Mesiac sa s mesiacom stretol a my sme tu opäť s tými najdôležitejšími novinkami v online svete.
Po pohyblivej profilovka aj pohyblivá cover fotka?
Pomerne nedávno Facebook pridal na profily stránok možnosť prezentovať sa pohyblivou profilovkou. Túto možnosť teraz testujú aj na cover fotkách. Pohyblivú úvodnú fotku si môžete pozrieť na viacerých Facebook stránkach, napr. Orange Is The New Black alebo Narcos.
Facebook Pixel opäť o niečo múdrejší
Inzerenti na Facebooku budú mať opäť o niečo lepšie možnosti cielenia a reportovania svojich reklám. To vďaka vylepšenému Facebook Pixelu, ktorý odteraz zbiera dodatočné eventy. Celé vyjadrenie nájdete tu.
Instagram prichádza už aj v offline verzii
Na prehliadanie Instagram už internet potrebovať nebudete. Čiastočne 🙂 Na poslednej F8 konferencii Instagram oznámil príchod offline verzie pre Android, ktorá vám dovolí načítať feed, ktorý ste si predtým prezerali online a taktiež komentovať, lajkovať a podobne. Akákoľvek interakcia sa potom vykoná v momente vášho ďalšieho pripojenia na internet.
Instagram Stories prekonali svojho rivala Snapchat
To, že Instagram sa so svojimi Stories nechali „inšpirovať“ Snapchatom, nie je nejaké tajomstvo. A teraz svojim rastom Snapchat dokonca prekonali. Minulý mesiac Instagram Stories hlásia viac ako 200 miliónov aktívnych používateľov oproti 160 miliónov Snapchatistov.
Kompletný redizajn AdWordsu sa blíži
Prejdime teraz na novinky od Googlu. Mnohí inzerenti si v apríli mohli všimnúť v prostredí AdWords možnosť otestovať alpha verziu nového dizajnu, ktorý bol prvýkrát ohlásený pred niekoľkými mesiacmi. Teraz to celé naberá reálne kontúry s dostupnou verziou na testovanie, kde však stále chýba množstvo funkcií. Ako sa vám zatiaľ pozdáva?
Smart Display Campaing – nechajte to na robota
Nemáte čas tráviť na štúdiom a nastavovaním tak komplexnej veci, ako je obsahová sieť Google AdWords? V tom prípade vás poteší novinka – Smart Display kampane. Podstata je jednoduchá – nastavíte konverzie a necháte Google pomocou svojich algoritmov vyhodnotiť, aká reklama sa má zobraziť komu a kde. Jediným obmedzením je počet konverzií – na nastavenie Smart Display kampane potrebujete mať aspoň 50 konverzií v Obsahovej sieti (alebo aspoň 100 konverzií vo Vyhľadávacej sieti) za posledných 30 dní.
Cross-device remarketing už aj v AdWords
A AdWords aj do tretice. Možno ste si všimli upozornenie, ktoré vám v apríli vyskakovalo v Google Analytics. Hovorilo o funkčných zmenách v remarketingu. Od 15. mája bude možné využívať cez Google Analytics cross-device remarketing. Čo to znamená? Jednoducho, zasiahnuť svojimi reklamami budete môcť návštevníka vášho webu naprieč rôznymi zariadeniami. Ak ku vám prišiel cez mobil, reklamou ho budete môcť zasiahnuť aj na mobile či tablete.
YouTube obmedzuje svoje reklamy
YouTube po nedávnych problémoch, kedy ho začali bojkotovať viaceré veľké značky, pripravil zmenu, ktorá pomôže väčšej kontrole nad reklamy. Tie budú môcť využívať iba kanály, ktoré dosiahli aspoň 10 000 zhliadnutí. Zabráni to tomu, aby napr. novovytvorené kontroverzné kanály mohli okamžite začať využívať reklamy.
LinkedIn prekonal ďalší míľnik
A je to míľnik naozaj krásny. Počet užívateľov v apríli prvýkrát prekonali magickú hodnotu 500 miliónov.
Apríl bol aj dňom bláznov – ako ste dopadli vy? Ako každý rok, aj tento bol plný najrôznejších vtípkov od väčších i menších vtípkov. Pekné príklady nájdete napríklad tu 🙂 Odo mňa to je všetko a s ďalším súhrnom sa uvidíme opäť o mesiac.