logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Marketing June 1, 2016

Výkonnostný marketing – aké možnosti majú e-shopy?

Written by Viliam

comments 0

Jedna z nesporných výhod online marketingu je tá, že je takmer dokonale merateľný. Internet je dnes neoddeliteľnou súčasťou každodenného života a správnymi technikami môžete účinne rozvíjať váš eshop.  Vtedy nastupuje výkonnostný marketing. Výkonnostný marketing ponúka obrovské možnosti, rýchle konverzie, lepšiu cenovú efektívnosť a ľahšiu merateľnosť ako tradičný offline marketing. S nástrojmi ako PPC reklama môžete zasiahnuť relevantné publikum a zaplatíte iba vtedy, ak zákazník skutočne na reklamu klikne a dostane sa na vaše stránky. Ak zoberieme do úvahy, že väčšina dospelej slovenskej populácie je aktívna na internete, môžete prichádzať o množstvo potenciálnych zákazníkov, ak vo svojej komunikácii nevyužívate služby online marketingu. Moderná webová stránka a dobre nastavené PPC reklamy sú neoceniteľnými pomocníkmi pri budovaní silného a stabilného eshopu. S čím všetkým vám dokážeme pomôcť my?

vykonnostny marketing

 

Vyhľadávacie siete

Jedným zo základných kameňov výkonnostného marketingu sú vyhľadávacie siete. Tou najvyužívanejšou je určite Google, ktorému u nás môže konkurovať naozaj málokto (v Čechách má napr. stále silné postavenie Seznam). Je už v rukách dobrej agentúry, aby dokázala využiť rozsiahle možnosti, ktoré Google ponúka a dokázala priniesť vášmu eshopu čo najviac objednávok. Predstavte si, že predávate modré papiere. Vaša reklama by teda mohla vyzerať nejako takto:

reklama vo vyhladavani

 

Bannerová reklama

„Internetové billboardy“ môžete mať aj vy. Pekné obrázky, ktoré prezentujú váš biznis naprieč celým internetom. A zďaleka nie sú také drahé, ako ich billboardový kolegovia. Aké bannerové techniky môžete využiť?

 

  • Budovanie značky

budovanie znacky

Jedným z dôležitých, ale zároveň náročných cieľov je, aby zákazník vedel o vašej existencii ešte pred tým, ako vôbec bude mať potrebu nakúpiť. Riešením je práve bannerová reklama. Zamerať ju môžete naozaj rôzne, od konkrétnych webov až po užívateľov, ktorý svojim správaním dali najavo určité nákupné úmysly.

  • Remarketing

remarketing

Určite ste to zažili už aj vy. Surfujete po internete a zrazu vidíte banner na stránku, ktorú ste len prednedávnom navštívili. Náhoda? Nie 🙂 Volá sa to remarketing. Je jednoduché ho nastaviť, ťažšie ale správne zoptimalizovať. Funguje tak, že e-shop uloží do prehliadača návštevníka neškodný súbor cookie, vďaka ktorému je možné ho cieliť bannermi naprieč celým internetom. Je ale dôležité to neprehnať s frekvenciou zobrazovania bannerov. Ak totiž prekonáte určitú hranicu, užívateľ začne byť bannermi obťažovaný.

  • Dynamický remarketing

dynamicky remarketing

Dynamický remarketing je pokročilým typom remarketingu, ktorý je ideálny práve pre e-shopy. Ako funguje? Návštevníkom v banneroch zobrazuje presne tie produkty, ktoré si vo vašom e-shope prezeral, aj s konkrétnou cenou a inými informáciami. Je tak viac personalizovaný a jeho výsledkom sú lepšie miery konverzie za rovnakú cenu.

 

Cenové porovnávače

cenove porovnavace

Človek je tvor sporivý a preto je u neho často hlavným aspektom nákupu cena. Cenové porovnávače preto patria medzi tie najefektívnejšie techniky výkonnostného marketingu. Dostanete sa na oči správnym zákazníkom, ktorí reálne uvažujú nad kúpou konkrétneho produktu.

Prítomnosť na cenových porovnávačoch má z dlhodobého hľadiska ďalší obrovský benefit – budovanie dôveryhodnosti. Spokojní (aj nespokojní) zákazníci hodnotia váš e-shop a dávajú tak najavo kolegom spolunakupujúcim, že u vás môžu nakupovať. Odmenou sú často aj rôzne odznaky, ktoré si môžete umiestniť priamo na web a poviete tak každému, že ste obchod overený zákazníkmi.

 

Sociálne siete

socialne siete

Výkonnostný marketing je možné robiť aj na sociálnych sieťach. Ako vynikajúci príklad slúžia dynamické produktové reklamy na Facebooku. Fungujú takmer identickým spôsobom, ako dynamický remarketing cez Google. Návštevníkov vášho eshopu však nesledujú produktové bannery iba po rôznych weboch, ale priamo na Facebooku.

 

Videomarketing

videomarketing

Vedeli ste, že priemerný užívateľ strávi na stránke o 88% viac času, ak sa na nej stretne s videom? Že až 52% užívateľov je viac naklonených k nákupu, ak o produkte majú možnosť v eshope vidieť video? Videomarketing je nástrojom budúcnosti, ktorý môžete využívať už dnes. Videoreklama na Youtube vôbec nie je tak vzdialená, ako si možno myslíte.

 

Mailing

emailing

Možno sa niekomu zdá mailingový marketing zastaraný, pravdou však je, že mailová propagácia patrí medzi najefektívnejšie formy marketingu. Je na to však potrebná poctivo zozbieraná a segmentovaná databáza kontaktov a profesionálne tvorené samotné newslettre.

 

Ako vidíte, možností propagácie eshopu sú rozsiahle. Potrebujete pomôcť? Neváhajte a kontaktujte nás.

Tags :