Máš už dosť školských lavíc? Nebaví ťa počúvať nudné a stokrát prežuté marketingové poučky? Hľadáš stáž, ktorá by ťa konečne naučila plávať vo vratkých vodách rýchlo meniaceho sa marketingu? V tomto prípade sa pohodlne usaď a prečítaj si príspevok od stážistky, ktorá len nedávno absolvovala jednu z najlepších pracovno-vzdelávacích aktivít vôbec.
Toto je Sima. Sima Ti odpovie na otázky prečo by si mal skúsiť práve stáž v ptagroup. Načrtne, čo ťa čaká a neminie, ak sa rozhodneš chytiť tejto príležitosti a takisto Ti pomôže zodpovedať otázku, či takáto stáž naozaj je alebo nie je pre teba. Zaujalo? Super, čítaj ďalej!
Stáž v ptagroup bola mojou treťou marketingovou stážou a s čistým svedomím môžem prehlásiť, že bola aj tou najlepšou. V prvom rade sa mi páčilo, že hneď na úvod nás čakal premyslený stážistický program, ktorý nás postupne previedol základnými piliermi online sveta. Na úplnom začiatku každého stážistu čakali úvodné certifikácie od Googlu(základy AdWords a Analytics). Aj keď sa test na prvý pohľad môže zdať ako tvrdý oriešok, toto úvodné testovanie slúžilo v prvom rade nám, stážistom, aby sme vedeli na čom vlastne sme a od akého množstva vedomostí sa vieme odraziť.
Krok za krokom…
…sme prechádzali od jedného manuálu k druhému a učili sa vytvárať nie len cvičné kampane,ale aj pracovať s rôznymi nástrojmi ako napr.:AdWords Editor, Google Tag Manager či Facebook Business Manager. S ubiehajúcimi dňami nám pribúdali úlohy na každý deň. To bolo skvelé, pretože každý deň bol iný, jedinečný a nový task so sebou priniesol vždy mnoho nových otáznikov i odpovedí. Našťastie, o zábavu sa nestaral len pestrý program úloh, ale aj výborný kolektív, ktorého som mohla byť súčasťou.
Prevažná časť úloh sa týkala výkonnostného marketingu, takže veľa času sme strávili vo víre čísel, dát, analýz a reportov, pričom jednou z posledných úloh bolo vypracovanie cvičného auditu kampaní. Práve pri ňom sa mi potvrdili slová mojich kolegov. Tí mi neraz zdôraznili, že by som mala hovoriť vždy jasne a zrozumiteľne, teda jazykom klienta. Ako viac textovo a kreatívne založeného človeka ma oslovila práca s nástrojom MailChimp a tiež ma bavilo vytváranie mesačného FB content plánu.
Feedback náš každodenný
Bez spätnej väzby sa človek len ťažko posunie ďalej. O to viac si vážim, že bola neoddeliteľnou súčasťou každej úlohy. Stážista tak presne vedel čo urobil zle, prípadne ako danú úlohu napraviť a dotiahnuť do konca.Nuž a v najlepšom prípade, zožal pochvalu. Koniec týždňa sa zasa nezaobišiel bez osobného rozhovoru s majiteľom firmy, naším Mišom, s ktorým sme preberali najmä osobné dojmy a pocity stážistického programu.
Ak sa ešte stále rozhoduješ, tu je malý sumár nakoniec:
Pre koho stáž je?
-Pre tých, ktorí majú radi nové výzvy.
-Pre tých, ktorí majú dostatok chuti a času učiť sa nové veci.
-Pre tých, ktorí radšej veci robia než ich teoretizujú.
Pre koho stáž nie je?
-Pre tých, ktorí potrebujú „len papier“ do školy.
-Pre tých, ktorí čakajú, že na stáži budú len kávičkovať a všetok čas strávia na Facebooku a Youtube.
-Pre tých, ktorí sa nechcú učiť nové veci a nezvládajú udržať relatívne svižné tempo vzdelávacieho programu.
Verím, že Ti tento článok pomohol či už nejakú stáž aktívne hľadáš alebo nad tým ešte len rozmýšľaš. Maj na pamäti, že v ptagroup ťa čaká nie len kopec úloh, ale aj srandy, spoločných obedov a partia skvelých chalanov (+1ks superženy), od ktorých sa toho veľa naučíš 🙂