Svieži vzduch, slnkom zaliate dni a veľký jarný refresh aj v online svete! Marec priniesol niekoľko prelomových noviniek, spievať nebudú len vtáci:
Karaoke v storíčkach?
Na Instagrame sa testujú aj 3 nové možnosti:
- možnosť chronologicky si upraviť zoznam ľudí, ktorých sledujem,
- možnosť search baru pri zozname lajkov, takže stalkeri si v tomto zozname jednoducho vyhľadajú, či XY dal na konkrétnu fotku lajk (SRSLY, Instagram???)
- možnosť na stories – karaoke! Ak budete v krajine, v ktorej sa dá zdieľať hudba, tak v stories sa onedlho objaví nový nástroj s textom aktuálnej piesne. Vyzdieľate si hudbičku spolu s textom piesne a nech sa páči, spievajte!
Ak sa chytáte za hlavu, prečo sa Instagram zameriava na hravé veci, odpoveď je jednoduchá – chce sa podobať TikToku, keďže mu rastie konkurencia. A ešte by aj chcel podporiť hudobné videá, pretože majú vysokú mieru interakcie.
Dark mode Messenger
Máte už „temný“ Messenger? No tak si ho rýchlo nastavte s naším minitutoriálom:
- Uistite sa, že máte najnovšiu aktualizáciu aplikácie.
- Kliknite na ľubovoľný chat, v ktorom nastavíte smajlíka chatu mesiac (ukrojené „C“):🌙
- Pošlite 🌙 ako správu v tom istom chate.
- Niektorým sa dark mode prepol už v tomto kroku, gratulujeme. V prípade ak nie, dvakrát kliknite na 🌙 správu.
- Welcome to the DARK SIDE!
Dark mode si môžete zapnúť aj na Twitteri – tam si dokonca môžete vybrať, či chcete tmavý alebo eštetmavší mód.
Vynovené live vysielanie na Instagrame
Na začiatku marca sa Instagram rozhodol podporiť „lajfko“ na Instagrame. Živé vysielanie sa už niekoľko týždňov pýši nálepkami LIVE QUESTION (Q&A live).
Od marca môžu streameri dodať svojmu live videu titulku, resp. názov, ktorý sa objaví v hornej časti videa počas celého streamovania.
Jej úlohou je uviesť nových divákov rýchlo do obrazu, pretože väčšina z nich pribúda počas vysielania a ak nevedia, o čo ide, je vyššia pravdepodobnosť, že odídu do niekoľkých sekúnd. Táto vychytávka by tomu mala zabrániť.
Koniec live videí na Facebooku?
Sociálne siete, špeciálne live prenos, nemusia byť používané len v dobrom svetle. Vzhľadom na vážne a smutné skutočnosti novozélandského útoku Facebook polemizuje, ako živé vysielanie obmedziť, možnosť úplneho zrušenia live vysielania nevylučuje.
Útok bol totižto zaznamenaný naživo. Okrem toho, Facebook hovorí aj o niekoľkých iných prípadoch, kedy bola platforma Facebook Live zneužitá inými útočníkmi, aby tak získali popularitu v komunite.
Keďže sa deje v reálnom čase, Facebook nemá šancu zamedziť prístup vysielať ľuďom, ktorí ju zneužívajú na podobné spôsoby. Aktuálne pracuje na vylepšeniach, ktoré pomôžu odhaliť a odstrániť nenávistný obsah rýchlešie ako doteraz.
Zbohom hoax videá
Pri vážnej téme ešte zostaneme: na Youtube sa testuje „Fact-check“, aby mohol “stopnúť” dezinformačné videá. Pri vyhľadávaní videí, ktoré sa týka citlivého obsahu a možných zavádzajúcich informácií, vyskočí upozornenie, že môže ísť o hoax.
Youtube vás už pri hľadaní upozorní na možný výskyt hoaxov a pridá aj link na overený fakt. Aktuálne je Fact-check k dispozícii len v Indii, ale veríme, že táto mimoriadne užitočná možnosť sa rozšíri do celého sveta.
Nákupná revolúcia vol. 1: Google obrázky s možnosťou nákupu
Táto unikátna novinka sa momentálne testuje na značkách s nábytkom, aby sa Google reklamám už vo fáze hľadania inšpirácie podarilo odchytiť nákupcu.
Zobrazí sa vám obrázok s označovníkom ako pri Instagram produktoch a po kliknutí na obrázok sa zobrazia podrobnosti o produkte aj značke. Myslíme si, že prichádza revolúcia reklám a nakupovania na Googli!
Nákupná revolúcia vol. 2: Check-out na Instagrame
Instagram v USA spustil beta verziu novej formy nakupovania v aplikácii. Pri reklamách s označením konkrétnych produktov bude stačiť pár klikov, výber farby či veľkosti a hups, objednali ste si nový produkt.
Aj všetky upozornenia ohľadom stavu objednávky budete sledovať prostredníctvom Instagramu. Nakupovanie bez opustenia Instagramu je veľmi odvážnym krokom, preto sa Instagram neponáhľa a s ďalšími krokmi je opatrný.
Branded content ads ako novinka pre Influencer marketing
Na Instagrame sa značkám zefektívni spolupráca s influencermi, pretože Instagram uvádza nový formát reklamy. Značkám výrazne zjednoduší spoluprácu s influencermi, umožní im promovať ich obsah “podľa seba”.
Ak značka pracuje s influencerom, tento typ reklamy jej dovolí sponzorovať príspevky vytvorené influencermi samostatne.
Ak influencer osloví svoju skupinu, je to pre značku super, no týmto spôsobom bude môcť značka jeho obsah zaboostovať a odpromovať pred ďalšou cieľovkou, ktorú si značka sama vyberie – maximalizuje sa tým influencer marketing.
Nový typ reklamy je rozšírenou funkciou taggovacieho systému „Platené partnerstvo“, zatiaľ sa testuje, no značkám sa pozdáva, keďže to bude pre ne ekonomicky výhodnejšie.
R.I.P. Relevance score vo Facebook Ads
Relevance score, údaj, v ktorom ste si mohli kontrolovať relevanciu reklamy končí. Metrika obsahovala stupnicu od 1 (najhoršie) po 10 (najlepšie), no nebola dostatočne presná. Facebook sa rozhodol zaviesť 3 nové metriky:
- Quality ranking, ktoré meria kvalitu reklamy v porovnaní s konkurenčnou reklamou, ktorá je cielená na rovnaké publikum
- Engagement rate ranking bude merať očakávaný stupeň engagementu reklamy a porovná ho s konkurenčnou reklamou, ktorá je cielená na rovnaké publikum.
- Conversion rate ranking odmeria očakávaný konverzný pomer reklamy a porovnáva ho s konverzným pomerom konkurenčnej reklamy cielenej na rovnaké publikum.
Lepšie, nie?
Ako sa Facebook snaží zvyšovať engagement
Nie je žiadnym tajomstvom, že engagement na Facebooku stránkam klesá. Facebook preto testuje novinky:
- Pri zdieľaných článkoch pribudne štítok: kto z mojich priateľov prečítal tento článok:„READ BY YOUR FRIENDS“.
Neukáže vám presný zoznam ľudí, ale skôr využije ľudskú zvedavosť. Veď keď to videli moji kamoši, tak aj ja si kliknem. A vôbec nevadí, ak sa prekliknete sa do nejakého peklíčka. Hlavne, že kliknete. - Druhá novinka je zaujímavejšia, avšak demonštruje, že sme lenivci leniví. Facebook testuje zjednodušenie a zrýchlenie reagovania na fotky či videá. Len pridržíte prst na poste a vyskočí vám rýchle okienko s možnosťami reakcie a komentovania.
JEDNOHUBKY Z JARNÉHO MARCOVÉHO MENU:
- Počas marca sa objavila limitka nálepiek pre ženy (na počesť MDŽ) na Facebook stories. WOMEN PWR!
- TikTok rastie – na americkom trhu má teraz viac ako 26 miliónov aktívnych používateľov (stav k 1. marcu), 1 miliardu stiahnutí a od februára testuje reklamy.
- Na Instagrame sa kvôli psychohygiene budete môcť “vypnúť” – s Pause All si vypnete všetky upozornenia na niekoľko vopred stanovených časov. Zbohom zbytočnému rozptyľovaniu sa peknými obrázkami?
- Na profesionálnej sieti Linkedin sa objavujú trendové témy. Vidieť ich môžu niektorí napravo v malom obdĺžniku, no veríme, že táto možnosť bude o chvíľku k dispozícií pre všetkých. V Indii je táto novinka už spustená.
- Call-only ads má rozšírený počet znakov: z 25 znakov na 30 znakov. Názov firmy sa odteraz vkladá do časti popisu reklamy, čiže hneď na začiatok.
- Google zaviedol vylepšené AR filtre v Youtube príbehoch, nazval ich Real Time AR selfie. Sú podobné, ako má Snapchat, len vylepšené, presvedčivejšie, s intenzívnejším ukotvením a dajú sa pripnúť aj dodatočne k už existujúcim fotkám a videám.
- Na twitteri sa testujú stories. #storiesruntheword
- V apríli zaboduje aj Snapchat, ktorý spúšťa hernú platformu.
- Instagram taktiež testuje nový vizuál stories. Celé to bude prebiehať v polkruhu, pravdepodobne preto, aby posúvanie doprava nabralo ešte silnejší moment v aplikácii.
Zdroj obrázkov: socialmediatoday.com, pexels.com