Posledný zimný mesiac nám dal zbohom a my môžeme pomaličky vítať jar. Čo nám február priniesol nové vo svete online? Poďme sa spoločne pozrieť.
Data Studio teraz zdarma pre všetkých
Hneď na začiatku mesiaca veľmi milo prekvapil Google, ktorý oznámil sprístupnenie svojho nástroja Google Data Studio pre všetkých. Znamená to odstránenie limitu piatich reportov denne – teraz ich môžete mať neobmedzene. Tak hor sa do analyzovania!
ETA už aj v Skliku
Odkedy rozšírené reklamy zaviedol Google, bolo každému jasné, že je iba otázkou času, kedy sa objavia aj v seznamáckom Skliku. Ten moment je tu, v prvej polovici februára Sklik uviedol túto funkciu na svetlo sveta. Funguje takmer identicky, ako reklamy v Google AdWords a je veľmi jednoduché importovať/exportovať ich navzájom medzi systémami. Seznam navyše pripravil aj šikovný nástroj na hromadnú úpravu, ktorý vám prechod značne uľahčí. Jediné, čo by sme uvítali, je asi iba to, aby sme mali informáciu o tom, ktorá reklama je priradená ku ktorej reklamnej zostave, keď ich takto hromadne upravujem. Nemôžeme mať ale všetko, však 🙂
Zmeny vo Facebook videách
Na Valentína Facebook priniesol rad noviniek spojených s videom. Tou najväčšou je asi zmena, vďaka ktorej sa videá budú automaticky prehrávať aj so zvukom. Našťastie je toto nastavenie veľmi jednoduché vypnúť. Okrem toho sa môžeme tešiť na zmeny v zobrazovaní vertikálnych videí na mobile, zavedenie miniokna, ak chcete pozerať video a zároveň prechádzať časovou osou a samostatnú TV aplikáciu.
Nepreskročiteľné 30-sekundové reklamy na Youtube budú minulosťou. Už „čoskoro“…
Určite ste to na Youtube zažili. Sledujete video a odrazu na vás vyskočí reklama. Na toto sme si už zvykli a po piatich sekundách ju vypíname. Nie je to však možné vždy, formáty 5-sekundových a 30-sekundových nepreskočiteľných reklám jednoducho bez AdBlocku neobídete. Google vo svojom oficiálnom stanovisku uviedol, že pre lepšiu používateľskú skúsenosť tie dlhšie, 30-sekundové reklamy zruší. Už „čoskoro“ v roku 2018.
Facebook opäť mení algoritmus zobrazovania noviniek
Reakcie zaznamenali od svojho zavedenie nesmierny úspech. To si Facebook uvedomuje a preto sa rozhodol, že ich zapojí do svojho algoritmu pre zobrazovanie noviniek na časovej osi. Popri tom, či je príspevok páčivý (také slovo naozaj existuje, skrátka, koľko lajkov dostane 🙂 ) sa tak teda budú do úvahy brať aj jednotlivé reakcie s príspevkom spojené.
Google zase raz testuje farby
Pomerne nedávno (jún 2016) Google zmenil farbu štítku, ktorý označuje reklamy vo vyhľadávaní, zo žltého na zelený a už farby testuje opäť. Tentokrát je to farba biela v zelenom ráme a so zeleným textom.
Na záver sa choďte zahrať tu: http://trumpwith.love/. Upozornenie: hrozí náhle zníženie pracovnej produktivity. Tak opäť o mesiac 🙂