Online novinky alebo aký bol Júl 2019 v digi svete
Hoci sú prázdniny v plnom prúde, online svet nespí na vavrínoch a skoro každý deň prináša nové vychytávky, ktoré majú za úlohu uľahčiť život na sociálnych sieťach. Pozrite sa spolu nami, čo priniesol horúci júl.
Čo je nové na Facebooku?
- Zmena veľkosti príspevkov v mobilnom News feed
Medzi top novinky, ktoré priniesol júl, nepochybne patrí tá z posledných dní. Facebook mení veľkosť príspevkov v mobilných zariadeniach. Od augusta napríklad zníži maximálnu výšku videí a obrázkov rovnako ako množstvo textu, ktoré sa s nimi zobrazuje. Text sa bude po novom zobrazovať na 3 riadky a vizuál bude v pomere 4:5. Podľa Facebooku majú tieto zmeny zlepšiť konzistenciu mobilného zobrazovania obsahu, ktoré bude vďaka tomuto efektívnejšie najmä pre reklamy.
Zdroj: https://newsfeed.cz/facebook-meni-velikosti-prispevku-v-mobilnim-news-feedu/
- Facebook pridáva možnosť cielenia na Top fanúšikov
Nová funkcia, ktorá umožní stránkam publikovať príspevky v News Feed len pre ich popredných fanúšikov. Zacielenie na najvernejšie publikum by malo podporiť zapojenie komunity do obsahu fan page. Doteraz bolo možné cielenie na:
- Verejné publikum – príspevok môže vidieť ktokoľvek z Facebooku i mimo neho
- Obmedzený okruh užívateľov – príspevok uvidia len vybraní užívatelia Facebooku, napríklad na základe veku a lokality
- Cielenie v kanáli vybraných príspevkov – ide o používateľov so špecifickými záujmami alebo priateľmi
- !Top Fans – užívatelia, ktorí sú poprednými fanúšikmi stránky.
- Facebook a Messenger zavádza nástroje na stíšenie notifikácií
Výrazné červené ikonky upozorňujúce na novú správu, nové video vo Watch alebo novú aktivitu v skupine, ktorú sledujete, sa po novom dajú vypnúť. Vďaka týmto upozorneniam Facebook zvyšuje engagement. Červené ikonky upozornenie síce pútajú pozornosť, ale ak je ich príliš veľa, nie sú pre používateľov príjemné a skôr ich obťažujú. Facebook testuje možnosť notifikácie vypnúť. Ak chcete zistiť, či ste súčasťou testovania, prejdite do sekcie Nastavenia a súkromie, kliknite na Nastavenia a potom dole na Upozornenie. Tam uvidíte nápis Bodky (Dots) upozornenie, kde si môžete upozornenie vypnúť.
Novinky na Instagrame
- CHAT-ujte v Instagram Stories
V júli Instagram predstavil nový sticker do Instagram Stories – chat. Nová nálepka Chat vám umožňuje požiadať svojich followerov, aby sa pripojili ku skupinovému chatu. Chat sticker je pomerne jednoduchá a Instagram ju predstavuje ako riešenie pre ľudí, ktorí chcú viesť skupinovú konverzáciu o niečom, čo sa deje, alebo na plánovanie udalosti. Už ste sa zapojili do chatu v Stories alebo ste takýto chat iniciovali?
Zdroj: https://www.theverge.com/2019/7/2/20679070/instagram-chat-sticker-stories-group-dm
- Instagram testuje skrývanie like-ov vo viacerých krajinách
Instagram robí krok smerom k tomu, aby sa stal menej komplikovanou platformou. Sociálna sieť vlastnená Facebookom teraz skrýva lajky a zobrazenia na fotografiách a videách, ktoré sú zdieľané na platforme. Ide o tieto krajiny:
- Austrália
- Brazília
- Kanade
- Írsko
- Taliansko
- Japonsko
- Nový Zéland
Funkcia, ktorá sa momentálne testuje v týchto vybraných krajinách, skrýva počítadlá na zobrazenie like-ov a zobrazení videí a fotografií v službe Instagram Feed.
„Chceme, aby sa vaši priatelia sústredili na fotografie a videá, ktoré zdieľate. Stále môžete vidieť svoje vlastné obľúbené položky kliknutím na zoznam ľudí, ktorým sa to páčilo, ale vaši priatelia nebudú môcť vidieť, koľko má váš príspevok like-ov,“ hovorí Instagram v oficiálnom vyhlásení.
Zdroj: Twitter @Instagram
- Instagram pracuje na novom nástroji Stop Motion pre IG stories
Instagram vyvíja novú funkciu pre Stories s názvom Stop Motion, pomocou ktorej budete môcť na základe vytvorených snímok tvoriť videa. Tie sú na sociálnych sieťach veľmi populárnym formátom, a preto sa Instagram snaží držať krok a vyvíjať nové nástroje, ktoré pomôžu užívateľom s ich tvorbou jednoduchým a efektívnym spôsobom. Funkcia je v štádiu vývoja a testovania, nie je však zatiaľ jasné, kedy ju Instagram oficiálne zavedie.
Zdroj: https://twitter.com/wongmjane/status/1142532379598131200
Ani LinkedIn nezaháľa
- LinkedIn pridáva 3 nové funkcie
A konkrétne ide o tieto tri prvky:
- aktualizuje správcu kampaní
- pridáva zvýšenie povedomia o značke (brand awareness)
- zavádza možnosti konverzných kampaní
LinkedIn strategicky buduje svoju reklamnú platformu pre marketérov, ktorí riadia kampane s veľkým objemom. Za posledný rok neustále rozširuje nové reklamné funkcie vrátane redizajnu svojho správcu kampaní tak, aby bol založený na cieľoch. Tieto najnovšie aktualizácie sú v súlade s cieľom LinkedIn vytvoriť reklamnú platformu založenú na cieľoch.
- LinkedIn uvádza na trh novú funkciu, ktorá má pomôcť malým a stredným podnikom propagovať svoje ponuky služieb
Majitelia malých a stredných podnikov môžu teraz propagovať služby, ktoré ponúkajú, priamo na svojej profilovej stránke. Keď majitelia týchto podnikov pridajú zoznamy služieb do svojho profilu, automaticky sa budú zobrazovať v relevantných výsledkoch vyhľadávania pre tieto služby. Táto nová funkcia sa prvýkrát uvádza na trh pre malých podnikateľov a nezávislých pracovníkov v USA s predplatným Premium Business LinkedIn, ale spoločnosť uviedla, že ju na jeseň sprístupní všetkým majiteľom malým a stredným podnikom.
The best of YouTube
- YouTube ponúka tvorcom viac výnosných príležitostí
YouTube zavádza nové možnosti výnosov pre tvorcov, vrátane Super Stickers a nových úrovní členstva na kanáli. Pridáva tiež ďalších obchodných partnerov. Obchodníci a tvorcovia často často spolupracujú, ale tvorcovia sú sami o sebe obchodníkmi. Tieto nové funkcie služby YouTube dávajú tvorcom nové spôsoby mimo samotnej reklamy, aby generovali viac výnosov na platforme – ktorá súťaží s tvorcami obsahu na obľúbených sociálnych sieťach, ako je Facebook, Instagram, Twitter či Snapchat.
Zdroj: https://marketingland.com/youtube-offers-creators-more-revenue-opportunities-263701
- TrueView pre akcie sa rozširuje na video partnerov spoločnosti Google
Videoreklamy TrueView sú špeciálne prispôsobené pre performance inzerentov s CTA bannerom, ktorý sa zobrazuje počas a po prehratí videa. Ak ste na YouTube našli úspech s reklamami TrueView pre akcie, pomôže vám to rozšíriť kampane. Možnosť aktivácie inventára video partnerov je k dispozícii v sekcii Siete (Networks section) na stránke nastavení kampane na UI.
Ďakujem, že ste dočítali náš blog do konca. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor v komentároch na Facebooku.
Dianie v našej agentúre môžete sledovať aj na našom Instagrame.