logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Cenové porovnávače Ideas May 13, 2020

7 najčastejších chýb pri inzercii na Heureke a ich riešenia

Written by Adam

comments 0

Inzercia na Heureke dokáže byť pre e-shopy kvalitným zdrojom návštevnosti a často aj významným zdrojom obratu. O tom, ako inzerovať na Heureke sme písali v jednom z minulých článkov tu. Inzercia na Heureke funguje, najmä ak máte kvalitný a aktuálny XML feed, správne nastavené bidddingové stratégie a uvádzate aktuálne a správne dáta návštevníkom Heureky, ktorí si na základe toho vyberú obchod, ktorý navštívia, a v ktorom pravdepodobne aj nakúpia. Ak si však na toto nedáte pozor, môže to byť veľká prekážka v ceste za želanými výsledkami. V tomto článku si predstavíme najčastejšie nástrahy a chyby inzerentov na Herueke.


1. Neaktuálny XML feed

XML feed je “vstupenkou” do Heureky, obsahuje všetky dáta potrebné k inzercii produktov, preto je dôležité, aby tieto dáta boli aktuálne. Problémom niektorých e-shopov je, že vygenerujú tento súbor jednorázovo a následne sa tento súbor automaticky neaktualizuje, čo môže predstavovať veľký problém, keďže bude časom neaktuálny, nebude zohľadňovať zmeny produktov a bude obsahovať stále pôvodné informácie. Dnes už väčšina e-shopových riešení tento feed aktualizuje min. raz denne, vďaka čomu sú informácie v ňom aktuálne. Vďaka tomu tento problém nebýva už tak častý, stále sa však vyskytujú prípady s neaktuálnym feedom.

Riešenie: Zabezpečte/overte si, že sa váš feed aktualizuje minimálne raz za 24 hodín


2. Nesprávne údaje

Zobrazovať na Heureke dostupnosť produktu skladom, pričom na webe je uvedený produkt dostupný na objednanie a dodanie trvá týždeň, môže byť pre zákazníka nemilým prekvapením. Nesprávne údaje uvádzané pri produktoch sú najčastejšie následkom chýb v XML feede (to môže súvisieť aj s neaktuálnym feedom), či zlým nastavením v administrácií Heureky. Medzi najčastejšie nesprávne uvedené údaje patria dostupnosť produktu, cena dopravy a cena produktu.

Dostupnosť – produkt je uvedený skladom, pričom reálne skladom nie je

Cena produktu – produkt má uvedenú nižšiu/vyššiu cenu ako reálne stojí na e-shope. Dôvodom môže byť neaktuálny feed, či napríklad uvádzanie cien vo feede bez DPH.

Cena dopravy – produkt má uvedenú nižšiu/vyššiu cenu dopravy aká je dostupná na e-shope, prípadne má uvedený spôsob dopravy, ktorý na e-shope nie je dostupný. Najčastejšie je to spôsobené neaktuálnym nastavením spôsobov a cien dopravy v administrácií Heureky, alebo vo feede.

Doprava zdarma – produkt má uvedenú cenu dopravy zdarma, pričom pri objednávke toho produktu zákazník nárok na dopravu zdarma nemá. Toto je najčastejšie spôsobené nesprávnym uvedením hranice pre poštovné zdarma v administrácií Heureky alebo vo feede, napríklad keď e-shop ponúka dopravu zdarma nad 50€, pričom na Heureke zobrazuje dopravu zdarma aj pri produktoch za 10€. 

Chybné môžu byť samozrejme aj ostatné dáta ako názov produktu, url, či produktová fotografia, ktorá môže byť nesprávna, či dokonca žiadna. Pri nesprávne uvedených údajoch dochádza k zmäteniu, či naštvaniu návštevníkov, čo znižuje efektivitu inzercie a investovaných prostriedkov.

Riešenie: skontrolujte si svoj feed, či obsahuje všetky dôležité údaje a elementy (tagy) a či sú tieto údaje aktuálne a správne. Skontrolujte aj nastavenia v administrácií Heureky a nezabudnite každú významnú zmenu (napr. zmena ceny dopravy) aktualizovať aj na Heureke.


3. Nespárované produkty

Základom inzercie na Heureke sú spárované produkty do tzv. produktových kariet. Produkty na Heureke sa párujú hlavne na základe elementov PRODUCTNAME (názov produktu) a CATEGORYTEXT (kategória produktu). K maximálnemu počtu spárovaných produktov vedie cesta cez správne uvedené názvy produktov podľa špecifikácie Heureky (povinné informácie v názve a odporúčaná štuktúra názvu je rôzna pre rôzne kategórie – https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/) a správne uvedených produktových kategóriách ku každému produktu podľa Heureka stromu kategórií (https://www.heureka.sk/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml). Tieto údaje nie je nutné mať uvedené priamo v e-shope a meniť tým štruktúru kategórií, či produktové názvy na vašom e-shope. Dôležité je, aby ste tieto informácie posielali do Heureky a tá na základe toho vedela produkt správne priradiť. Využiť na to môžete aj rôzne externé nástroje, napr. Mergado, či XeMeL, vďaka ktorým môžete posielať upravené názvy produktov a kategórií do Heureky, vďaka čomu budú vaše produkty ľahšie spárovateľné.

Riešenie: pravidelne kontrolujte spárovanosť produktov v administrácií Heureky a odstráňte prípadné problémy. Pokúste sa mať stále čo najviac spárovaných produktov.


4. Negatívne recenzie

Všeobecne je možné tvrdiť, že nespokojný zákazník je oveľa bližšie k napísaniu recenzie ako zákazník spokojný. Samozrejme v prípade nespokojného zákazníka bude táto recenzia pravdepodobne negatívna. Negatívne recenzie pomáhajú odhaliť podvodné e-shopy, rovnako však môžu aj poškodiť poctivý obchod, ktorý môže dostať negatívne recenzie neoprávnene. A samozrejme čím nižšie hodnotenie, tým nižšia dôveryhodnosť v očiach zákazníkov. Problém môže nastať napríklad, keď sa dodávateľ omešká s dodávkou tovaru, ktorá mala prísť do 3 dní a nakoniec príde po 2 týždňoch. Predajca bohužiaľ túto situáciu nezavinil, no aj tak mu príde medzičasom napr. 10 zlých hodnotení od nespokojných zákazníkov a už má problém. Stať sa môže aj to, že recenziu zákazník napíše aj keď objednávku medzičasom zruší, môže sa objaviť “večne nespokojný zákazník”, ktorý negatívne recenzie píše pravidelne a naschvál.

Riešenie: motivujte zákazníkov k písaniu recenzií a postarajte sa o čo najlepší dojem z objednávky – od potvrdzovacieho mailu až po doručenie. A z negatívnych recenzií si nerobte ťažkú hlavu 🙂


5. Ľudská zvedavosť

Nástraha, ktorá číha nielen na porovnávačoch je aj ľudská zvedavosť. Nepríjemnou správou je, že sa proti nej sa nedá nič robiť. Jednoducho povedané, vždy tu bude určité % ľudí, ktorí vám na inzeráty/produkty klikajú, aj keď nemajú v úmysle produkt nakúpiť (u vás). V tom lepšom prípade si produkty len prezerajú a prípade nakúpia neskôr.

Riešenie: žiadne 🙁


6. Zanedbaný bidding

Vďaka certifikátu Overené zákazníkmi, ktorý dostane e-shop, ktorý má dostatočný počet kladných recenzíí (hodnotenie nad 90%) na Heureke je umožnený bidding (nastavovanie vyššej ceny za preklik), vďaka čomu je možné svoj e-shop “posunúť” na vrchné priečky v produktových kartách. V prípade, ak bidding podceníte a nastavenie odfláknete, môže vám to viac uškodiť, ako pomôcť. Ak napríklad nemáte v rozumnej výške nastavené ceny za preklik, či nastavenú prijateľnú hranicu PNO na úrovni produktu, ľahko sa môže stať, že preklikáte veľké peniaze bez očakávaného výsledku. S automatizáciou inzercie a biddingu na Heureke vám môžu pomôcť aj tzv. biddingové automaty ako napríklad BiddingTools, či Bidding Fox v kombinácií s Mergadom. Užitočné sú najmä pre inzerentov s vyšším počtom produktov, ktoré nie je možné ustrážiť a spravovať ručne.

Riešenie: venujte nastaveniu biddingových stratégií a cenám za klik veľkú pozornosť, nízke ceny za preklik vám nemusia stačiť na umiestnenie v biddingových pozíciách, príliš vysoké ceny za preklik vám zas môžu výrazne zvýšiť nákladovosť inzercie.


7. Ďalšie problémy

Medzi ďalšie problémy, ktoré vás môžu postretnúť pri inzercií na Heureke môžeme zaradiť napr. málo produktov vo feede, čo býva spôsobené nesprávnym technickým nastavením generovania feedu, kedy e-shopový systém nezvládne vygenerovať XML feed so všetkými položkami. Medzi veľmi výnimočné chyby patria aj problémy spojené so štruktúrou XML feedu – napr. neuzavreté elementy, či nesprávne url produktov, na ktoré upozorňuje aj Heureka (https://sluzby.heureka.sk/napoveda/xml-feed/#mistakes).


Tipy na záver

Varianty produktov je nutné posielať do feedu zvlášť (pod samostatným ITEM_ID a ideálne pod spoločným ITEMGROUP_ID).

Dajte si pozor na správne a jasné názvy produktov a produktové fotografie, aby zákazník vždy vedel, čo presne kupuje, najmä u príslušenstva musí byť jasné, že sa jedná o príslušenstvo k určitému výrobku, nie o celý výrobok.

Pravidelne kontrolujte aktuálnosť a úplnosť XML feedu a nastavenia v administrácií Heureky.

Označte si poriadne url produktov na Heureke pomocou utm (source, medium, campaign, content, prípadne aj term)

Kontrolujte pravidelne výkonnosť inzercie a najnákladnejšie produkty.

Veríme, že aj vďaka týmto tipom bude vaša inzercia na Heureke o veľký kus efektívnejšia.


Tags :