August sa pomaly končí a my sme tu opäť s našim tradičným prehľadom noviniek z digitálneho sveta. Poďme rovno na to.
Facebook opäť redizajnuje
Tentokrát sa zmien dočkali fan stránky. Facebook odstránil horné navigačné menu a presunul ho do ľavého stĺpca. Zmenili sa pozície profilovej a titulnej fotky, ktoré sa už navzájom neprekrývajú. Call-to-action tlačidlo taktiež zmenilo svoju polohu, teraz je to výrazné veľké tlačidlo hneď pod titulnou fotografiou. Ako sa vám zmena pozdáva?
Bude Plánovač kľúčových slov Google platený?
Google pokračuje v zmenách v AdWordse a táto sa nám nebude veľmi páčiť. Začiatkom augusta totiž začal obmedzovať Plánovač kľúčových slov v účtoch s nižším spendom (ten bližšie nešpecifikovali). Namiesto konkrétnych čísel hľadanosti tak takéto účty vidia iba veľmi hrubé odhady. Podľa Googlu takto plánujú bojovať proti botom, nech to znamená v ich vysvetlení čokoľvek. Zatiaľ je obmedzených iba pár percent účtov, počkajme si preto, či sa kompetentní naozaj rozhodnú odstaviť menších inzerentov od tak dôležitého nástroja.
Carousel reklamy na Facebooku zdvojnásobili svoju veľkosť
Používate carousel reklamy? Ak áno, tak vás potešíme. Facebook v podozrivej tichosti zdvojnásobil počet kariet, ktoré v takých reklamách môžete použiť. Namiesto tradičných 5 ich teraz môžete využiť až 10.
Zdieľajte náhľad na vašu reklamu
Mnoho PPC inzerentov robí veľmi základnú chybu, hľadajú vlastné kľúčové slová vo vyhľadávaní. Ak nájdete svoju reklamu a kliknete na ňu, miniete si peniaze. Ak na ňu nekliknete, znížite jej mieru prekliku, čím sa zníži skóre kvality a tým ju budete mať nabudúce drahšiu. Ak chcete pozrieť vlastnú reklamu, vždy využívajte nástroj Ukážka a diagnostika reklamy. Tak si ľahko pozriete, ako sa vaša reklama zobrazuje bez toho, aby ste nejako ovplyvnili skóre kvality reklamy. Ale to už som trošku odbočil, poďme k novinke. Doteraz táto diagnostika nevedela zdieľať svoje výsledky mimo AdWords a tak ste klientovi alebo kolegovi museli posielať screenshoty, aby ste ukázali, že reklama sa zobrazujte (alebo nezobrazuje). Teraz na to však už existuje nová funkcia, ktorou môžete výsledky vyhľadávania zdieľať aj ľuďom bez prístupu do AdWords. Stačí v diagnostike kliknúť vpravo hore na veľké „Zdieľať toto vyhľadávanie“.
Experimenty v AdWords ponúkajú nové možnosti
Experimenty sú jedným z mojich najobľúbenejších AdWords nástrojov vôbec. Čo mi však dlho chýbalo, bola možnosť robiť experimenty v obsahovej sieti. V polovici augusta sa mi však splnilo želanie, keď Google túto možnosť implementoval.
YouTube otvára kamenný obchod
V Londýne vznikne nový kamenný obchod, kde si budete môcť zakúpiť merchandising populárnych Youtuberov. Google potom bude všetok profit z tohto obchodu dávať priamo Youtuberom. Ak nemáte záujem o tričko svojho obľúbeného tvorcu, v predajni sa budú taktiež konať rôzne autogramiády a iné eventy.
Nová éra hier na Facebooku?
Väčšina z nás aspoň nachvíľu prepadla nejakej hre na Facebooku. Niektoré tu boli pomerne krátko (Biotronic, Farmville) a niektoré sa hrávajú ešte aj dnes (Candy Crush). Nové hry však nie sú až tak populárne ako tie, ktoré vyšli v minulosti. To sa však má zmeniť. V spolupráci s Unity Technologies plánujú globálny vývoj platformy, ktorá prinesie viac možností herným vývojárom. Už čoskoro nás čaká množstvo nových hier.
To je na tento mesiac všetko. Leto pomaličky končí a keď takýto súhrn budem písať nabudúce, jeseň už bude za dverami. Tak si ešte užite krásne počasie a zatiaľ dovidenia.