Krátke dni, hmlisté rána a permanentné mrholenie – to bol klasický usmoklený november. Tiež sa vám chce stále iba spať? Online svet však nikdy nespí a vlastne ani my! Počas celého mesiaca sme tradične zbierali všetky najčerstvejšie novinky a vy si tak na chvíľku oddýchnite a prečítajte si tie najzaujímavejšie novembrové online news.
FOTKY S POHYBLIVÝMI EFEKTAMI
Facebooku trklo, že užívatelia lepšie interagujú s pohyblivým obsahom, ktorý ich vie viac zaujať. A nielen to, ale takýto obsah podľa štatistík udrží pozornosť diváka dlhšie ako statický obrázok. Práve preto testuje nové možnosti vizuálnych dynamických efektov. Ide o:
- Layout: poskytuje rôzne prezentačné štýly pre viacobrázkové príspevky
- Motion: dodá obrázku jednoduchú pohybovú dynamiku, ktorá napr. priblíži obrázok ako video formát
Táto nová funkcia ešte nie je dostupná pre každého užívateľa.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-new-options-to-add-motion-effects-to-still-images-in-feed/588505/
OPÄŤ SA TESTUJE UPVOTE A DOWNVOTE SYSTÉM
Facebook sa opäť raz púšťa do testovania systému upvote – downvote pri komentároch užívateľov. V niektorých skupinách sa už táto možnosť pri komentároch objavila spolu s vysvetlením.
O tejto možnosti informovali ešte v roku 2018, no jej implementácia nie je jednoduchá. Jedná sa o najbližšie možné riešenie “dislike-u”, aké asi kedy dostaneme a takéto hodnotenie komentárov používajú viaceré iné známe sociálne siete (napr. Reddit).
Pri Facebooku ako najväčšej sociálnej sieti, na ktorej nie je núdza o hoaxy a konšpirácie, sa však vždy naskytá otázka zákerných úmyslov rôznych organizovaných skupín či botov. Tí by mohli svojou downvote aktivitou podlamovať relevanciu hodnotení či pomôcť nekalo bojovať proti konkurencii.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-once-again-experiments-with-up-and-down-votes-for-comments-to-opti/588340/
MESSENGER PRINÁŠA VANISH MODE AJ PRE SLOVÁKOV
Facebook pridáva do Messengeru a Instagram direct novú funkciu – Vanish mode. Tá umožní užívateľom posielať si správy, ktoré zmiznú okamžite po tom, ako si ich príjemca prečíta alebo opustí konverzáciu. Na jej aktiváciu bude stačiť swipe-up v danej konverzácii a následne si zvoliť tento mode. Znova potiahnite prstom nahor a ste späť v bežnom rozhovore. To je všetko! Vanish mode vás tak isto upozorní, keď si užívateľ spraví screenshot konverzácie alebo nahrá video obrazovky.
https://messengernews.fb.com/2020/11/12/swipe-up-discover-vanish-mode-for-messenger-and-instagram/
ZMENA HOME SCREEN ROZHRANIA
Instagram opäť zmenil dizajn spodnej lišty na home screene pridaním novej sekcie Reels a Shop. Reaguje tak na trend popularity krátkych videí, s ktorými veľmi dobre interagujú mnohí užívatelia na platforme TikTok. Tak isto vidíme ambíciu podporiť e-commerce skrátením užívateľskej cesty pred tým zo search baru na shop, súčasne priamo z lišty na shop tab.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-reels-and-shop-tabs-on-all-user-home-screens/588933/
VYHĽADÁVANIE PODĽA KĽÚČOVÝCH SLOV
Kým doteraz bolo možné na Instagrame vyhľadávanie iba pomocou hashtagov, konkrétnych profilov alebo lokalít, po novom pribudne vyhľadávanie aj podľa kľúčových slov.
Vyhľadávanie relevantného obsahu sa tak pre užívateľov stane podstatne jednoduchším a marketérov isto poteší prísľub zvýšenia zobrazení príspevkov. Novinka bude najprv dostupná iba v anglicky hovoriacich krajinách.
https://newsfeed.cz/instagram-umozni-vyhledavat-pomoci-klicovych-slov/
NOVÉ REAKCIE NA STORIES BEZ POSIELANIA SPRÁV
Instagram sa pustil do testovania nového spôsobu reakcií na stories – a to bez toho, aby museli tvorcovi zaslať priamu správu. Ten by po novom mohol obdržať reakciu priamo v rozhraní príbehu a tým sa zbaviť zbytočných a ničnehovoriacich notifikácií v chate, ktoré často vedia byť otravné.
https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-way-for-users-to-react-to-stories-without-sending/588404/
REKLAMÁM NA YOUTUBE SA UŽ NEVYHNETE
Kým doteraz sa reklamy na YouTube zobrazovali prevažne vo videách, ktorých tvorcovia mali dohodnutú spoluprácu a podiel zo zisku z reklamy, po novom to vyzerá tak, že YouTube začne umiestňovať reklamy do všetkých videí. Vrátane tých nekomerčných. Tvorcovia sa už nebudú môcť rozhodnúť, či reklamy chcú alebo nie.
https://vat.pravda.sk/komunikacia/clanok/569312-reklamam-na-youtube-sa-uz-nevyhnete-budu-v-kazdom-videu/
INÉ
TWITTER STORIES – “FLEETS”
Twitter sa neudržal na uzde a tiež spustil svoju verziu stories – nazýva ju Fleets. Tá už je dostupná globálne a jej koncept je totožný so stories, aké poznáme z ostatných sociálnych sietí.
Spoločnosť taktiež namáča prsty do riskantných vôd – oznámila tiež plány na audio-based networking funkciu. Táto funkcia by mala užívateľom poskytnúť priestor na čisto audio živým konverzáciám so skupinami ľudí. Kvôli náročnej moderácii je takáto funkcia dosť kontroverzná, o čom sa presvedčila appka Clubhouse, ktorá ešte pred vypustením na verejnosť zažila zopár škandálov.
https://techcrunch.com/2020/11/17/twitter-rolls-out-stories-aka-fleets-to-all-users-will-also-test-a-clubhouse-rival/
VIETE, KTORÉ FIRMY O VÁS VEDIA NAJVIAC?
Anglická spoločnosť zameriavajúca sa na digitálnu bezpečnosť a súkromie, Clario, zverejnila zoznam online firiem a nástrojov, ktoré o nás majú najviac dát.
Aktuálne je to veľmi citlivá téma, ktorú do povedomia dostali viaceré nedávne udalosti – napríklad obava zo slabej ochrany osobných dát na sociálnej sieti TikTok či “dokumentárny” film The Social Dilemma.
Pozrite sa, aké typy údajov o vás ktorá firma má tu:
http://bit.ly/DIGISPRAVA-ptagroup-firmy-data