S končiacim rokom 2017 a nastupujúcim rokom 2018, nastal čas na posledné online novinky v tomto roku. Dvanáste pokračovanie nášho blogu sa opäť bude venovať novinkám z výkonnostného marketingu, ale aj sociálnych sietí. Aby ste do nového roku vstúpili správnou nohou, poďme sa pozrieť na zmeny, ktoré môžete pre úspešný rok 2018 využiť vo svojich kampaniach.
Hodnotenie produktov v Google Nákupoch
Hodnotenie pomocou hviezdičiek je najčastejším spôsobom hodnotenia v online svete. Od spokojnosti s produktom až po kvalitu služieb. Aktuálne si môžete hodnotenie produktov zapnúť aj v reklamách v Google Nákupy a tým dať najavo zákazníkom, že Vaše produkty sú naozaj kvalitné. Tieto hodnotenia pochádzajú od iných nakupujúcich, čo zvyšuje ich dôveryhodnosť.
Už len nové zobrazenie Googel AdWords
Od januára Google AdWords pravdepodobne už neprepnete späť do starého a nami tak obľúbeného rozhrania. V každom prípade to musíme brať ako výhodu, pretože niektoré rozšírenia reklám a novinky v cielení sú dostupné len pre nové rozhranie. Preto po prvotnom šoku a chvíľkových problémoch s orientáciou v novom rozhraní, budeme brať toto vylepšenie skôr pozitívne ako negatívne.
Instagram Stories Hightlights
Popularita instagramových Stories od svojho vzniku narástla na takú úroveň, že Instagram/Facebook sa nám rozhodol poskytnúť umiestnenie svojich príbehov priamo na profilovú stránku. Tieto Stories zostanú na profilovej stránke tak dlho ako ich tam budete chcieť mať – nezmiznú po 24 hodinách ako klasické Stories. Stories Highlights je skvelým tiež nástrojom ako ukázať návštevníkovi profilu zaujímavé príbehy bez toho aby ste ho nútili preklikať sa všetkými príbehmi za deň.
Customer Match – zacielenie zákazníkov pomocou telefónneho čísla
Od decembra môžu inzerenti pre remarketing, vytváraný pomocou vlastných zoznamov zákazníkov alebo lookalike (podobného) publika, využívať cielenie na základe telefónnych čísiel. Všetko funguje na rovnakom princípe ako vlastné e-mailové zoznamy – AdWords zaregistruje mailovú adresu a porovná ju s hašovanými reťazcami Google. V prípade nájdenia zhody potom Google pridá účet do remarketingového zoznamu. Pri tomto spôsobe namiesto emailovej adresy využíva telefónne číslo.
Facebook Sound Collection
Správna hudba do videa nie je vždy jednoduchou voľbou. Veľa hudobných podmazov podlieha autorským právam a ich použitie na Facebooku alebo Instagrame preto neprejde schvaľovacím procesom. Facebook preto uvoľnil platformu Sound Collection, plnú voľne použiteľných hudobných podmazov a efektov. Vyhľadávanie funguje na základe žánru, nálady aj dĺžky. V knižnici efektov sa momentálne nachádza cez 1 500 efektov a ďalšie budú pribúdať.
Toľko z našich decembrových online noviniek. Viac zo sveta online marketingu sa dočítate na našom blogu, ktorý pre Vás píšeme každý mesiac. Vo svete sociálnych médií a výkonnostného marketingu sa preto nestratíte ak nás budete sledovať na Instagrame alebo na Facebooku aj v roku 2018 😉
Nateraz vám želám krásne sviatky v kruhu rodiny a prajeme úspešný rok 2018.