logo
logo

Get in touch

Awesome Image Awesome Image

Marketing Sociálne siete June 4, 2019

Online novinky – máj 2019

Written by Kika

comments 0

Máj, lásky čas, veru! Veríme, že váš máj bol plný lásky aj milovanej práce, a keďže my v PTA group milujeme digitál, prinášame vám všetko dôležité (aj láskavé), čo sa v digitálnom svete pomenilo, vynovilo a upravilo:

Jedno srdiečko nestačí! 

Používate rýchle akcie – reakcie v Instagram stories? Tak v budúcnosti si budeme posielať aj reakcie na príspevky, lebo len srdiečko nie je dostatočné vyjadrenie záujmu o pekný post. 

Po novom sa budú rýchle reakcie s vybranými smajlíkmi dať posielať aj v klasických príspevkoch vo feede, ale konkrétna reakcia sa zobrazí v directe. Zatiaľ sa možnosť len testuje, no Instagram zároveň testuje aj úplne skrytie lajkov (srdiečok) pod príspevkom

Májové novinky

Reklama na Facebook stories

Facebook stories sú dospelé! Nie, záujemcovia o používanie tejto možnosti nenarastajú, ale môžete cez story publikovať reklamy. Otázkou však zostáva, či to má nejaký veľký význam, keďže ich veľa ľudí stále nepoužíva. 

Ak budete promovať fotku, na story sa zdrží 6 sekúnd a video môže mať na stories maximálne 15 sekúnd. Toto sa netestuje, toto je realita. 

“Youtube je denne sledovaný 250 miliónov hodín.”

Kryptomena modrej sociálnej siete? 

Nežartujeme, Facebook pracuje na vlastnej kryptomene. A teda, bude to veľký krok pre Facebook, ale ešte väčší pre eCommerce.

májové novinky

Viete si to predstaviť? Ak ňou v budúcnosti reálne budeme môcť platiť, výhodou môže byť najmä zrazenie „bočných“ poplatkov ako pri Mastercard alebo Vise.

Poďme sa spolu rozprávať na Instagrame

V budúcnosti sa toho pravdepodobne dočkáme, nakoľko o direct masívne stúpa záujem a zdieľa sa v nich kopec príspevkov, do skupinových chatov sa budeme pozývať cez story nálepkou JOIN CHAT

Na pripojenie do chatu bude stačiť kliknúť na nálepku, pôvodcovi storky príde upozornenie a následne to, predpokladáme, potvrdí a už si píšete. Ak budete chcieť nálepku využiť, budete musieť do story uviesť, čoho sa chat týka

Google znamená kvalita

Google rozumie nárokom používateľov a chystá sa podporiť HQ obrázky, dokonca aj 3D obrázky. Vychádza z jednoduchej kauzality: ľudia milujú kvalitné obrázky. 

Okrem toho čoskoro pridá aj funciu swipe-up. Po otvorení vyhľadaného obrázku na telefóne sa zobrazí aj možnosť ťahať prstom nahor a presunúť sa tak na web. 

Objednaje si jedlo cez Google!

Google sa snaží nielen vyhovieť požiadávkam ľudí, ale chce im zaručene zlepšiť život. Spustil objednávanie jedla priamo cez seba.

Jednoducho zadajte názov reštaurácie do Googlu a možnosť objednávky by sa mala zobraziť hneď cez Moju firmu. Potom si vyberiete jedlo a zaplatíte. Tu nájdete presný postup. Ak tam možnosť nie je, reštika ešte nemá túto možnosť k dispozícii, vyčkajte trošku času.

Ak by ste si chceli jedlo objednať cez Google Assistant v telefóne, musíte sa teleportovať do USA a hovoriť naňho po anglicky. 

májové novinky

Obmedzenie live vysielania na FB

O polemike Facebooku ako a či zrušiť live vysielanie sme vás už v online novinkách informovali: “Vzhľadom na vážne a smutné skutočnosti novozélandského útoku Facebook polemizuje, ako živé vysielanie obmedziť, možnosť úplneho zrušenia live vysielania nevylučuje.” 

Ide však do tuhého. Každý, kto poruší pravidlá Facebook ohľadne nenávistných prejavov, rasistických útokov či šírenia nepravdivého obsahu dostane od Facebooku obmedzenie na vysielanie naživo. Obmedzenia budú mať rôzne časové trvania v závislosti od porušenia pravidiel.

Ak Facebook nezabráni šíreniu nenávistného prejavu na platforme Live, bude musieť zaplatiť pokutu 10% ročného obratu

Ponúknite sa naším dezertom!

Zo sladkého májového digi menu vyberáme: 

  • Youtube zavádza nové metriky. Už nebude dôležitý údaj počet videní videa, ale bude záležať napríklad aj na tom, koľko trvalo písanie komentáru, koľkokrát si pozriel istú časť vo videu a iné podrobné faktory úspešnosti videa. 
  • Viete, koľko hodín je Youtube denne sledovaný? Globálne je to 250 miliónov hodín.
  • Facebook testuje pridanie nálepiek s odkazom/preklikom v stories. Na rozdiel od Instagramu nebude potrebovať 10K followerov, stačí použiť storku. 
  • Na Facebooku sa tiež zaktualizovala funkcia “Zobraziť ako” (verejný profil) a jednoduchšie si premažete veci z profilu, ktoré tam nechce mať verejne.
  • Instagram testuje zoraďovanie likes od najčerstvejších po najstaršie. A pravdepodobne pribudne aj štatistika unfollow. Áno, divné, nakoľko zároveň testuje aj skytie počtu likes.
  • Pre Google, Apple aj Amazon budú platiť nové podmienky v oblasti daní. Budú ich musieť odvádzať vo všetkých krajinách, kde pôsobia, nielen tam, kde majú základňu. Teda money, money, money…
  • Všimli ste si, že vizuál reklamy v mobilnom vyhľadávaní sa zmenil? Alebo lepšie povedané, stratil sa pomedzi organikou, tak pozor na to,  kam kliknete. 
  • Instagram aj Pinterest podporili dúhový pochod. Na Pintereste po zadaní akéhokoľvek hesla s “pride” pribudne dúhový textový filter a na Instagrame budete mať dúhové koliečko v stories, ak použijete #pride alebo #loveislove. 
  • Business Manager čakajú do roka 2020 veľké zmeny.  

Zdroje obrázkov: pixabay.com, pexels.com