Február je síce rýchly a krátky mesiac, no online novinkami nešetril. Instagram oslavoval veľké čísla na stories aj prečisťoval účty od falošných followerov. Profesionálne a zodpovedne sa k digi-updatom postavil aj LinkedIn, ktorý sa teší čoraz väčšej obľube a pribúdajúcim používateľom.
Ak vás hnevá s reklamami, ktoré nechce schváliť za nič na svete, tak v tom nie ste sami. Nepáči sa mu jazyk vašej reklamy:
Ako sa WhatsApp, Instagram aj Facebook zjednotia
V jednote je sila. A keďže Mark Zuckerberg všetky vyššie spomenuté vlastní, premýšľa o tom, že si ich prepojí. Tak, aby ste si dokázali písať cez všetky platformy (v podstate) naraz, no aj v prípade, ak z nich používate len jednu, povedzme Facebook Messenger a chcete napísať kamatátovi na WhatsApp. Pôjde to.
Na Instagram komentáre stránky sa už teraz dá odpovedať aj z FB Page Admin účtu cez správy, no rozosielanie a odpovedanie na správy zo sociálnych sietí WhatsApp, Instagram aj Facebook Messenger bude intenzívnejšie zintegrované.
A nebojte sa, siete budú naďalej fungovať ako samostatné aplikácie. Z jednoduchého písania správ naprieč kanálmi sa budeme môcť tešiť pravdepodobne až na konci budúceho roka.
Page Quality a.k.a. kvalita stránky a.k.a. feedback priamo od Facebooku
Social media managers, špecialitka pre vás! Ak spravujete stránky, Facebook vám pripraví na mieru šitý feedback.
Pri nastaveniach stránky v hornej lište sa od začiatku februára nachádza nová možnosť – Page Quality/ Kvalita stránky – kde nájdete, čo podľa Facebooku robíte na stránke dobre, čo zle, ktoré reklamy vám zakázal, alebo či ste porušili pravidlá.
Pre adminov skupín Facebook pridal 3 supermožnosti, ako šéfovať jednoduchšie:
- Špeciálne formátovanie postov v skupine – ak ste admin skupiny, nebude pre vás žiaden problém využívať rôzne nové odrážky v texte, veľkosť textu či iné fonty písma – súborne by sme tieto špecialitky nazvali ako “adminské písacie supermožnosti”, lebo vaše posty budú vynikať!
- Označovanie spolupráce – budete tiež môcť označovať post, ak pôjde o spoluprácu so značkami.
- Vylepšená skupinová komunikácia – ak na vašej stránke niekto robí neplechu a publikuje posty, ktoré so skupinou nesúvisia, budete mu vedieť poskytnúť dostatočné informácie o tom, čo urobil nesprávne. Taktiež ho môžete na istý čas v skupine odstaviť.
Textové google reklamy (Google Text Ad) na Youtube
Možnosť zobrazovať search reklamu v mobilnej verzii Youtube sa nedlho testovala a zožala veľký úspech. Po niekoľkých mesiacoch sa rozhodlo, že takáto reklama dosahuje podobný výkon ako klasická search reklama.
A tak sa textové google reklamy budú zobrazovať na Youtube. Zatiaľ iba v appke.
AR rozšírenie v Google Maps app
Rozšírená realita v mapách sa zatiaľ sa len testuje, ale pevne veríme, že bude mať úspech.
Navigovanie nikdy nebolo jednoduchšie ako za situácie, že pri zapnutej „trase“ v mapách budete pred sebou vidieť celú ulicu, celý priestor okolo seba a v prípade, že budete potrebovať zmeniť smer jazdy zobrazia sa vám obrovské šípky.
Vďaka rozšírenej realite sa určite nestane, že nebude vedieť, ktorým smerom sa vydať v ústrety vaším cestám.
Niekoľko noviniek od profíkov
LinkedIn rastie, prináša profesionálne rozhodnutia, ale aj obmedzuje:
- Na začiatok smutnejšia správa – LinkedIn zakazuje reklamy, ktoré sú v slovenčine. Ak ich budete chcieť spustiť, budete si ich musieť prehodiť do angličtiny, alebo mať jednoducho, šťastie, pretože niektoré ešte stále v slovenčine prejdú. (Napríklad nám niekoľko reklám schválil aj v slovenčine, no museli sme výrazne okresať text v reklame.)
- No môže nás potešiť fakt, že LinkedIn rozšíril cielenie reklám. Budete ich môcť zacieliť na lookalike audiences, teda ľudí, o ktorých je pravdepodobné, že sa im váš content bude páčiť, lebo sú podobní, niečím prepojení s publikom, ktoré sa u vás už angažovalo.
- Turururu, je to aj na tejto sieti! LinkedIn Interest cielenie! LinkedIn pridáva aj novú možnosť, a to cielenie na záujmy. K demografii, pracovným skúsenostiam, vzdelaniu a podobným profesionálnym charakteristikám pribudne zacielenie na viac ako 200 kategórií profesionálnych záujmov vrátane záujmov ako “Umelá inteligencia”, “Globálna ekonomika” či “Skúsenosť so zákazníkmi”.
- V Amerike LinkedIn dokonca testuje live videá!
Instagram Stories Quiz Stickers
Instagram stories oficálne používa viac ako 500 miliónov užívateľov na dennej báze. Preto nezaháľa a s vychytávkami storíčiek pokračuje: napríklad s novým toolom KVÍZ. Instagram stories už na podobnom princípe jeden nástroj má, je ním obľúbená anketa, no v tomto nástroji bude na výber z niekoľkých možností, nielen z dvoch.
Bohužiaľ, naplno ho ešte užívať nemôžeme, zatiaľ je v testingu. My sa však už nevieme dočkať, keď budeme kvízovať o sto-šesť v našich insta-múdrych-štvrtkoch. Nevieš, o čom je reč? Tak nás followuj na Instagrame a každý štvrtok zapotíš svoje mozgové závity pri našich otázočkách!
Stories sa budú šíriť intenzívnejšie
Silu stories v online prostredí nemusíme (a ani nechceme) spochybňovať, no majstri instagramoví sa rozhodli, že ich ešte o niečo posilní. Budete ich vedieť prezdieľať kamkoľvek.
Každá story bude mať svoj link, ktorý si zazdieľate, kde chcete – bude to znamenať viac klikov=videní, viac engagementu, viac pár-sekundových príbehov, viac zábavy! Rozkliknite si možnosť „Viac“ po vypublikovaní story a túto novotinu nájdete v možnosti „Share link to entire Story…“
S týmto sa bude dať robiť aj pekné crosspromo naprieč sieťami.
Goodbye fake followers
Instagram intenzívne pracoval aj na tom, aby „stransparentnil“ tento jednoducho kúpiteľný trend sociálnych sietí. Vyčistil niekoľko účtov, ktoré sa javili ako falošné. teda dlhodobo neaktívne. Toto veľké upratovanie vo followeroch zastihlo aj bežných používateľov, aj kráľov instagramu. Kim Kardashian tak prišla o niekoľko miliónov sledovateľov. Jups.
IGTV už aj vo feede
Instagram síce na stories oslavuje vysoké čísla, na formáte IGTV také čísla nedosahuje ani zďaleka. Od novembra začal pracovať na tom, aby sme si stories vedeli zdieľať na storke, no nestačilo. Tak sa rozhodol, že skrátené IGTV videá budete môcť zazdieľať aj vo feede ako sneak-peek k vašemu veľdielu.
Ak vytvoríte IGTV video, IG automaticky umožní prezdieľať krátku ukážku videa vo feede s preklikom na celé video do platformy IGTV. Toto si pravdepodobne nájde obľubu v publiku, minimálne v zahraničnom a ocenia ho určite aj fashion blogerky, ktoré svoje spolupráce so značkami nahrávajú na IGTV.
Sprísnené pravidlá Instagramu
Ak sa budete chcieť na IG „pochváliť“ nejakou jazvou alebo úrazom, už to nepôjde ľahko. Instagram si uvedomil, že existuje veľa účtov a veeeľa teens účtov, ktoré si stavajú svoj content na ubližovaní, sebapoškodzovaní a zobrazovaní explicitnejšieho obsahu. Takéto prejavy zväčša symbolizujú kričanie o pomoc.
Instagram teda zakázal pridávať obsah – obrázky sebapoškodzovania, rezania či uzdravených jaziev, ale aj hashtagy či podobné odkazy s touto problematikou na jeho virtuálnej pôde. Tomuto kroku sa naozaj tešíme a sme radi, že Instagram myslí aj na vážne témy.
Na záver ochutnajte z nášich šťavnatých online jednohubiek z februárového menu:
- Instagram Direct Messaging skrz web – alebo správy z Instagramu vybavíte z pohodlia počítaču.
- Messenger pridáva novú vynikajúcu možnosť. Správy, ktoré ste poslali pôjdu vrátiť späť. Vymažete ich z celej konvezrácie a nikto ich neuvidí.
K-O-N-E-Č-N-E! - Skype bude vymakanejší! Jeho nová funkcia rozmaže pozadie, resp. zaostrí na osobu.
- Gmail zmenil vizuál, a tiež doplnil niekoľko nových možnosti pri pravom kliku na mail.
- Koniec sociálnej siete Google+ sa blíži. Oficiálne sa rozlúčime 2. apríla 2019.
- Na ultranovej sociálnej sieti, TikTok sa testujú reklamy.
Zdroje obrázkov:
pexels.com, socialmediatoday.com