Povaľovanie na plážach či kúpaliskách skončilo, deti musia do školy a marketéri plnohodnotne do práce! Skôr, ako skočíte do kolotoča povinností, prečítajte si, čo si pre vás pripravili sociálne siete či, vyhľadávače či streamovacie platformy. Čert a marketing nikdy nespí 😎
YouTube bude mať menej reklamných prestávok
Ale zato dlhších. Platforma YouTube zistila, že 79% divákov by ocenilo zoskupené videokreklamy, namiesto toho, aby vám ich roztrúsili po celom videu. Čím menej vyrušení počas videa máte, tým väčšia je totiž pravdepodobnosť, že video dopozeráte. Preto spustili menej reklamných prestávok v dlhších videách, ak ich sledujete na TV.
Instagram vyťahuje historické funkcie
Spomínate si ešte na MySpace? Vývojári Instagramu áno, preto sa rozhodli pridať do svojho porfolka “novú” funkciu. Umožní užívateľom vložiť do profilu ich obľúbenú pieseň, práve tak, ako to kedysi dovoľovala sociálna sieť MySpace. Vo svojom profile teda môžete mať ako svoju titulnú pieseň akýkoľvek 30 sekundový úryvok skladby, ktorá práve vystihuje váš mood.
Meta Business Suite vám umožní pridávať viac profilov
Meta aktualizuje Business Suite – umožní vám pridať k vášmu účtu viac profilov, takže medzi nimi budete môcť veľmi ľahko preklikávať a spravovanie obsahu pre vás bude na Facebooku a Instagrame jednoduchšie. K svojmu účtu môžete teraz pripojiť až 10 profilov, takže sa už nebudete musieť odhlasovať kvôli správe firemných stránok každého z nich.
Instagram spustil živý test Mapy priateľov
Zdieľanie polohy v Googli s partnerom alebo rodičmi je už bežná prax. Instagram však chce, aby ste vždy vedeli, kde sú aj vaši priatelia! Mapu priateľov predstavili už v minulom roku a aktuálne ju testujú s malou skupinkou užívateľov. Táto nová funkcia je navrhnutá tak, aby vaši kamaráti videli, kde sa nachádzate a kde ste boli. Všetky príspevky alebo stories, ktoré sú označené lokalitou, budú potom na túto mapu pridané. Ak si hovoríte, že level stalkingu už nemá hranice, upokojíme vás. Mapa priateľov bude k dispozícii iba pre zdieľanie s tými, ktorých máte na zozname vašich blízkych priateľov – žiadne verejné zdieľanie.
Meta rozširuje prekrývané reklamy v Reels
Meta vo Facebook Reels pracuje na vylepšení nástrojov pre inzerentov. Zavádza nový spôsob inzercie reklám, ktoré prekrývajú videá. Inzerenti budú mať možnosť využiť prekrývané reklamy vo forme bannerov vo videách alebo vo forme videoreklám medzi jednotlivými Reelskami. Nezabudli ani na obrovské CTA-čko, keďže Reelska majú aktuálne 200 miliárd zhliadnutí denne, je to múdry marketingový nápad.
Google mixuje platené vyhľadávanie s organickým
Spoločnosť Google experimentuje s umiestnením reklám vo výsledkoch vyhľadávania. Podľa informácií od Mordyho Obersteina, CEO značky Wix, Google mixuje reklamy do výsledkov organického vyhľadávania iba v 0,31 % vyhľadávaní na počítači a 0,01 % pri vyhľadávaniach v mobilných zariadeniach. Miera preklikov či konverzií môže byť ovplyvnená, preto je dôležité, aby si marketéri aj klienti upravili svoje stratégie zodpovedajúcim spôsobom.
August bol opäť plný zaujímavostí z digitálneho sveta a sme si istí, že aj jeseň pani bohatá so sebou prinesie súvislosti, ktoré vám na konci septembra pospájame. Prajeme vám úžasný štart do novej sezóny & zostaňte v obraze.