Pinterest – populárna platforma, ktorá neslúži len na zdieľanie nápadov a inšpirácií, ale je aj skvelou príležitosťou pre rast v digitálnom marketingu. Keďže je Pinterest čoraz viac obľúbený, vývojári neustále prichádzajú s novinkami. Tentokrát je ich súčasťou aj spúšťanie kampaní dostupné na Slovensku.
Založenie firemného účtu
Chcete inzerovať na Pintereste? V tom prípade by ste mali začať vytvorením konkrétnej kampane. Pred jej spustením si však budete musieť upraviť svoj vlastný profil na podnikateľský. Vďaka tomu budete mať priamy prístup k rôznym reklamným možnostiam a taktiež analytickým nástrojom, ktoré sú potrebné na vyhodnocovanie výsledkov kampaní.
Prvým úspešným krokom k spusteniu kampaní na Pintereste je založenie si firemného účtu. Nejde o nič náročné, čo by ste nezvládli, preto sa toho rozhodne obávať nemusíte. Najskôr kliknite na položku ,,PRIHLÁSIŤ SA“, ktorá sa nachádza v pravom hornom rohu.
Následne vyberte možnosť ,,VYTVORIŤ FIREMNÝ ÚČET“ a vyplňte osobné údaje. V tomto prípade bude potrebné vyplniť svoj e-mail, nastaviť si heslo heslo a zadať svoj vek. Keď kliknete na položku ,,VYTVORIŤ ÚČET“, môžete začať vypĺňať ďalšie políčka, ktoré nájdete v sekcii ,,VYTVORIŤ PROFIL“. Ak budete mať všetko vyplnené, kliknete na tlačidlo ,,ĎALEJ“ a následne napíšete všetky potrebné informácie o svojej firme.
Taktiež máte na výber niekoľko obchodných cieľov, na ktoré sa chcete zameriavať. My sme si zvolili – zvýšiť online predaj, budovať povedomie o značke a generovať viac potencionálnych zákazníkov.
Vytvorenie samotnej kampane – všetko to začína v Pinterest Ads Manager
Keď chcete začať spúšťať reklamy, najskôr prejdite do správcu reklám na Pintereste, teda do Pinterest Ads Manager. Teraz už máte nastavený podnikateľský (firemný účet) a preto môžete kliknúť na tlačidlo ,,Správca firmy“, ktoré sa nachádza v ľavom hornom rohu. Získate tak prístup k ďalším možnostiam, pričom v časti ,,REKLAMY“ kliknete na možnosť ,,VYTVORIŤ KAMPAŇ“ a môžete začať.
Automatický vs. manuálny režim kampane
Následne si môžete vybrať z dvoch možností. Existujú dva režimy vytvárania reklamnej kampane na Pintereste ,,manuálna kampaň“ alebo “automatizovaná kampaň”. S manuálnymi kampaňami si môžete nastaviť podrobnejšie cielenie, celkové nastavenie a ponúkanie cien. My si ukážeme spustenie manuálnej kampane.
Zvoľte si svoj cieľ
Taktiež je dôležité, aby ste vedeli, čo je cieľom vašej kampane. Z manuálnych cieľov si môžete vybrať:
1. Povedomie o značke
2. Prehratia videa
3. Dokončenie videa
4. Úvaha
5. Konverzie
6. Katalógový predaj
Ak chcete spustiť konverznú kampaň, musíte mať na svojom webe nastavenú značku Pinterest, ktorá sleduje konverzie. V opačnom prípade môžete prevádzkovať iba kampane na kúpnu úvahu.
Nezabúdajte: Automatické vytvorenie kampaní trvá zväčša 2 – 3 minúty, pričom manuálne vám môže zabrať aj celú hodinu.
Nastavte si vlastný rozpočet
Následne si určíte názov kampane a výšku rozpočtu.
Pri výbere rozpočtu existujú tiež 2 možnosti, podobne ako je to aj pri reklamách na Facebooku – a to celkový rozpočet na celé obdobie alebo denný rozpočet. Nastavíte si tak sumu, aj dĺžku trvania.
My sme si zvolili denný rozpočet vo výške 10 €.
Určte si cieľovú skupinu
Nezabudnite si definovať svoju cieľovú skupinu. Zadajte pri vytváraní a spúšťaní kampane demografické údaje, záujmy či správanie cieľového publika relevantného pre váš profil na Pintereste. Túto časť by ste určite nemali preskočiť. Je kľúčová pre maximalizovanie dosahov kampane.
Vytvorte si vlastné piny
Keď si vyberiete cieľovú skupinu, mali by ste si zvoliť aj pin, ktorý chcete mať v reklame. Môžete si vybrať už z vopred uložených pinov na nástenke,aby ste ušetrili čas, prípadne si vytvoriť úplne nový. To je dobré vytvoriť v prípade, že si budete nastavovať zložitejšiu kampaň manuálne.
V tejto časti si dajte obzvlášť záležať, nakoľko je dôležité, aby užívateľov ihneď oslovili a teda, aby boli dostatočne atraktívne a relevantné, najmä pre vaše cieľové publikum.
No a v neposlednom rade je nevyhnutné zadať aj URL adresu, na ktorú sa bude môcť užívateľ pomocou kliknutia na pin presmerovať. Tak a hotovo. Kampaň na Pintereste je na svete!
Nezabúdajte na optimalizáciu
Ak chcete mať úspešnú kampaň na Pintereste, pravidelne analyzujte jej výkonnosť aj po spustení a optimalizujte ju. Vďaka tomu bude efektívna a hlavne, bude mať zmysel. Na analýzu neváhajte použiť analytické nástroje v Pinterest Ads Manageri a na optimalizáciu kampane zase môžete sledovať svoje cieľové publikum a na základe potrieb ho upravovať.
Pinterest je platforma, ktorá vám ponúka skvelú príležitosť na rast v digitálnom marketingu, a to aj vďaka kampaniam. Tie je možné teraz spustiť už aj na Slovensku, tak prečo túto výbornú príležitosť nevyužiť?