tá by sa mala už čoskoro objaviť napríklad na Twitteri pod názvom Spaces a Facebook sa tiež nechal počuť, že pripravuje vlastnú aplikáciu na zdieľanie hovoreného slova. Clubhouse by teda mal rozhodne zrýchliť tempo implementácie pre iné operačné systémy, keďže zatiaľ je dostupný iba pre iOS.
https://newsfeed.cz/facebook-vyviji-vlastni-verzi-aplikace-clubhouse/
Spotify: nový nástroj na preklad písaného obsahu do audio podoby
Spotify spolupracuje s WordPressom na preklade písaného obsahu (blogov) priamo do podcastov prostredníctvom platformy Anchor pre tvorcov podcastov.
V nasledujúcich mesiacoch umožní Anchor viacerým tvorcom pridávať videá do svojich podcastov. Táto funkcia je v súčasnosti k dispozícii hudobným interpretom. Spotify taktiež zavádza interaktívne nástroje, ako sú ankety a funkcie otázok a odpovedí pre podcasterov využívajúcich Anchor.