Aký bol október v online svete?
Neprejde jediný mesiac, počas ktorého by sa v online svete neobjavilo množstvo zaujímavých noviniek – preto vám aj tento mesiac vyberáme tie najlepšie.
REDIZAJN GOOGLE SHOPPING & LENS
Google shopping čaká redizajn s množstvom nových funkcií, ako napríklad:
sledovanie cien, nákup v lokálnych obchodoch a dokonca aj inšpirácia pomocou Google Lens, ktorý už teraz ponúka pomoc pri identifikácií objektov, prekladoch, či hľadaní rovnakých produktov. Po novom by mal pomôcť aj pri hľadaní inšpirácie na outfity. Pomocou fotografie, ktorú ukážete Google Lens, si budete môcť pozrieť nápady na outfity naprieč webom.
Update čaká aj samotný Google shopping, ktorý by mal priniesť užívateľovi homepage, ktorý bude personalizovaný na základe nákupných zvykov a záujmov užívateľa. Zároveň láka na nákup priamo – bez nutnosti návštevy ďalšieho webu a ponúka Google garanciu.
ZMENA ZOBRAZENIA CALL-ONLY ADS
Call-only ads, ktoré uľahčujú zákazníkom priamy telefonický kontakt smerom k firmám či obchodom, postretol malý update – mal by priniesť lepšie výsledky vrámci telefonických hovorov a zlepšenie user experience.
nové zobrazenie vľavo
AFFINITY AUDIENCES PRICHÁDZAJÚ DO GOOGLE SEARCH KAMPANÍ
Toto záujmové publikum už dlhú dobu poznáme z GDN a aj z video kampaní, avšak do Search kampaní sa dostáva až teraz. Tieto publiká sú postavené na záujmoch a správaní v prehliadaní.
RESPONZÍVNE REKLAMY SÚ TERAZ DOSTUPNÉ VO VYHĽADÁVACEJ SIETI VŠETKÝM INZERENTOM
Responzívne search reklamy, ktoré dodávajú zákazníkom relevantné správy, sú už dostupné všetkým inzerentom vo všetkých jazykoch a taktiež v Google Ads Editor, API a mobilnej aplikácii.
VIRTUÁLNY MAKE-UP UŽ PRICHÁDZA AJ NA YOUTUBE
AR Beauty sa rozširuje už aj na Youtube – konkrétne do Youtube Masthead reklám a do Trueview video discovery reklám. Aktuálne je toto AR dostupné pre vybrané značky, ale bude sprístupnené aj globálne.
YOUTUBE TESTUJE NOVÝ NÁSTROJ NA NÁKUP REKLAMNÉHO PRIESTORU
Tool, ktorý ponesie názov Instant review, by mal záujemcom o reklamný priestor umožniť automatickú rezerváciu umiestnenia reklamy až na 120 dní. Inzerenti teda môžu tento nástroj použiť na rezerváciu kampane v predstihu s fixným budgetom. Celý tento proces by mal byť automatizovaný bez minimálneho limitu na spend. Predpokladá sa, že nástroj bude veľmi zaujímavý pre nákup politickej reklamy, reklamy na spotrebný tovar, zábavu a médiá, ale aj pre F&B sektor.
INSTAGRAM PREDSTAVUJE NOVINKU THREADS
Samostatná komunikačná aplikácia Threads sľubuje osobnejší zážitok zo zdieľania informácií s najbližšími. Súčasťou aplikácie budú aj funkcie Status a Auto status, ktorými budete môcť priateľom ukázať svoju aktuálnu náladu aj pomocou emojis, ale aj to, že ste práve na káve, či máte vybitú baterku. Aplikácia si viacero prvkov “požičala” od spriaznených, ale aj konkurenčných platforiem ako napríklad WhatsApp a Snapchat.
FOLLOWING TAB JE UŽ MINULOSŤOU
To, čo robia ľudia, ktorých followujete na Instagrame, sa už od polovice októbra nedozviete. Instagram sa totižto s októbrovým update-om rozhodol celú túto sekciu z aplikácie odstrániť. Táto funkcia bola mnohými označovaná ako nástroj na stalkovanie a často bola dôvodom, prečo užívatelia radšej niečo nelajkli alebo nekomentovali.
INSTAGRAM TESTUJE S VYBRANÝMI ZNAČKAMI NOVÉ VYCHYTÁVKY
Prvou testovanou funkciou by mal byť e-commerce reminder tag. Jeho úlohou by malo byť informovanie followerov (resp. potenciálnych zákazníkov) o release date (čase spustenia predaja) produktu, často v limitovaných sériách. Followers si budú môcť priamo z príspevku nastaviť pripomienku na čas, kedy bude produkt dostupný.
Druhou, nemenej zaujímavou testovanou funkciou je Event Invitation sticker do IG stories. Touto nálepkou sa budú dať zverejniť informácie o udalosti – názov, miesto, čas a followers budú priamo kliknutím na nálepku vedieť potvrdiť účasť.
Z iného súdku je AR nakupovanie, ktoré už opustilo beta testovanie a už teraz ho možno vyskúšať pri vybraných značkách.
FACEBOOK PREDSTAVUJE FACEBOOK NEWS
Záložka News je už dostupná v mobilnej aplikácii v USA. Funkcia bude slúžiť na akési zlúčenie správ do tohto prehľadného formátu, ktorý si každý užívateľ bude môcť prispôsobiť podľa vlastného záujmu a potreby a taktiež si bude môcť vyberať z kategórií a prihlasovať sa k odberom.
SPRÍSTUPNENIE REKLAMY VO VYHĽADÁVANÍ PRE VŠETKÝCH INZERENTOV
Nový reklamný priestor na FB je po roku testovania už otvorený pre všetkých inzerentov. Zatiaľ to však má háčik – spustený je len pre anglické a španielske keywords. Tento priestor sa nachádza priamo vo vyhľadávaní, kam bude po novom možné umiestniť reklamu. Zohľadňované bude samozrejme cielenie publika kampane.
NOVÉ LAYOUTY PRE VIAC-OBRÁZKOVÉ PRÍSPEVKY
Nová funkcia, ktorá je zatiaľ len v testovaní, by užívateľom mala umožniť vybrať si zo 4 rôznych layoutov, v ktorých budú zobrazené fotografie v ich príspevku v news feede. Súčasťou by mala byť aj voľba pozadia.
ZAUJÍMAVOSŤ
Podľa predpokladov známej agentúry, ktorá sa zaoberá návratnosťou investícií, by mali náklady na social media reklamu stúpnuť v roku 2019 až o 20%, pričom reklama v tlači očakáva pokles v nákladoch až o 6%. Toto by znamenalo, že prvýkrát v histórii náklady na reklamu na sociálnych médiách (s celkovou globálnou sumou až 84 mld dolárov) predbehnú náklady na reklamu v tlači a teda sa dostávajú na tretiu priečku globálnych nákladov na reklamy – hneď po reklame vo vyhľadávaní a TV reklame, ktorá si (zatiaľ) dlhodobo udržuje prvenstvo.
Ďalším zaujímavým predpokladom je, že náklady na reklamu plateného vyhľadávania môžu očakávať nárast o 8% ročne a teda v roku 2021 by mali tvoriť až 18% celkových globálnych nákladov na reklamu.