Po dlhšej dobe Vás opäť vítame pri ďalšom pokračovaní série PPC článkov z prostredia Google Ads.
V predošlej časti “Ako na Display? Part 1. “ sme si priblížili:
- z čoho sa Display network (Obsahová sieť) skladá,
- aké typy reklám máme k dispozícii,
- aké cenové ponuky môžeme využívať.
Definujeme si možnosti pri tvorbe bannerovej kampane v Obsahovej sieti, atribúty bannerov a možnosti cielenia na používateľov.
Aké atribúty má banner spĺňať?
Skôr ako sa dostaneme k nastaveniu kampane, povieme si, aké atribúty musí banner spĺňať aby sa mohol zobrazovať v obsahovej sieti.
Rozmery bannerov
Aby sa Vaše bannery zobrazovali na weboch (v priestore pre AdSense reklamu), je potrebné upraviť rozmery bannerov do štandardných rozmerov reklám. Existuje ich viacero a informácie o nich sú voľne dohľadatelné.
Nami doposiaľ osvedčenými rozmeri sú: 200×200, 250×250, 300×250, 320×100, 336×280, 120×600, 300×600, 728×90 a 970×250.
Veľkosť bannerov
Jednou z ďalších vecí, na ktoré nezabúdajte je veľkosť. Maximálna veľkosť banneru, ktorú Google Ads akceptuje je 150 Kb na 1 banner.
Môže sa však stať, že počas prípravy vizuálov na limit zabudnete. Netreba si však lámať hlavu, jednoducho využite jednu z xy dostupných služieb na kompresiu obrázkov, ktorá za pár sekúnd zníži veľkosť vizuálov niekedy aj o polovicu (samozrejme banner bude naďalej rozpoznateľný).
Nezabudnúť na CTA tlačidlá
Do vizuálov je vhodné vkladať Call to Action tlačidlá napr. “Viac info”. Podvedome tak vyvoláte u používateľov záujem dozvedieť sa viac informácií, stiahnuť aplikáciu alebo nakúpiť na webe.
Nie je však povolené umiestňovanie kurzoru myši alebo podobných pointerov do bannerov (náznak prekliku na web)!
Aké máte možnosti nastavenia kampane v Obsahovej sieti?
Vytvorenie kampane pre Obsahovú sieť spočíva v podobných krokoch ako pri kampaniach vo Vyhľadávacej sieti, ktorej sme sa venovali v sérii článkov „Ako na search?“.
Predstavme si teda základné možnosti nastavenia kampane spoločne:
- Vytvorte si kampaň len pre Obsahovú sieť
(nevytvárajte si kampaň vo Vyhľadávacej sieti s optimalizovanou Obsahovou sieťou) a budete mať istotu že 100% rozpočtu kampane sa využíva na bannery.
- Zvoľte si, akým spôsobom bude účtované za reklamy.
Máte na výber z: CPC (cena za klik), CPM (cena za tisíc zobrazení) alebo CPA (cena za akvizíciu – napr. nákup na webe).
- Vyberte si spôsob zobrazovania sa reklám:
- Štandardné – reklamy sa budú zobrazovať rovnomerne počas celého dňa na základe stanoveného denného rozpočtu (odporúčame ak máte obmedzený rozpočet),
- Zrýchlené – reklamy sa budú zobrazovať tak často ako to len bude možné (odrazí sa to na rýchlejšom míňaní rozpočtu).
- Možnosť automatického zacielenia táto možnosť vám pomôže rozšíriť cielenie a získať tak nových potencionálnych zákazníkov (ak chcete cieliť na presnú skupinu používateľov, neodporúčame vám túto možnosť). Na výber je z dvoch možností:
- Konzervatívne cielenie: ak napríklad používame v kampani kľúčové slovo šaty, pri konzervatívnom cielení sa môžu reklamy rozšíriť o umiestnenia zhodné s červenými šatami.
- Agresívne cielenie: v prípade, že v kampani využívame rovnaké kľúčové slovo šaty, pri agresívnom cielení sa bannery môžu rozšíriť o umiestnenia zhodné s doplnkami k oblečeniu.
Akými spôsobmi môžete cieliť bannery v obsahovej sieti?
Okrem geografického a demografického cielenia na úrovni kampane, môžete cieliť bannery v reklamných skupinách na kľúčové slová, konkrétne weby, publiká tvorené zo záujmov, nákupných úmyslov používateľov a podľa interakcií s firmou.
Nezabúdajte, že pri možnosti cielenia existuje aj možnosť vylučovania.
Bannerovú kampaň môžeme cieliť na:
- Kľúčové slová
Google nájde vhodné umiestnenia reklám z hľadiska relevancie obsahu webu a kľúčového slova. Banner sa môže zobraziť aj na nesúvisiacom webe používateľovi, ktorý vyhľadával súvisiace kľúčové slová.
- Konkrétne weby
Táto možnosť vám umožní cieliť reklamu na konkrétne weby, ktoré Vaša cieľová skupina prehliada.
- Publiká na základe záujmov
Cielením na publiká, dokážete osloviť ľudí na základe ich záujmov, návykov a ich aktívneho vyhľadávania (napr. milovníci luxusného cestovania, nákupní maniaci, vyznávači sociálnych médií).
- Publiká na základe nákupných úmyslov
Týmto typom publika dokážeme cieliť na ľudí, ktorý sa zaujímajú o určitý typ alebo typy produktov (napr. automobilové brzdy, Knihy, Nové domy (na predaj)).
- Publiká na základe interakcie s Vašou firmou
Publikum vytvorené z používateľov, ktoré svojim spôsobom už interagovalo s Vaším webom. Jedná sa o tzv. Remarketing o ktorom si povieme bližšie nabudúce.
Ak sa rozhodnete využiť viaceré možnosti cielenia v jednej kampani, odporúčame vám vytvárať samostatné reklamné skupiny pre jednotlivé druhy cielenia.
Umožní vám to efektívnejšie optimalizovať, vyhodnocovať a upravovať jednotlivé reklamné skupiny.
TIP:
Na hromadný import bannerov a nastavenie vstupnej stránky je efektívne využiť Google Ads Editor. Pomocou funkcie Vykonať viaceré zmeny, naimportujete bannery do všetkých reklamných skupín a označením doposiaľ všetkých naimportovaných bannerov vložíte vstupnú stránku, ktorá slúži ako preklik na web.
Zaberie vám to pár sekúnd.
Zhrnutie v skratke
Veríme, že náš článok vám priblížil možnosti nastavenia, cielenia a základných atribútov na ktoré nezabúdať pri v tvorbe bannerov do Obsahovej sieti Google.
V najbližšom článku budeme rozoberať formát kampane Click to call a povieme si jej výhody, základné nastavenia a prezradíme vám aj tipy a triky.