Na našom blogu sa každý mesiac venujeme novinkám z výkonnostného marketingu a marketingu na sociálnych sieťach. V novembrovom vydaní sa dočítate viac o optimalizácii rozpočtu kampaní, ako zaujať zákazníkov dynamickými reklamami na Facebooku alebo o tom ako zviditeľniť svoju textovú reklamu vo výsledkoch vyhľadávania na Googli.
Koniec Facebook exploreru?
V minulomesačnom blogu sme sa venovali rozdeleniu facebookovej nástenky na 2 rozličné. Novinky a Prieskumník. V Novinkách išlo primárne o príspevky priateľov a sponzorované reklamné príspevky stránok. V Prieskumníku sa zobrazovali príspevky stránok, ktoré neboli podporené reklamou. Test facebookového Prieskumníka (Explore Feed) pokračuje napriek tomu, že od pondelkového večera ľudia vidia príspevky facebookových stránok opäť tak ako kedysi. Hovorca Facebooku hovoril o bugu, ktorý už je opravený a test bude prebiehať naďalej.
„Prieskumník je spúšťaný celosvetovo. Mimo Slovenska a ďalších testovacích krajín však funguje inak – tam má ľuďom pomôcť objavovať nový obsah. Príspevky stránok, ktoré majú ľudia lajknuté, tam neboli presunuté z newsfeedu do Prieskumníka.“ píše Filip Struhárik pre portál Denník N.
Optimalizácia rozpočtu reklamy na Facebooku
Nový nástroj vhodný na optimalizáciu centrálneho rozpočtu pri facebookových kampaniach, ktorý bude následne inteligentne distribuovať rozpočet medzi reklamné sady tak, aby najväčšiu časť rozpočtu dostala najefektívnejšia reklama. Tento nástroj je výborným pomocníkom v prípade nastavenia viacerých reklamných sád a zároveň šetrí čas tým, že nemusíte manuálne presúvať rozpočty medzi reklamné sady. Predpokladá sa, že rozpočet na reklamu na Facebooku sa tak stane efektívnejším, inteligentne zacieleným a rozdeleným.
Nové dynamické reklamy pre cestovný ruch
Máte hotel alebo aspoň ubytovňu? Super. Aby vám Facebook pri propagácii pomohol osloviť čo najviac zákazníkov, ktorý sa pohybovali po rezervačných portáloch alebo aplikáciách, môžete teraz zobrazovať reklamy používateľom, ktorí si s pravdepodobnosťou pobyt rezervujú. Táto funkcionalita je dostupná pre všetkých inzerentov z oblasti hotelových služieb.
AdWords rozšírenia o propagáciu
V textových reklamách opäť prichádza k možnosti ešte viac zviditeľniť svoju reklamu. Popri najčastejšie využívaných rozšíreniach o odkazy, podstránky, adresu, telefonické funkcie, inzerentom AdWords uvoľnil aj novinku s názvom „Promotions Extension“ alebo tiež rozšírenia o propagáciu. Tieto rozšírenia sú dostupné len v novom rozhraní AdWords. Výborne sa hodia na akcie ako „Späť do školy“, „Black Friday“, „Halloween“, „Deň sv. Valentína“ alebo naše obľúbené „Vianoce“.
Takmer všetky z týchto noviniek si môžete vyskúšať na vlastných reklamných účtoch a otestovať si tak efektivitu v technických nastaveniach kampaní. Ak by ste chceli poradiť s nastavením nových kampaní, technických zlepšovákov alebo sa niečo priučiť, napíšte nám a môžeme si k tomu sadnúť u nás na Pražskej v Bratislave. Viac o tom ako efektívne nastaviť Vaše reklamy nájdete na našom blogu. Viac o tom ako pracujeme, ale aj nepracujeme, sa dozviete na našich sociálnych sieťach.