V marci sa udiali zaujímavé zmeny a zlepšenia, ktoré nám majú uľahčiť prácu v oblasti digitálneho priestoru. Poďme sa pozrieť na prehľad toho, čo sa dialo vo svete sociálnych médií, technológií a umelej inteligencie a ako to môže ovplyvniť váš online svet!
Instagram spúšťa reklamy s promo kódmi.
Instagram spustil globálne nový typ reklamy s propagačnými kódmi, ktoré umožňujú nalákať potenciálnych zákazníkov na zľavy a promo akcie priamo v reklamnom obsahu. Je to ďalšia možnosť, ako zvýšiť svoje predaje, ktoré bývajú propagované v reklamných kampaniach.
Tento formát reklamy má k dispozícii už nejakú dobu Faceboook a jeho inzerenti zaznamenali zníženie nákladov na nákup o 9,1% a zvýšenie konverzií o 10,1%.
Výhody pre inzerentov:
- zvýšenie predaja propagovaných produktov,
- lepšia návratnosť investície do reklamy,
- efektívny nástroj pre e-commerce kampane.
Reklamy s promo kódmi na Instagrame sú skvelým nástrojom pre e-commerce inzerentov, ktorí chcú zvýšiť predaj a zlepšiť návratnosť investície do reklamy. Vďaka jednoduchému uplatneniu a sledovaniu konverzií sa stávajú efektívnou súčasťou marketingovej stratégie.
https://newsfeed.cz/instagram-spousti-reklamy-s-promo-kody/
Instagram spúšťa trojminútové Reels
Instagram spustil do testovacej prevádzky novinku a dovoľuje nahrať svojim používateľom stopu videa s dĺžkou až 90 sekúnd. Zmenu avizoval už v auguste minulého roka, kedy bola spomenutá aj možná dĺžka stopy desať minút, ale k tejto možnosti zatiaľ nedošlo. Uploadovať je možné zatiaľ iba predom natočené videá, točenie videa priamo prostredníctvom Reels kamery zatiaľ nie je možné.
Instagram sa rozhodol predĺžiť časovú stopu Reels z toho dôvodu, že dlhšie videá sa na ostatných platformách stávajú trendom nakoľko ponúkajú viac obsahu a dlhšia doba sledovania znamená dlhší čas strávený na platforme.
V januári Meta taktiež oznámila, že sa používanie Reels zvýšilo o 20%. Umelá inteligencia, ktorá odporúča obsah, hrá v tomto raste dôležitú úlohu a zvyšuje používanie Facebooku aj Instagramu.
https://newsfeed.cz/instagram-spousti-triminutove-reels/
Instagram testuje novú funkcionalitu pre Reels
Instagram skúša novú spoluprácu na Reels a s novinkou názvom Spins má užívateľom umožniť remix videa s vlastným zvukom a textom. Ide o funkcionalitu, ktorá umožňuje vymeniť text alebo zvuk v Reels za vlastné alternatívy.
Výhody funkcie Spins sú:
- umožňuje ostatným užívateľom remixovať vaše videá s vlastným zvukom a textom,
- rozširuje možnosti tvorby obsahu a oslovuje širšie publikum,
- funkciu “Spins” môžete zapnúť/vypnúť v nástroji na tvorbu Reels.
https://newsfeed.cz/instagram-testuje-novou-funkcionalitu-v-reels/
Instagram predstavil novú funkcionalitu pre sledovanie cez Reels
Instagram nedávno predstavil novú funkciu v analytike, ktorá umožňuje tvorcom zistiť, koľko ľudí ich začalo sledovať vďaka konkrétnemu Reelu alebo príspevku. Táto metrika je cenným nástrojom na meranie efektivity vášho obsahu a na pochopenie, aký typ obsahu rezonuje s vaším publikom.
Prečo je táto metrika dôležitá? Predstavte si, že uverejníte Reels, ktorý sa stane virálnym a získa tisíce zobrazení. Ale koľko z týchto ľudí sa stane vašimi sledovateľmi a bude s vami interagovať aj v budúcnosti? Táto nová metrika vám dáva odpoveď na túto otázku.
Instagram rozširuje možnosti carouselových príspevkov!
Instagram rozširuje možnosť pridania viac ako 20 obrázkov do carouselových príspevkov, o čom už vybraní užívatelia dostávajú upozornenia. Súčasný limit pridávanie obrázkov bol 10 a niektoré oznámenia Instagramu hovorili o 15 obrázkoch, ale vybraní užívatelia ich majú možnosť pridať až 20.
Pridávaním väčšieho množstva obrázkov budete mať viac priestoru na prezentáciu a propagáciu vašich produktov a služieb v rámci jedného carouselového príspevku.
Netreba sa obávať, že by carousel zahltil pozornosť vašich fanúšikov! Instagram ho predĺžil s citom, aby poskytol priestor pre viacero fotiek bez pocitu preplnenia. Vďaka tomu môžete ľahko rozprávať príbehy a zdieľať zážitky v jednej sérii obrázkov.
Takéto rozšírenie by malo mať pozitívny dopad na spôsob zdieľania informácií v aplikácii Instagram.
https://newsfeed.cz/instagram-rozsiruje-pocet-obrazku-v-carousel-prispevcich/
WhatsApp uľahčuje vyhľadávanie starých správ podľa dátumu.
Aplikácia WhatsApp pridala novú funkciu hľadania podľa dátumu.
Teraz si môžete jednoducho zadefinovať dátum a hľadať všetky správy odoslané od tohto dátumu.
Postup je nasledovný:
- kliknete na ľubovoľný chat, meno kontaktu alebo skupiny v hornej časti aplikácie,
- kliknete na „Hľadať“, aby ste vybrali dátum, ku ktorému potrebujete, aby konverzácia preskočila.
V chatoch môžete vyhľadávať aj média, odkazy alebo dokumenty.
Tento typ hľadania sa momentálne implementuje na zariadenia Android. WhatsApp Web, iOS a MacOS ich už má k dispozícii.
Google Ads začal automaticky pozastavovať reklamné skupiny s nízkou aktivitou.
Od 11. marca 2024 Google Ads začal pozastavovať reklamné skupiny, ktoré boli vytvorené za posledných 13 mesiacov a v rovnakom období nezískali žiadne zobrazenia. Proces zavedenia by mal trvať približne sedem týždňov a ukončenie pre všetky aktívne účty Google Ads sa očakáva od 30. apríla.
Tento krok má za cieľ zlepšiť efektivitu rozpočtu inzerentov. Reklamné skupiny sa budú môcť opätovne spustiť, ale len v prípade, ak inzerenti očakávajú zobrazenia v nasledujúcich týždňoch. Google odporúča pred opätovným spustením preskúmať reklamné skupiny. Počas pozastavenia budete mať stále možnosť svoje reklamné skupiny aktualizovať a vykonávať ich zmeny.
Výhody:
- zvýšenie efektivity rozpočtu,
- zlepšenie kvality kampaní,
- lepšie zameranie na relevantné kľúčové slová.
https://searchengineland.com/google-pause-ad-groups-low-activity-438076
CHATGPT
Využitie ChatGPT priamo v Exceli alebo Google Sheets.
Od tohto mesiaca môžete využívať ChatGPT priamo v Exceli alebo Google Sheets za pomoci doplnku Numerous na rôzne úlohy, ako napríklad:
- písanie, vyhľadávanie, preklad, prepisovanie,
- preformátovanie telefónnych čísiel,
- kategorizácia tém zákazníckych recenzií,
- odstraňovanie mien z e-mailov podpory,
- analýza sentimentu zákazníckych recenzií.
Marec bol plný dôležitých noviniek, ktoré majú vplyv na neustále vyvíjajúci sa online svet. Už teraz sa môžeme tešiť na to, čo nám prinesie apríl.